Baltic Workboats ehitab politseile uue patrull-laeva

HIIU-SAARE LIINILE: Praegu valmib Nasval parvlaev “Soela”, mis pukseeriti kohale Riiast. IRINA MÄGI

HIIU-SAARE LIINILE: Praegu valmib Nasval parvlaev “Soela”, mis pukseeriti kohale Riiast.
IRINA MÄGI

Saaremaa laevatootja Baltic Workboats ehitab politsei- ja piirivalveametile uue reostustõrjevõimekusega patrull-laeva, mis vahetab välja praegu PPA käsutuses oleva poole sajandi vanuse laeva PVL-202 Kati ja tõstab oluliselt reageerimisvõimekust.

Politsei- ja piirivalveameti laevastiku juhi Edgar Peganovi sõnul on uue laeva kiirus kaks korda suurem kui praegu kasutuses oleval Katil ning see kasvatab hädaolukordadele reageerimise kiirust Eesti mere- ja rannikualal.

Postimehe teatel hakatakse nüüdisaegset ja hästi varustatud laeva kasutama eelkõige merereostuse seireks ja tõrjeks. Uus laev on varustatud tänapäevase tehnikaga, see on väljavahetatavast laevast PVL-202 kiirem, funktsionaalsem ja merekindlam.

Reostuse korjeulatus on uuel laeval vähemalt 0,6 ruutkilomeetrit ööpäevas. Laeval peab olema võimekus võtta peale hädasolijaid, transportida üht täislastis merekonteinerit ning tema kiiruseks on planeeritud 25 sõlme. Praeguse reostustõrjelaeva PVL-202 Kati kiirus on 13 sõlme.

Mullu novembris väljakuulutatud riigihanke võitis Baltic Workboats, kes pakkus patrull-laeva ehitusmaksumuseks 13,38 miljonit eurot. Ettevõte pakkus laeva peamasinate motoressursiks 36 000 töötundi, laeva kere garantiiajaks 12 aastat ning mootori, seadmete ja tööde garantiiajaks viis aastat.

Kõigi eelduste kohaselt peaks laev valmima 2018. aasta alguseks.

Uue laeva kogupikkus on 41 meetrit, maksimaalne süvis 2,6 meetrit ja maksimaalne kiirus 25 sõlme. Laeval hakkab teenima kümme meeskonnaliiget, kuid sellel on kaheksa lisavoodikohta, mis võimaldab vajadusel tegutseda suurema meeskonnaga.

Ökonoomsel kiirusel peab laev olema suuteline läbima ühe tankimisega vähemalt 2500 meremiili ja maksimaalse kiirusega vähemalt 450 meremiili. Laev peab olema võimeline iseseisvalt tegutsema vähemalt 10 sentimeetri paksuses jääs.

Laeval on ka vähemalt 3,6 meetri pikkune jett, mis arendab kiirust vähemalt 40 sõlme ning millega oleks võimalik läbi viia pääste-, patrull- ja reostustõrjeoperatsioone.

Siseministeeriumi väljakuulutatud riigihanke tingimuste järgi peab laeva eluiga olema minimaalselt 30 aastat. Arvestuslikult koguneb laevale aastas 2000–2500 sõidutundi ja ankrus on alus 400 tundi.

Print Friendly, PDF & Email