Saaremaa komandod saavad uued paakautod

KATSETAMAS: Eile testisid uut masinat päästjad Guido Kask, Kunnar Kuris, Allar Anderson ja Jaak Maripuu ning meeskonnavanemad Timur Lukats ja Alar Raamat (paremal voolikuga).  MAANUS MASING

KATSETAMAS: Eile testisid uut masinat päästjad Guido Kask, Kunnar Kuris, Allar Anderson ja Jaak Maripuu ning meeskonnavanemad Timur Lukats ja Alar Raamat (paremal voolikuga).
MAANUS MASING

Kuressaare päästekomando hoovi peal testisid päästjad eile uue paakauto prototüüpi.

Keskkonnainvesteeringute keskuse (KIK) toetusel 27,8 miljoni euro eest päästeametile ostetavatest autodest on Eestisse saabunud kaks sõidukite prototüüpi, mille katsetamise järel antakse tootjale võimalike puuduste osas tagasisidet, vahendas BNS. Põhiauto prototüüpi katsetatakse Lasnamäe ja paakauto prototüüpi Kuressaare komandos.

Kuressaare päästekomando pealik Arne Kana ütles, et testitakse kõikvõimalikke tehnilisi nüansse. Esialgu tehakse seda päästekomando hoovi peal ja hiljem ka näiteks veevõtukohtades. “Kui me oleme selle asja endale selgeks teinud ja kõik vead on likvideeritud, võtame selle auto arvele ja hakkame ekspluateerima – ongi kõik,” võttis Kana toimuva kokku. Ta lisas, et mõningaid tähelepanekuid ja märkusi neil uue auto osas juba on, kuid lähemalt ta nendest ei rääkinud.

Komandopealik tõi siiski välja, et uus paakauto on kompaktsem, mis on hea, kui arvestada väiksemate maateede kitsusega. Varustus on uuel autol sisuliselt sama, mis praegu kasutusel oleval paakautol, lisas Kana, et midagi revolutsioonilist uus paakauto endaga otseselt kaasa ei too.

Saabuvad jaokaupa

Saaremaa päästepiirkonna juht Margus Lindmäe ütles, et prototüüp toodi just siia katsetamiseks, kuna selle pakutavaid lahendusi kasutab kõige aktiivsemalt Kuressaare komando. Näiteks võib tuua portatiivse basseini, mille kasutamise vajadus puudub paikades, kus on rohkem hüdrante.

Kava järgi saabuvad hankega soetatavad päästeautod pärast testimist Eestisse jaokaupa 2017. aasta jooksul. Lindmäe sõnul on Saaremaal jaotusega väga hästi läinud. Kuressaare komando saab nii uue põhiauto kui ka uue paakauto. Kihelkonna ja Orissaare komandod saavad uued paakautod. Täiesti uusi põhiautosid nad küll ei saa, kuid tehnika ümberjagamise käigus vahetatakse nende praegused põhiautod siiski kaasaegsemate vastu välja, selgitas Lindmäe. “Nende enda tänased autod lähevad jagamisele vabatahtlikele,” lisas ta.

Poola ettevõtte, kus Scaniad tuletõrjeautodeks ümber ehitatakse, nimi on Wawrzaszek Iss Spolka z Ograniczona Odpowiedzialnoscia. Firma rahvusvahelise kontserni nimi on WISS, märkis Päästeameti põhivaldkondade kommunikatsiooninõunik Johannes Merilai. Tema sõnul jääb hetkel katsetamisel olev paakauto Kuressaarde. “Kui testimise perioodil tuleb välja suuremaid vigu, mis eeldavad tehases remontimist, siis saadetakse auto tehasesse tagasi. Kui selliseid vigu pole, siis ei saadeta,” selgitas ta.

200 meetrit voolikuid

Kõne all oleva masina paagi maht on 9000 liitrit ja pumba jõudlus  60 l/s. Kiirtühjendusklappidega on paagi tühjendusaeg üks minut. Merilai sõnul on uuel  paakautol olemasolevatest suurem pumba­tootlikkus ning rohkem kiirtühjendusklappe. Lisaks on sellel 200 meetrit 100-millimeetrist mehhaniseeritud (mahasõidetavat) voolikuliini, tõi ta veel välja. Samuti on uus paakauto kõrgema külmakindlusega.

Eelpool mainitud 27,8 miljoni euro eest hangitakse 46 põhiautot, 26 paakautot, kaheksa konteinerautot ehk niinimetatud multilift-autot ning 14 neile sobivat paakkonteinerit, lisaks kolm ATV-d. KIK-i toetusrahast 85 protsenti ehk 23,6 miljonit eurot tuleb Ühtekuuluvusfondist ning 15 protsenti riikliku kaasfinantseeringuna, vahendas BNS.

 

Print Friendly, PDF & Email