Leedo: lammutajad korjavad feimi! (8)

Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo leiab, et poliitilise feimi korjamise asemel peaksid toimiva Väinamere laevaliikluse lammutajad, endised majandusministrid Juhan Parts (IRL) ja Urve Palo (SDE) nurgas häbenema.

Eile sai avalikuks uudis, et Saaremaa Laevakompanii ja Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad on sõlminud parvlaeva Regula ostu-müügitehingu. Seega jääb Regula ka pärast SLK kontsessioonilepingu lõppemist 1. oktoobril Väinamere liinidele SLK opereerimisel reisijaid vedama. Regula, mille hinnavahemikuks on TS Laevad nimetanud 4-6,5 miljonit eurot, ostu ruttas eile kritiseerima endine majandusminister Juhan Parts, kes nimetas seda “piinlikuks ja absurdseks mõttetu vanaraua soetamiseks”.

Vjatšeslav Leedo, ütle ausalt, kas Regula oli sinu elu parim tehing? Meenutame, et 20 aastat tagasi ostes oli aluse hind 35 miljonit krooni ehk veidi üle kahe miljoni euro.

Nii ja naa, firma jaoks on tehing korralik. Kuid kindlasti oleks tehing veelgi parem olnud minister Partsu ajal. Usun, et siis oleks Regula eest ka kümme miljonit saanud, sest vanarauaks kõlbava jäälõhkuja Botnica eest oli ta nõus 50 miljonit eurot maksma.

Mida kostad Juhan Partsi tänase sõnavõtu peale?

Tema ju koos Paloga tänase pehmelt öeldes riigile ja rahvale naeruväärse situatsiooni arhitekt ongi. Ja julgeb tagantjärgi veel sõna võtta, et Regula tehing ja kõik sellega kaasnev on jama.

Tegelikult lahendame koostöös tänase ministri Kristen Michali ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga probleeme, mis on alguse saanud eelmiste ministrite Palo ja Partsi ajal.

Opositsioonipoliitik Jaanus Karilaid leiab Saarte Hääle arvamusküljel, et poliitilise vastutuse peaks võtma valitsus in corpore, mis sellest arvad?

Poliitilise vastutuse peaksid just need kaks tegelast, Palo ja Parts võtma ja nurgas häbenema, mitte täna rusikatega vehkima.

Kuidas sujub koostöö minister Michaliga?

Meie koostöö ministeeriumi ja Tallinna Sadamaga on sujuma hakanud. Michal koos Tallinna Sadamaga üritavad s…t saia teha, et liiklus sügisel mingilgi moel toimiks. Minister lahendab eelmiste ministrite vastustundetutest ja ebaprofessionaalsetest otsustest tekkinud olukorda. Kui oli vaja riigil kindlasti laevandus oma kätte võtta, siis oleks saanud seda teha sujuvalt ja läbipaistvalt, eraettevõtjat kottimata.

TS Laevade juht Kaido Padar ütles, et tema oleks valmis lepingu maksumuse välja ütlema, kuid tehingu teine osapool peab selleks kõigepealt oma heakskiidu andma. On sul huvi Regula müügihind avaldada?

Mul ei  oleks selle vastu mitte midagi, kuid just härra Padari nõudmisel sai notari juures lepingusse lisatud konfidentsiaalsuse nõue, mida ma rikkuda ei saa. Kui Padar nüüd ajakirjanduses ütleb, et minust hinna väljaütlemine sõltub, siis ei saa ma sellest hästi aru. Minu arust võiks härra Padar üldse vähem jutustada ja töö tegemisele keskenduda.

 

Print Friendly, PDF & Email