Jamad endiste juhtide kaela (6)

Poola laevatehas tunnistas, et vähemalt üks parvlaev valmib kolm kuud tähtajast hiljem. Käpardliku lepingu tõttu pole leppetrahvidele lootust ja poliitikud veeretavad vastutuse Allan Kiilile ja Ain Kaljurannale kui ainusüüdlastele.

Riigikogus Tallinna Sadama uurimiskomisjoni juhtiva Artur Talviku väitel on toonane Tallinna Sadama nõukogu ja majandusminister asunud nüüd poliitilist vastutust endalt ära veeretama, kirjutas Postimees. “Ma arvan, et Kiili ja Kaljuranna süüdistamine on ettekääne, mille taha on väga lihtne pugeda,” ütles Talvik.

Tegelikult andsid Tallinna Sadamale uute parvlaevade hankimise ülesande toonased majandusministrid Juhan Parts ja Urve Palo. Tehingute maht oli 120 miljonit eurot ja lepingud pidi heaks kiitma Tallinna Sadama nõukogu. “Siin ilmselgelt kaitstakse ka toonast nõukogu, et jumala eest neil mingit poliitilist vastutust ei tekiks. Mina küsin jälle, kus siis nõukogu oli,” imestas Talvik.

Teiseks võtmeküsimuseks jääb, kas riigile kehvadel lepingutingimustel võis olla seos laevaehitusfirmadelt saadud altkäemaksuga, milles Kiili ja Kaljuranda kahtlustatakse. “Ma arvan, et siin on väga suur osa ebakompetentsusel,” pakkus Talvik.

Sadamanõukogu kauaaegse esimehe Neinar Seli hinnangul on nõukogu liikmetelt vastutuse nõudmine liiast, sest nõukogu teeb otsuseid juhatuse ettevalmistatud materjalide põhjal.

Print Friendly, PDF & Email