Pihtlas lahvatas õllesõda (14)

ÕLLEKÖÖGIS: Kas Aarne Trei keelab Arvet Välil Pihla õlle nime kasutamise, kui saab kaubamärgi omanikuks? “Ma ei tea, kuidas Väli siis reageerib või kuidas me kokku lepime,” vastas Aarne Trei.  GUNNAR SIINER

ÕLLEKÖÖGIS: Kas Aarne Trei keelab Arvet Välil Pihla õlle nime kasutamise, kui saab kaubamärgi omanikuks? “Ma ei tea, kuidas Väli siis reageerib või kuidas me kokku lepime,” vastas Aarne Trei.
GUNNAR SIINER

Õllemeister Arvet Väli võib kaotada aastakümnete jooksul tuntust kogunud Pihtla õlle nime kasutamisõiguse, sest seni kaubamärgina registreerimata nime taotleb endale koduõllemeister Aarne Trei.

“Jama sellest võib tulla, ma ei kahtlegi selles,” ütles Aarne Trei, kes märtsis esitas patendiametile taotluse kaubamärgi Pihtla õlu registreerimiseks.

Trei sõnul on Arvet Väli teda juba advokaatide ja ajakirjandusega ähvardanud ning soovitanud avalduse tagasi võtta. “Ma vastasin, et me läheme edasi, sest me ei riku seadust,” lausus kolm nädalat tagasi registreeritud ettevõtte Pihtla Õlu OÜ juhatuse liige Aarne Trei. Veebruaris on Trei osalusel registreeritud ka Pihtla Pruulikoda OÜ. Ettevõtte on loodud kahasse väimees Andrus Viiliga.

Pihla õlut tootva Taako OÜ omaniku Arvet Väli hääletoon oli Saarte Häälega nimevaidlusest kõneldes murelik. “Ilmub ühtäkki mees, kes hakkab ümber kantima 20-25 aastat meie kasutuses olnud nimesid – see on vastik ja ebameeldiv olukord, mille pärast oleme juba pikalt stressis, “ rääkis Väli. “Sama küla mees tuleb ja hakkab sinuga niimoodi käituma… Nagu oleks aastaid nuga põues kandnud ja nüüd saab ära susata.”

Väli rääkis, kuidas naabrimees ostis tema kõrvalt ära vana konservitööstuse ja registreeris sinna esmalt OÜ Pihtla Pruulikoda ja siis teisegi osaühingu Pihtla Õlu. Kui ta peaks ka tootma hakkama, siis oleks tal ju väga mõnus nende nimede peal, mille meie oleme sisse töötanud, liugu lasta,” sõnas Pihtla õlle tuntuks teinud mees.

Väli sõnul töötasid nad heas usus ega mõelnud kaubamärgi registreerimisele või veel vähem selle võimalikule varastamisele. Nüüd aga lubab Väli võtta oma huvide kaitseks advokaadi, samuti esitas ta mai keskel taotluse kaubamärgi Pihtla õlu registreerimiseks.

Taako OÜ juhtimise hiljuti oma õlule võtnud Alo Väli ütles, et isegi kui kaubamärk kinnitamata jääb, on ikkagi olemas juriidilised kehad Pihtla Pruulikoda ja Pihtla Õlu, mis annavad sõnade kasutamisele õiguskaitse. “Vähemasti neid kahte nime ei tohiks meie edaspidi kaubamärgina kasutada. See risk on olemas,” viitas Alo Väli.

Aarne Trei ei lase ennast naabrimeeste-konkurentide riivatud õigustundest ja kriitikast häirida, vaid leiab, et Arvet Väli on kujundlikult öeldes ise džinni purgist välja laskunud. “See on ju Väli püha soov, et ma siin ilma litsentsita õlut ei teeks, ja tegelikult on tal õigus,” rääkis Trei, kes kunagi nõuete karmistamise tõttu õlletegemise litsentsi pikendamata jättis, kuid sellegipoolest aeg-ajalt õlut edasi pruulis. Trei sõnul võis just Väli olla see, kes tema peale maksuametisse ja veterinaarkeskusse kaebas. “VTA-s öeldi mulle, et minu peale on kaebus tehtud ning hiljuti sain Tallinnast soovituse, et ole hea mees, aja need asjad korda,” ütles Trei.

Aarne Trei ajab õlut Arvet Väli Taako OÜ pruulikojast umbes 700 meetri kaugusel. Trei sõnul ei mõista ta, miks Pihtla õlu kaubamärgina talle ei võiks kuuluda. “Ma olen Pihtla valla mees ja eluaeg siin õlut teinud,” põhjendas Trei, kelle sõnul on Arvet Väli hoopiski Kuressaare elanik.

Aarne Trei kavatseb oma toodangut esialgu müüa 30-liitrises nõus ilma sellele mingeid nimesid kleepimata. Ent milleks on vaja kaubamärki, kui seda pole plaanis kasutada? “Kaubamärk peab igal asjal ikkagi olema ja kinnitatud,” on Treil siingi vastus olemas.

Loo teeb pikantseks veel ka asjaolu, et Väli on Treiga aastakümneid tagasi üheskoos Taakot käima lükanud. Väli sõnul läksid nende teed aga lahku, kuna Trei pani kodus ka omaenda pruulikoja püsti, mis on mitteametlikult tegutsenud tänase päevani. Trei naabrimehele võlgu ei jää: “Ma tean, et ta (Arvet Väli – toim) ajab õlut palju rohkem haltuurakorras kui mina.”

Ain Lember, Mehis Tulk

Print Friendly, PDF & Email