Leedu firma toob laupäevased lennud (1)

TUTTAV LENNUK: Uus vedaja lendab samasuguse lennukiga, nagu saarlastele tuttav Aviesi päevilt. MARGUS MULD

TUTTAV LENNUK: Uus vedaja lendab samasuguse lennukiga, nagu saarlastele tuttav Aviesi päevilt.
MARGUS MULD

Saartega lennuühenduse pidamiseks tegi parima pakkumise Leedu ettevõte Transaviabaltika, kes asub juunis Kuressaare ja Kärdla liini teenindama 19-kohalise lennukiga.

Transaviabaltika kasutab põhilennukina 19-kohalist Jetstream-3200. Asenduslennukina võib aga lepinguperioodi alguses kasutada ka LET L-410. Riigieelarvest makstav toetus on ühele reisile liinil Tallinn–Kuressaare–Tallinn 1980 eurot ja Tallinn–Kärdla–Tallinn 1520 eurot.

Hind umbes sama

Lennumaht jääb varasemaga sarnaseks, toimub 12 lendu nädalas liini kohta. Samas on lisandunud laupäevane lend. Esialgse graafiku kohaselt väljub hommikune lend Kärdlast Tallinna kell 7.45 ja Kuressaarest Tallinna kell 9.30 ning õhtune lend Tallinnast Kärdlasse kell 17 ja Tallinnast Kuressaarde kell 18.35. Nädalavahetuse hommikused väljumised on hilisemad.

Saare maasekretär Jaan Leivategija märkis, et 1. juunist lendudega alustada ei jõua. Enne tuleb piletimüük käima lükata. “Pole mõtet lennata, kui piletimüüki pole olnud, siis on tühi lennuk ja raha raiskamine,” arvas ta.

Piletihinnad peaksid jääma samasse kanti senistega. MKM-i avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda selgitas, et Transaviabaltika tõi pakkumuses välja Tallinna–Kuressaare–Tallinna liinil täitumuseks 56% ja piletihinnaks 23 eurot ning Tallinna–Kärdla–Tallinna liinil täitumuseks 39% ja hinnaks 22 eurot, millele lisandub käibemaks. Lisaks on nad arvestanud nõudega tagada soodustused.

Kui Saarte Hääl uuris, miks ei tulnud kõne alla Nordic Aviation Group või AirEst, kes soovis lennata 33-kohalise lennukiga, vastas Ruuda, et Leedu firma pakkumus oli lihtsalt soodsaim.

“Võib öelda, et piletihind peaks jääma samasse hinnaklassi ja graafikud samaks, mis enne, aga lisandub laupäevane reis ning lendama hakatakse juuni alguses,” kinnitas Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson. Tema sõnul oli tähtis lennuliiklus kiiresti taastada, kuid tulevikus loodavad nemadki suuremat lennukit.

Hange korraldati lennuühenduse taastamiseks, arvestades maavalitsustele eraldatud riigieelarvest makstava toetuse suurust. Uus leping kestab 31. maini 2019, uus hange tuleb aga 2018. aastal.

Lennuk on tuttav

Kohtumine maavalitsuste ja ministeeriumi esindajatega toimub tuleva nädala alguses. Lennufirma esindaja Eestis Rene Must arvas seega, et lendude algus jääb pigem juuni teise nädalasse.

Lennufirma tegutseb 1998. aastast ja põhineb Leedu erakapitalil. Selle peakontor asub Kaunases. Valdavalt on nad teenindanud tšarterliine ja osutanud õhutaksoteenust. 2005. aastast struktureeris firma end suurematele lennukitele. Praegu on nende lennupargis neli lennukit, kohe lisandub viies, Jetstream-3200, mis asubki teenindama siinseid suursaari.

Lennuk on saarlastele tuttav. “Enamik lendajaid teab, et meie osutasime eelmisele vedajale päris pikalt teenust. Lennukid on teada-tuntud,” nentis Must.

Kui Aviesile heideti veel hiljuti ette nii mõndagi ohutuse koha pealt, siis Rene Must kinnitas, et lennukil, mis juunis lendama hakkab, ei ole midagi viga. Ka Aviesi ajal ei jäänud viimase pooleteist aasta jooksul tema sõnul ühtegi lendu ära tehnilistel põhjustel ja lennukid olid korras.

Piloodid on Transaviabaltikal Kuressaare ja Kärdla liinil eestlased. Kogu info saab olema ja broneeringud toimuma veebilehel www.saartelennuliinid.ee.

Print Friendly, PDF & Email