
SEL AASTAL SMUULI RISTINI: Kuressaare peatänav saab abilinnapea Mart Mäekeri sõnul uue ilme mitmes jaos, mahukaimad tööd sealjuures tehakse ära tänavu.
MAANUS MASING
Kui ehitaja leidmise ja lepingu sõlmimisega probleeme ei teki, võivad Kuressaare peatänava uuendamistööd, milleks linn plaanib kulutada 1,6 miljonit eurot, alata juba mai lõpus.
Veebruaris korraldatud lihthankega sõlmiti Tallinna tänava rekonstrueerimise omanikujärelevalve- ja inseneriteenuse osutamiseks leping Skepast&Puhkim AS-iga. Sel nädalal anti linnavalitsuse istungil tänava ümberehitamiseks ehitusluba ja eilsest on avatud ka hankemenetlus “Tallinna tänava rekonstrueerimine” ehitaja leidmiseks.
Kuressaare abilinnapea Mart Mäekeri sõnul võiks tänavaehitus juhul, kui probleeme ei teki, alata juba mai lõpus. “Kogu visuaalne pilt muutub paremaks ja ühtlasemaks, autoliiklus, jalakäijate ja jalgratturite liikumine loogilisemaks ja turvalisemaks. Tekib terviklahendus kõigi liiklejate jaoks,” selgitas ta ümberehitustega kaasnevat.
Tööde käigus rajatakse alates Smuuli ja Tallinna tänava ristmikust kuni linna sissesõidul asuva Kuivastu maantee ringristmikuni täiesti uus tänav ühes kõnniteedega, vahetatakse välja selle alla jääv taristu, ehitatakse kaks uut ringristmikku ning Ringteest kuni Tallinna–Transvaali tänava ristini ehk Ruubi nurgani ka uus kergliiklustee.
Suupärane tükk
“Me oleks võinud ka pikemalt ette võtta, aga tegu on keeruka objektiga, mis mõjutab suuresti ka tänavaäärset kaubandust, seetõttu leidsime, et suuremat suutäit ei hakka võtma,” rääkis Mäeker, kelle sõnul on olemas ka järgmiste etappide ehk Smuuli ristmiku ja Ruubi nurga vahelise tänavalõigu projekt, samuti lahendus, mis puudutab bussijaama ümbrust, sealhulgas Tallinna ja Karja tänava ristmikku. Viimase puhul viitas abilinnapea, et ekspertide soovituse kohaselt on kavas tekitada tänavalõikude ühesuunaliseks muutmisega ümber bussijaama ringliiklus.
Ebamugavustest pole pääsu
Tööde eeldatav maksumus on 1 580 000 eurot. Hankelepingu kestus kokku on 65 kuud, sellest viis kuud on ehitus- ja 60 kuud garantiiperiood. Kõik asfaltkatte ehitustööd tuleb lõpetada hiljemalt nelja kuu jooksul alates hankelepingu jõustumisest.
Tööd on jaotatud kolmeks osaks: Tallinna tn – J. Smuuli tn ringristmik, J. Smuuli tn – Ringtee ja kergliiklustee lõigul Transvaali tn – Ringtee. Millises järjekorras erinevaid osi ehitama hakatakse või võetakse tööd ette ühekorraga, lepitakse Mäekeri sõnul kokku siis, kui ehitaja on leitud. Ebamugavustega tuleb aga suvekuudel selles piirkonnas arvestada nii ehk teisiti, tõdes ta.
Täpsed ümbersõidud ja liiklusskeemid sõltuvad Mäekeri sõnul samuti tööde järjekorrast ja nendest teavitatakse niipea, kui asi on selge. Praegu on kindel, et katkematult tagatakse ehituspiirkonda operatiivsõidukite ligipääs, samuti kinnistuomanike ja linnasisese ühistranspordi liiklus. “Kuna maanteeametil on samuti suur teeremont plaanis, siis hakkab kaugbusside liiklus käima võib-olla Pihtla tee kaudu,” lisas abilinnapea.
Raudtee tänava pikendus
Peatänava ümberehitustööd tingivad muuhulgas ka Raudtee tänava läbimurde kasutuselevõtmise. Tänavalõik, mis praegu on Pihtla teest kividega eraldatud, saab õige kuju ja mustkatte, kuid Mäekeri sõnul on tegu siiski veel ajutise lahendusega. Raudtee tänava pikenduse lõplik väljaehitamine peab ootama aega, kui valmib Pihtla tee ja Talve tänava ristumiskohale kavandatav ringristmik.
Mäekeri sõnul on ka kohalikel ehitusettevõtetel võimalik hankel osaleda, kui nad suudavad ühiselt pakkumise teha. “Aga latti liiga madalale lasta ka ei saa. Maksab kogemus ja professionaalsus.”
kus uusi jooniseid ja plaane näeb?
Täiesti õgustatud küsimus. Riigihangete registris uusi jooniseid ja plaane hanke juures ei ole.
Riigihangete registris on aga dokumendis
Hankija nimi: Kuressaare Linnavalitsus
Riigihanke nimetus:
Tallinna tänava rekonstrueerimine
HANKEDOKUMENDID
Hankelepingu ese: EHITUSTÖÖD
Hankemenetluse liik: AVATUD HANKEMENETLUS
kirjas:
“…1.5. Hankija tagab piiramatu ja täieliku elektroonilise juurdepääsu hankedokumentidele
(edaspidi HD) e-riigihangete keskkonnas aadressil riigihanked.riik.ee/. HD lisa
V Projektdokumentatsioon on elektrooniliselt kättesaadav aadressilt:
http://kalender.kuressaare.ee/owncloud/index.php/s/uRNmKFFvRlPUY4q
1.6. Hange viiakse läbi elektroonilise hankena e-riigihangete keskkonnas aadre…”
aga viidatud aadressil ei ole mitte Projektdokumentatsioon, vaid Not Found.
Ehk põhiküsimus ongi selles, et milles on põhiküsimus?!
Jah, tõesti tahaks näha jooniseid. Ju linnaisad siis ikka vaatavad ka, kuhu jalakäijate ülekäigu kohad tehakse. Nagu praegu on, kui sõidad välja panga juures asuvast parklast, tehes parempöörde, ei saa isegi autot tee peale, sest jalakäija jalutab just üle tee. Ei saaks olla jalakäigu radasid väljasõitude ja ristmikkudele nii lähedal.
Tallinna tänav koos keskväljakuga pidi valmis olema juba 2015!
Kuidas on võimalik juba ESIMESE ja KÕIGE TÄHTSAMA asjaga — Projektdokumentatsiooniga ämbrisse astuda sellise riigihanke juures???!!!
Projektdokumentatsioon (“joonised ja plaanid”) on saadaval:
http://kalender.kuressaare.ee:90/owncloud/index.php/s/uRNmKFFvRlPUY4q
Häbi, Kuressaare linnavõim!
ja EDU!
ja endiselt… ei ühtegi foori kuressaare linna? teeme aga neid ringteid terve linna täis. või oota, äkki teeks kuressaare maailma kõige rohkem ringteedelikumaks linnaks üldse???
Lisan siinkohal koheselt ära ka probleemi, mis viga on sellisel tehnilisel lahendusel nagu nüüdseks avalikustatud projektil.
Pilt selle kirjutise juures on väga kohane ilmestamaks seda viga.
Fotograaf Maanus Masing on pilti tehes seisnud umbes selle koha peal, kus seisab auto, mis ootab J.Smuuli tänavalt väljasõitu Tallinna tänavale. Hetkel paistab teeandmis kohustusega ootavale autojuhile ilusasti, et sinine “pirukas” sõidab otse mööda Tallinna tänavat edasi ja järgnev hall sõiduauto alustab pööret J.Smuuli tänavale.
Tulevikus on kõigil autojuhtidel teeandmise kohustus ringil olijaile aga ühelegi ootajale ei paista enam kuidagi ära, kas ringil olevale autole tuleb teed anda või pöörab ringil oleva auto vahetult enne ootajat ringilt maha, sest sellise pisikese ringi laugete mahasõitude tõttu ei näe ringile mineku ootaja mitte kuidagi ringilt mahasõitja suunamärguannet — parem esisuunatuli paistab ju ainult eest ja paremalt aga mitte vasakult.
Upa tee rekiga koos lubati panna foor kuhugi parklasse, kuhu siis kõik foori kummardajad saavad palverännakul käia.
Maailma kõige karmimate äärekividega ringteede linn.
Ringikummardajate paradiis? Kuressaare – Eesti ringipealinn!
Pole see asi nii hull, kui paistab. Selliseid ringe terve Euroopa täis. Autojuhtidel tuleks üle võtta Prantsusmaa komme, kus ringil olija hoiab sees vasakut suunatuld, maha sõites aga lülitab sisse parema suunatule ja voilaa…
Liikluses tuleb olla lihtsalt tähelepanelik, arvestada kaasliiklejatega ja teha kõk endast olenev, et kaasliikleja saab Sinu manöövrist aru.
Õppige sõitma,kes olete oma load ostnud või saanud lammaste eest!Täiesti norm liiklus võrreldes sellega mis Toomapoe kõrval ristmikul enne toimus!Ärge inisege ja parem autokooli tagasi Saaremaa halvimad ja ohtlikumad autojuhid!
linn on siis terve suvi paksu tolmu täis, miks selliseid töid ei võiks teha siis, kui turismi kõrghooaeg on lõppenud?
Just, need eeltööd peaksid juba käima, mitte keset suve olema. Samamoodi oli Nasvaga. Pinnakatte ülesvõtmine oleks võind alat märts-aprill, selle akag ilmad niipalju paremad, et hetjel oleks juba töö täies hoos ja suvelõpuks ehk ka tolm läinud.
Ärge virisege. Suvi tuleb jube külm ja vihmane. Seega ei mingit tolmu.
Paistab, et Eha tänavalt tohib edaspidi pöörata ainult paremale.
Pagan, kas raske on ennem Pika tänava ringristmik lõpuni ära ehitada (siiamaani on sel 30ne piirkiirus ja “teetööd”) ja siis minna suurtemate projektide kallale.