TS Laevad soetas viiendaks laevaks Regula (RETROGALERII) (6)

Autor: Saaremaa Laevakompanii

Autor: Saaremaa Laevakompanii

TS Laevad sõlmis Saaremaa Laevakompaniiga lepingu 1971. aastal ehitatud ja 1997. aastal esimese suure parvlaevana Kuivastu-Virtsu liinile toodud Regula ostuks. See tähendab, et Regula jätkab tööd ka 1. oktoobrist.

Sügisel alustava uue vedaja kinnitusel on Regula soetamine osa varuplaanist tagamaks laevaliiklus suursaarte ja mandri vahel alates 1. oktoobrist. Regula ostul said määravaks asjaolud, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning jääklassiga laevaga, mis sobib tõrgete korral asenduslaevaks aastaringselt.

Laev on varasemalt seilanud nii Virtsu-Kuivastu kui Rohuküla-Heltermaa liinil ehk olemas on kindlus laeva sobivusest sadama infrastruktuuriga.

AS-i Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk sõnas, et Regula on läbi aastate tõestanud sobivust mandri- ja suursaarte vahelistel liinidel, olles töökindel, hästi sissesõidetud ning nii meeskonnale kui reisijatele juba omaks saanud.

“Regula müük on hea lahendus kõikidele osapooltele – alates 1. oktoobrist jätkab Saaremaa Laevakompanii parvlaev Regula tehnilise opereerimisega ning senine kogenud laevameeskond saab jätkata oma igapäevast tööd, aidates kaasa sujuvale ühendusele mandri- ja suursaarte vahel,” selgitas Rihvk.

TS Laevade meeskond kontakteerus varulaeva otsingul ligi 30 ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Regula kasuks tehti otsus just tulenevalt parimast  hinna ja kvaliteedi suhtest.

TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et varulaeva otsides nähti laevu, millel puudus jääklass ja laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele.

Ta nentis, et ehitusgraafikud tehastes on pingelised ja seetõttu jätkatakse eri ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. Padari sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis, kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama.

“Protsess on ülimalt pingeline ja laevu hangime aastakümneteks, mistõttu kvaliteedis vastuvõtmisel me allahindlust teha ei tohi,” kinnitas ta. Padari sõnul peavad nad olema valmis ka selleks, kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis parvlaevade saabumist võib aeglustada.

“Selleks töötame ka ajutiste asenduslaevade hankimisega ja vajadusel peame suutma kasvõi kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo,” nentis TS Laevade juht. “Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me ette ei näe, kuid valmis peame olema, et kõik toimiks.”

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja TS Laevade vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et 24 tunni jooksul peab vedaja tagama varulaeva olemasolu, kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma.

Saksamaal valminud Regula üldpikkus on 71,20 m ja laius 16,30 m, võimalik kiirus on Regulal aga 14,5 sõlme. Regula mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot.

 

Print Friendly, PDF & Email