Saaremaa ühisgümnaasiumi õpilaskodus jääb sügisest praeguse 24 tunni asemel inimvalve majja vaid õhtusel ja öisel ajal. Seetõttu paigaldatakse õpilaskoju täiendav tehnilise valve süsteem.
Kuressaare linnavalitsuse teatel toimuvad ümberkorraldused kokkuhoiu eesmärgil ja sellega kaasneb koondamine.
“Õpilaste majutuse osas midagi ei muutu ja jätkuvalt on soovijatel võimalus õppeperioodil õpilaskodus elada,” kinnitas linnavalitsuse pressiesindaja Kristiina Maripuu.
Millal vaata SYG üle oma õpetajate sobivuse ametisse.
Kurb lugeda, et selline kokkuhoid minu kunagist kooli on tabanud. Mäletan, kuidas õpilasena sai ikka ühikatädisid narritud ja kuidas nad mind ja mu klassikaaslasi korrale kutsusid, samas jäädes väärikuse piiridesse. Minu siiras austus teile! Kuid kooliharidusega seoses soovin veel üht-teist mainida.
Kommentaaris esitatud küsimuse on esitanud ilmselt keegi õpilane, kes hiljuti saanud konta eest vända või siis millegi eest õpsi käest kitli peale. Tuttav teema- kui sai ka SÜG-is käidud, siis sageli sai oma pahameel mõne õpsi süüks aetud. Kuid nüüd kus isegi ülikool lõpetatud mõistan, et kehvas hindes ja õpsi pahameeles on pahatihti ikka õpilane ise süüdi. Muidugi, laiemas pildis käituvad tõesti mõne kooli õpetajad liiga emotsionaalselt ja ületavad neile seatud piire. Kuid võin käe panna südamele- Saaremaa Ühisgümnaasiumis ja Kuressaare Gümnaasiumis selliseid õpetajaid ei ole! Mul ei unune iial see, kuidas näiteks SÜG bioloogiaõpetaja väga osavalt ja rahulikult suutis meie klassi maha rahustada, kui avaldasime pahameelt kehvade hinnete pärast. Müts maha mõlema kooli õpetajate ees!
Valusalt kurb on aga see, kuidas paljudes Eesti koolides õpilased sõna otseses mõttes kiusavad ja terroriseerivad õpetajaid. Lihtsalt õps ei meeldi ja siis hakkab vaimne terror. Kuuldes ja osalt ka nähes, milliseid vahendeid selleks kasutatakse, siis tekib vägisi küsimus: „Kas tõesti selline on Eesti koolihariduse tulevik?” Kahjuks meie riigi bürokraatia soosib sellist käitumist igal võimalikul moel. Õpilased teavad üllatavalt hästi oma õigusi, kuid mitte kohustusi. Õudne mõelda, et milleni see välja viib.
Kuid mis siin rääkida koolist, isegi juba lasteaias saadavad lapsed kasvataja sinna allapoole vööd asuvatesse aukudesse. Samas kiites: „Issi-emme kodus räägivad ka nii ja kui sina kasvataja julged riielda või vitsa anda, siis kaeban ära ja sind lastakse lahti!” Valusalt karm reaalsus.
Selge on muidugi ka see, et kogu süüd ei saa veeretada õpilaste kaela. Juba eelpool sai mainitud, et mitmed õpetajad käituvad nii nagu ei tohiks. Mis on need täpsed põhjused, seda teavad nad ise ja kooli juhtkond.
Siiralt loodan, et meie riigi haridussüsteemis toimuvad peagi märkimisväärsed muudatused ja selline vaimne terror õpetajate ja õpilaste endi poolt väheneb ja kaob ajapikku sootuks.
Ei teadnudki, et psüühilise ja füüsilise vägivalla talumine kuulub õpilase kohustuste hulka.
Tundub et sinu kooli lõpetamise aasta on kaugel kaugel minevikus. See terror mis mõne õpetaja poolt “täiustab” õpilaste igat päeva on kestnud juba kümneid aastaid ja rohkemgi. Kui see peaks üks hetk suure kella külge pandama…siis alles läheb huvitavaks!!!
Töö kiidab tegijat, staadioni kunstmuru kõigepealt Euroopast ahvituna, siis fotosilmad inimeste asemele, see on sügi direktori elutöö vili.
Ma ei tea, millal „vilistlane” kooli lõpetas ja tglt mind see ei koti ka. Samuti ei huvita see, et millised olid õpsid vanasti- eile oli EILE ja täna on TÄNA. Tore kui inimene oma kooli ja selle õpetajaid kiidab, kuid paraku on nii, et meedia kajastab rohkem seda, kuidas õpilased õpetajaid vaimselt terroriseerivad. Peaaegu olematu on see, mida õpetajad ise teevad. Kahjuks ka siin, Saaremaal, arvavad paljud (just staažikad) õpetajad, et nemad võivad käituda nagu heaks arvavad ja õpilase kohus on kannatada ja õppida. OK- vahel tõesti me käitume ebakalt, kuid see on meie reaktsioon halvale suhtumisele. Õpetajad- vaadake omale otsa ja tõsiselt. Teie, kes te olete kaua aega olnud selles ametis- kas pole aeg tõmbuda tagasi ja anda noortele õpetajatele võimalus end panna proovile. Uskuge, noor õpetaja saab hakkama. Algul ehk jah lähevad asjad väheke metsa aga noor inimene suudab noortega luua parema kontakti ja puusse läinud asjad saab RAHULIKULT jälle korda. Muidugi on ka mõistlikke vanu õpetajaid, kes suudavad end panna õpilase olukorda ja käituvad ka vastavalt. Näiteks- ei tee IGAS tunnis kontat, ei anna üüratult palju õppida, viskab nalja enda ja poliitika kohta jne. Igas klassis on omad Tootsid, Teeled ja Arnod aga õpetaja PEAB olema eelkõige MÕISTLIK INIMENE, kes suudab võtta Tootsi ja Arnot võrdselt ning neid õpetada ka võrdselt. Õpetaja peab olema autoriteet- inimene, kes suudab õpilastes tekitada austuse tema vastu. Aga kui õpetaja vaid karjub, sageli pillub mitmeti mõistetavaid lauseid ja norib täiesti tühise asja pärast, siis küll mingit austust ei teki. Vägisi ei saa midagi peale suruda.
Noorele õpetajale ei saa ometi oma kohta loovutada, sest pensionilisa vajab teenimist või on mõni aastake pensionini vaja tiksuda. Vanale koerale uusi trikke enam ei õpeta, st vana õpetaja käitub jätkuvalt nii, nagu heaks arvab. Kahjuks on koolides õpetajaid, kes mõnitavad õpilasi või tulevad kättpidi lausa kallale ja kooli juhtkond peab seda täiesti normaalseks. Õpetaja olevat lihtsalt nati pinges ja laseme tal olla, sest tal veel mõni aasta pensonini puudu. Ka õpetajapoolne vägivald on vägivald, mida tuleb taunida. Kui õpetaja jätkab õpilaste hirmutamist ja mõnitamist, siis tuleb talle anda võimalus ennast muuta või ta peab koolitööst loobuma.
Linna lapsed ühikas ei ela.
Kas õpetajad teavad, millised on elamistingimused ühikas.
Kas valvesüsteem aitab maja lagunemisest päästa.
Riik on linna ehitanud kaks kodu puuetega lastele-tubli.
Sõmeral lõpetati remont hooldekodus.
Nüüd on riigil nii palju raha raisata, et ehitame elamud linna.
Kas riigi käepikendus maavalitsus ei peaks võrdsetel tingimustel hariduse andmise eest hea seisma.
Äkki saadaks selle viimase kommentaari otse vastavale kodanikule. Mis mõte on seda selles artiklis kommentaarina kuulutada?
Miks sa ei saada siis?