Saaremaa piimatööstuse siseturu kuukäive kerkis üle miljoni euro

JUUSTUKOLLASEM: Ülo Kivise sõnul on piimatööstuse uus kollane fassaad paremini märgatav ja sümboliseerib ka toodangut. MAANUS MASING

JUUSTUKOLLASEM: Ülo Kivise sõnul on piimatööstuse uus kollane fassaad paremini märgatav ja sümboliseerib ka toodangut.
MAANUS MASING

Tänavune aprillikuu oli Saaremaa piimatööstuse jaoks eriliselt rõõmustav – käive kasvas sel kuul eestisisesel turul rekordiliselt üle miljoni euro.

Juba mõne aja on Sikassaare ringil liiklejatele hakanud silma varasemast juustukollasem piimatööstuse fassaad. Loetud päevad tagasi sai sellel paika ka Saaremaa piimatööstuse suur värviline logo.

Piimatööstuse juhatuse esimees Ülo Kivine märkis, et kuna hoone fassaad oli kohati korralikult päevinäinud ja et ehitis enam ajale vastu peaks, sai seda värskendatud. “Sai valitud toon, mis võib-olla rohkem meie tootega kattub – toodame juustu ja seda see sümboliseerib,” selgitas Kivine.

Kevad oli eriti helde

“Kuivõrd hoonekompleks ja tehas on ikkagi aastakümneid töös olnud, siis eks kõpitsemist tuleb tihti ette. See on igapäevane ettevõtte hoidmise osa.” Üle tähtsustada seda ei maksa, ehkki oluline osa on seegi.

Hoopis tähelepanuväärsem on see, et tänavune kevad on olnud piimatööstuse jaoks eriliselt helde. Kivise sõnul on nad seda ka eelnevalt öelnud, et siseturg on neile oluline. Turgude madalseis on tema sõnutsi väldanud juba teist aastat. “Kõik ettevõtted, kes varasemalt olid vene turuga seotud, on püüdnud leida teisi kanaleid. Kindlasti meie kaubamärk ja tooted on enam tuntud siseturul.”

Tööstuse juhatuse esimehe sõnul tegid nad sellise valiku eelmisel aastal, et panustavad järjest enam siseturule ja siinsele tarbijale. “Ses suhtes oleme turuosa kasvatanud jõudsasti, kasvuprotsendid on suured. Aprill oli tõesti üle aegade rekordkuu, kus siseturul ületasime miljonieurose käibe ja seda püüame hoida,” kinnitas ta.

Kuidas läheb edasi, eks paistab. Kuna sündmused maailmas aina arenevad, hakkab Ülo Kivise sõnul kõik see, mis Euroliidus toimub, mõjutama ka tooraineturgusid. “Loodame, et põllumajanduse ja ühes sellega ka piimanduse olukord muutub järjest paremaks,” arutles ta.

Kukkuda tema sõnul tegelikult enam ei saa. “Põhjas olekut on juba nii pikalt olnud, et järgmisena peaks tulema ikka tõus.” Saaremaa piimatööstuse peamine lootus on, et siinne põllumees vastu peab.

“Põhineme ju saaremaisel toorainel. See on meie kõige põhilisem aktiva ja oleme püüdnud piima hinda ka nii palju kõrgel hoida, kui oleme suutnud,” tunnistas ta. Kivise sõnul ei saa nad hinna poolest väga palju erineda ka teistest konkurentidest, sest müüakse ju samal turul ja turureeglid on kõigile ühesugused.

Ökojuustul läheb hästi

Piimatööstuse käekäigu juures mängib olulist rolli kindlasti sesoonsus ja suvekuud ei ole kindlasti piimatoodete tarbimise tippaeg. Siis on müügihitt liha ja karastusjoogid. Sellega on piimatööstus aga arvestanud.

“See on ikkagi iga-aastane teema, et suvel süüakse juustu ja võid vähem.”

Hiljuti lasi Saaremaa piimatööstus välja täiesti uue mahetoote – ökojuustu. Sellegi on tarbija kenasti vastu võtnud ning juustu ostetakse hästi. Kuna ökojuust on natuke rohkem nišikaup, on sel ka mõnevõrra kõrgem hind.

Seda kasvõi seepärast, et mahejuustu on toodetud suuremate kuludega. Sellegi poolest on esimesed kuud näidanud tõusvat müüki ja tänaseks on kõik kaubandusketid selle toote vist ka sisse võtnud.

Print Friendly, PDF & Email