Saarlane leidis unistuste töö superautode ehitusel

NOORED SPETSIALISTID: Saaremaalt pärit Indrek Hioväin (paremalt teine) on rahul, et saab teha oma unistuste tööd. Pildil on ka Ruben Lend, Jüri Oleitsuk ja Tõnis Väli. PEALTNÄGIJA/ETV

NOORED SPETSIALISTID: Saaremaalt pärit Indrek Hioväin (paremalt teine) on rahul, et saab teha oma unistuste tööd. Pildil on ka Ruben Lend, Jüri Oleitsuk ja Tõnis Väli.
PEALTNÄGIJA/ETV

Eesti noored spetsialistid ehitavad Rootsis Koenigseggi tööstuses maailma sõgedamaid ja seksikamaid sportautosid. Nn ratastel hübriidrakettide inseneride hulka kuulub ka Saaremaalt pärit 25-aastane Indrek Hioväin.

Kolmapäevaõhtune “Pealtnägija” saade tõi välja, et ühelt poolt käivad Koenigseggiga kaasas glamuur, raha, kiirus ja kõikvõimalikud ülivõrded, kuid samas on see inspireeriv lugu, kuidas noored eesti mehed sattusid tänu visale tööle ja andekusele maailma autoarenduse tippseltskonda. Nii ka 2009. aastal Saaremaa ühisgümnaasiumi lõpetanud Indrek Hioväin.

Maailma parimad

Praeguseks kaheksa kuud Lõuna-Rootsis elanud ja töötanud Hioväin rääkis, et pääses Christian von Koenigseggi juurde tööle tänu õnnelikule juhusele. See juhtus niimoodi, et Eesti tudengivormeli endine kapten Kristjan Maruste võttis Koenigseggil Viinis toimunud konverentsil kokku trehvates nööbist kinni ja pakkus talle “maailma parimateks” töötajateks Eestis tudengivormeli ehitusel kaasalöönud noori spetsialiste.

Juba 1970. aastatel Ameerikast alguse saanud projekti sisu on, et tudengid projekteerivad, ehitavad ja võistlevad omaloodud vormeliautodega. Eestis on projekt jagatud Tallinna tehnikakõrgkooli ja Tallinna tehnikaülikooli vahel ning siinsed tudengid on projektis kaasa löönud aastast 2006.

Kuna Koenigsegg otsiski parasjagu insenere, kes oskaksid kasutada programmi nimega Gatia, ja eesti poisid just selle programmiga töötasidki, tuli neil Rootsi saata oma CV ja mõned pildid tehtud töödest. Edasi käis asi kähku. “Kutsuti töövestlusele ja pärast vestlust küsiti, millal alustame,” rääkis Hioväin.

Tema töö on superautode juures kõik see, mis puudutab hüdraulikat. Kui vaadata internetist Koenigseggidest videoid, siis on näha, et autol liiguvad nii uksed, kapott kui tagatiib automaatselt hüdraulika abil. “Põhimõtteliselt on võimalik kõik uksed ja luugid käte abita lahti teha. Mina olengi hüdraulikapoole eest vastutav isik,” märkis saarlane.

Aerodünaamika poolelt on tema rida see, et tagatiivakonstruktsioonide mehaaniliselt liikuvad osad peaksid kiire sõidu peal vastu. “On vaja teha tugevusarvutusi, et tiib suurtel kiirustel liikudes koormusele vastu peaks,” selgitas Hioväin. Nipet-näpet väiksemaid töid ja tegemisi on tal veel. “Üsna vaheldusrikas töö on,” kinnitas noormees.

Indrek Hioväinale meeldib ta töö superautode tootmise juures väga. “Kuna ma bakalaureuseõppes õppisin autotehnikuks ja olen masinate vastu huvi tundnud juba väiksest peale, siis läksin pärast bakat TTÜ-sse edasi õppima tootmistehnikat,” kõneles Hioväin.

Koenigsegg kiidab

Töö Koenigseggis on segu kõigest sellest, mida Indrek õppis. “Ideaalne kooslus. Minu jaoks on see unistuste töö,” kinnitas saarlane.

Kui varemalt ihkas ta tööle mõne välismaise võidusõidumeeskonna juurde, et oma haridust ja õpitut seal rakendada, siis nüüd tunneb ta, et ongi täpselt õiges kohas. “Praegu olen väga rahul sellega, kus ma olen,” tõdes ta.

Christian von Koenigsegg kinnitas saatelõigus, et eesti noormehed on tööle keskendunud suure innuga ja neilt tuleb lademeis üksteise järel väga häid ideid. Senine koostöö on olnud suur temapoolne rõõm.

Koenigseggi supersportauto maksab keskmiselt poolteist miljonit eurot ja kiirendab nullist kolmesajani vähem kui 13 sekundiga.

Print Friendly, PDF & Email