Kaubalaeva Valeria vrakk

Veeteede Amet lokaliseeris merepõhja mõõdistustööde raames aurulaeva vraki 2008. aastal. 2012. aastal teostas Tuukritööde OÜ vrakil uuringud ringskaneeriva sonari ja allveerobotiga. Koostöös SubZone Oy-ga teostas Muinsuskaitseamet vraki dokumenteerimistööd 2015. aasta suvel.

Ringskaneeriva sonari kujutis vrakist. Tuukritööde OÜ 2012.

Ringskaneeriva sonari kujutis vrakist. Tuukritööde OÜ 2012.

1878. aastal rajas Adolph Kirsten oma laevakompanii ja tellis esimese aurulaeva Flensburgi laevaehitustehasest. 1881. aastaks oli kompaniil 8 aurulaeva, 1914. aastaks oli aurulaevade arv kasvanud 29-ni.

Adolph Kirsteni tellimusel ehitati aurik Valeria 1904. aastal Flensburgi laevaehitustehases. Auriku veeväljasurve 1,253 t.
Piirituse ja vaselaadungiga kaubaaurik Valeria hukkus tormis teel Peterburist Saksamaale oktoobri algul 1910. Hukkus 16 meest, kellest neli leiti üles. 12 meest jäi kadunuks.

Vaade auriku tekile, näha on vraki külge takerdunud traalimisvõrgud. SubZone Oy 2015.

Vaade auriku tekile, näha on vraki külge takerdunud traalimisvõrgud. SubZone Oy 2015.

Ligikaudu 70,5 x 9,5 meetrine vrakk lebab enam kui 40 meetri sügavusel merepõhjal sirgel kiilul. Tõenäoliselt 1930. aastatel teostatud päästetööde tulemusena on pealt rebitud pealisehitused ja osaliselt ka laeva tekk.

Piirituse ja vaselaadungiga kaubaaurik Valeria hukkus tormis teel Peterburist Saksamaale oktoobri algul 1910.

Piirituse ja vaselaadungiga kaubaaurik Valeria hukkus tormis teel Peterburist Saksamaale oktoobri algul 1910.

Print Friendly, PDF & Email