Kiired saarlased sõitsid end Harju rallil poodiumile (1)

Lembit Soe Toyota Starlet pidas katsumusele vastu.  IRINA MÄGI

Lembit Soe Toyota Starlet pidas katsumusele vastu.
IRINA MÄGI

Eesti autoralli meistrivõistluste teisel etapil Neste Harju rallil sõitsid saarlased välja neli poodiumikohta.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 said kolmanda koha Karl Jalakas ja Rando Tark (BMW Compact). “Läksime üle poole aasta rallit sõitma eesmärgiga uut autot tundma õppida ja koostööd lihvida,” rääkis Karl Jalakas. “Teise päeva keskel saime koostöö klappima ja autogi hakkas selgeks saama, kuid pidime lohutama end sellega, et teistel on meie klassis võimsamad autod ja poodiumile oleks meil olnud raske püüelda. Aga teiste ebaõnn oli seekord meie õnn, kuna viimastel katsetel katkestas halva teepinnase tõttu meie klassis neli autot ja nii saimegi poodiumile.”

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis said teise koha Lembit Soe ja Ahto Pihlas (Toyota Starlet). “Oleme rahul,” ütles Lembit Soe. “Oli selline kivine ralli, kus mehaanikud pandi proovile, sest ükski auto ei pääsenud tervelt. Neli katset enne lõppu purunes ka meil käigukast ja langesime neljandaks, aga meil oli ka õnne.”

Soe sõnul on nad nüüd juba teist rallit järjest jõudnud lõpuni ja see on positiivne. “Oleme küll veidi roostes, aga hakkab tulema,” lausus ta. “Auto hakkab ka valmis saama ja tõotab jälle tulla hea hooaeg.”

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega, pidid Janar Tänak ja Janno Õunpuu (Lada S1600) viimasel katsel tehniliste probleemide tõttu klassi esikoha loovutama.

“Esimesel päeval ülessaadud hoog jätkus ka kuni teise päeva 10. kiiruskatseni, kui olime suutnud kasvatada oma edu järgnevate ees 1 minuti 21 sekundini,” rääkis teise kohaga leppima pidanud Janar Tänak. “Siis tabas aga ebaõnn ja 10. katse poole peal kadus autol jõud. Suutsime küll lõpuni sõita, kuid kaotust katsevõitjatele oli 28,3 sekundit. Pärast katset leidsime küll vea üles, aga seda parandada kahjuks ei õnnestunud. Kuigi mõtlesime katkestamisele, leidsime mooduse, kuidas auto taaskäivitusega hetkeks jõu tagasi saab.”

Paraku kajastus see ka tulemustes ja üleminutilisest edust ei jäänud alles midagi. “Kokkuvõttes oleme ralliga pigem ikka rahul, kuna suutsime näidata väga head kiirust ja vaatamata raskustele õnnestus meil napsata teise koha punktid,” võttis piloot ralli kokku.

Kaheveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses lõpetasid kolmandana Kenneth Sepp ja Tanel Kasesalu (Ford Fiesta R2).

“Harju ralli on alati olnud üks kavalamaid rallisid, kuna teed lähevad üsna katki ja suured kivid tulevad välja ning üsna lihtne on rehvi katki sõita,” rääkis Kenneth Sepp.

“Esimene päev oli väga tolmune, meie ees startis veel inglane, kes oli väga aeglane ning tekitas sellega veel rohkem tolmu. Sõitsime väga rahulikult. Teine päev oli kiirus hea, raskemates oludes võtsime rahulikumalt ja paremates lisasime kiirust. Stabiilsus tõi meile edu.”

Avapäeva järel jagasid esikohta Ken Torn ja Riivo Mesila (Ford Fiesta R2), kuid paraku pidid saarlased teisel päeval katkestama. Ken Torn ütles, et teine võistluspäev algas väga hästi, kui võideti kaks kiiruskatset. Kahjuks sai kõik hea otsa 10. kiiruskatsel, kui tuli tehnilistel põhjustel teiselt kohalt katkestada. “Teel olevad kivid tekitasid karterisse augu,” tunnistas rallipiloot. “Positiivse poole pealt saame näidatud kiirusega rahule jääda. Juba kahe nädala pärast toimub Lääne-Eesti ralli, kus loodame kohal olla.”

Ralli korraldajatel tuli võidusõit katkestada juba esimesel kiiruskatsel, kui teelt sõitsid välja Rasmus Uustulnd – Imre Kuusk. Kaardilugeja Kuusk viidi haiglasse kontrolli.

Neste Harju Rally 2016 võitsid Egon Kaur ja Silver Simm.

Print Friendly, PDF & Email