Holsmer lükkab praamijamades vastutuse Urve Palole (13)

Pikaaegne Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ütleb mandri ja suursaarte vahelise praamiühenduse riigi kätte minekuga ilmnevate üha tõsisemate jamade kommetaariks, et lepingute ebarealistlikud tähtajad surus peale toonane majandusminister Urve Palo.

Vastates Ärilehe küsimusele selle kohta, kas praeguseks peaks olema selge, et omal ajal seatud tähtajad on ebarealistlikud ning nii lühikese ajaga pole võimalik sellist reformi ära teha, lükkas Holsmer vastutuse Palole.

“Kohustuse uute praamide ostuks ja opereerimiskonkursil osalemiseks andis Tallinna Sadamale toonane majandusminister Palo. Tallinna Sadama nõukogu ja ka juhatus ei saanud omaniku tahte vastaselt käituda,” ütles Holsmer.

“Loomulikult hindasime ka siis riske ja arutasime nõukogu koosolekutel kogu projekti väga põhjalikult. Ajafaktor oli põhjus, miks sai riskide maandamiseks otsustatud praamid tellida kahelt laevaehitajalt,” lisas ta.

Praeguse info kohaselt võib lubatud tähtajaks ehk 1. oktoobriks jõuda liinile vaid üks uus praam, kuid lepingu täitmiseks on vaja nelja laeva. Kui üks uus laev õigeks ajaks Eestisse jõuab ja appi võtta varulaevaks ostetud Regula, jääb siiski puudu kaks alust.

Ametlikult ei ole praegu välja öeldud, mitu uut parvlaeva lepingus sätestatud kuupäevaks Eestisse jõuab, kuna ka TS Laevad ei ole selles päris kindel. Ühtlasi on TS Laevad öelnud, et käimas on võimalike asenduspraamide otsing ning kinnitatakse igal võimalusel, et praamiühendus on alates 1. oktoobrist kindlasti tagatud.

 

Print Friendly, PDF & Email