Rihvk: loodame, et oleme Ionase rikke algpõhjuse leidnud (3)

KAPRIISNE TÖÖLOOM: Aasta tagasi Kuivastu-Virtsu liinile toodud parvlaev Ionas on rikete tõttu üsna sageli kai ääres pidanud seisma. MARGUS MULD

KAPRIISNE TÖÖLOOM: Aasta tagasi Kuivastu-Virtsu liinile toodud parvlaev Ionas on rikete tõttu üsna sageli kai ääres pidanud seisma.
MARGUS MULD

Saaremaa Laevakompanii loodab, et Itaaliast saabunud ja omal ajal parvlaev Ionast ümber ehitanud firma esindajal on lõpuks ometi õnnestunud parvlaeva korduma kippuva rikke algpõhjus üles leida.

“Kui meil need probleemid Ionasega tänavu kevadel pihta hakkasid, siis alguses püüdsime nende lahendamiseks ära kasutada oma kompanii võimalusi. Kui need tulemusi ei andnud, kutsusime appi Eestis praegu saada olevaid oma ala asjatundjaid,” kirjeldas Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk parvlaeva rikete pikka saagat.

Tema sõnul on firmade nimekiri, kelle poole laevakompanii abi saamiseks pöördunud on, üpriski pikk. “Kui selgus aga, et seegi tulemusi ei anna, siis ei jäänudki meil muud üle, kui kutsuda viimases hädas appi Itaalias asuva tehase, kus parvlaev ümber ehitati, esindaja,” tõdes Rihvk. “Saime aru, et seni oleme enamalt jaolt tegelenud rikke tagajärgede likvideerimisega ega ole suutnud leida selle algpõhjust.”

Parvlaev Ionas valmis 1989. aastal Inglismaal, 1990. aastate lõpus ehitati alus Itaalias aga põhjalikult ümber ja müüdi seejärel edasi Kreekasse. “Kuid ilmselt on just nende ümberehitamiste käigus vana ja uue kokkusobitamisel mingi ebakõla tekkinud, mis saigi siin Eestis alusele saatuslikuks,” märkis Tõnis Rihvk. Täpsustuseks lisas ta, et Ionase-tüüpi laevade eripära on, et talvel need ei sõida. „Seismine on aga igale laevale, eriti sellisele nagu Ionas, mis elektroonikat täis, meie rõske talve tingimustes ränk katsumus.”

Selle nädala alguses saabus Eestisse Itaalia tehase esindaja, kellel on tõenäoliselt õnnestunud Ionase rikke algpõhjusele jälile saada. Viga oli ikkagi laeva elektroonika- ja automaatikasüsteemis.

“Pea kaks päeva läks mehel selleks aega. Kuid eks elektroonikaga olegi nii, et vea avastamine võtab mitu päeva, selle parandamine aga vaid mõne tunni. Mehaanikaga on olukord vastupidine – põhjuse leiad kiiresti, parandamine on aga aeganõudev tegevus,” möönis laevakompanii tegevjuht Tõni Rihvk. “Meie ülesanne on nüüd omandada itaallase kogemust nii palju kui võimalik, et saaksime selle laevaga veel kaua ja pikalt sõita.”

Print Friendly, PDF & Email