Motovarju maailmakarikavõistlused toimuvad Saaremaa taevas

Täna algas Saaremaal Eesti Tiibvarjuspordi Liidu korraldatav lennuvõistlus.

„Tegu on eriti atraktiivse spordialaga, mille keskmes on motovari, mida rahvakeeles ka karlssoniks kutsutakse. Mootor koos pöörleva propelleriga on piloodil seljas, kuid reaalses elus sellest siiski lendamiseks ei piisa, pea kohal on ka tiibvari, mis tagabki tegeliku õhuspüsimise, manööverdusvõime ning turvalisuse,“ rääks võistluse korraldaja Paap Kõlar, kelle sõnul peaksid sellised õhusõidukid saarlastele juba päris hästi teada olema, kuna neid aparaate on olnud siinkandis näha regulaarselt juba mitu kevadsuve järjest ning reeglina osalevad neil võistlustel ka kohalikud piloodid, kelle hulgast tuntum ehk kohalik estraaditäht Taniel Vares.

Võistlusformaadiks on sellel võistlusel päris uudne, eestlaste endi poolt välja töötatud ja tänaseks ka rahvusvahelise lennuföderatsiooni poolt tunnustatud kestvuslend, millest on seekord kujundatud Esimene FAI Maailma Motovarju Enduro Karikavõistlus. Lisaks toimub seekordne lennuenduro veel ka Nordic Enduro sarjas ja sellisena Saaremaal juba 3. korda.

Võistlusnädal kestab kuni laupäevani ja võistlusala hõlmab kogu Saaremaad ja Muhumaad ning sinna sisse jäävad isegi mõned põnevad laiud. Samas on teadlikult välja jäetud Vilsandi Rahvuspark ja Jaanalinnu farm Muhumaal, samuti Kuressaare Lennujaama piirkond selle aktiivsetel tegevusaegadel. Korraldaja sõnul on võistluste läbiviimiseks valitud hiliskevadine aeg, mis sobib ilmade poolest reeglina lendamiseks kõige paremini, samas kogub turismihooaeg alles hoogu ja põllud ning heinamaad on veel madalad.

Kestvuslennu võistlustel, kus iga piloot lendab päevas kuni 6 tundi ning tema põhiülesandeks on õhuorienteerumine spetsiaalse kaardi alusel ning erinevad vahemaandumised, tuleb ette päris uskumatuid olukordi ja kummalisi vajadusi, mis kõik kiiret lahendamist vajavad. Kellel lõppeb kütus ootamatult, kellel juhtub mõni tehniline rike, kes aga vajab abi transpordi korraldusel.

Kui keegi soovib võistlejatele aktiivselt abiks olla, kas oma autojuhi oskuste, transpordivahendi, tehniliste oskuste või lausa remonditöökojaga, võib endast julgelt teada anda (paap@paap.ee) ja pole välistatud et seda abi võib vägagi vaja minna.

„Minul endal on tulnud ette ka selliseid olukordi kus juba enne hädamaandumist kuhugi taluhoovi aida taha, on peremees juba väljas uudistamas ja mul on õnnestunud oma olukorrast ja vajadustest ülevaade anda veel enne maandumist. Nii ongi juhtunud, et praktiliselt kohe kui jalad maad puudutavad, jookseb abivägi juba kohale kas vajalike tööriistade või kütusega,“ kiitis paap abilisi. „Väikese soovitusena ütleks saarlastele, et kui saabuval võistlusnädalal keegi imelik olend kuskil kummalises kohas juhtub maanduma, ei maksaks talle seda kohe pahaks panna, pigem tasuks uurida, kas on võimalik talle millegagi kasulik olla,“ soovitas ta. Enamus välispiloote valdavad ka inglise keelt, seega suhtlemisraskusi ei tohiks ette tulla.

Publikut silmas pidades toimub kas neljapäeval või reede õhtul sõltuvalt ilmast publikukatse, kus on võimalik neid aparaate ning nende lendu päris lähedalt näha.

Orienteeruvalt vahemikus 20.00 – 22.00 saabuvad võistlejad lennates üle lossi ning sooritavad madallennul paar huvitavat ülesannet otse supelranna kõrval muruplatsil (Jahtklubi vastas). Kavas on vigurlennud ümber pylonite, väike pallimäng pallide ja korviga otse lennult (nn. Parapall) ning lõpuks täpsusmaandumine.

„Kõik on oodatud seda vaatemängu nautima kuid pealtvaatajatel palume püsida ohutus kauguses, milleks on platsi ümbritsevad teed,“ soovitas korraldaja publikul kainelt mõelda.

Print Friendly, PDF & Email