Saare maavalitsus trahvis AS-i Avies 26 000 euroga. Maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson selgitas Saarte Häälele, et lennufirma ja Saare maavalitsuse vahel sõlmitud lepingu kohaselt on neil õigus nõuda vedajalt leppetrahvi kuni 15% lepingu esimese aasta maksumusest.
Põhjusi sellise trahvi nõudmiseks võib olla mitmeid: kui vedaja ei alusta veoteenuse osutamist lepingus ja selle lisades kokkulepitud korras ja mahus, ütleb lepingu ühepoolselt üles, lõpetab ühepoolselt veoteenuse osutamise enne lepingu kehtivuse lõppemist, samuti vedaja lennutegevusloa tähtaja lõppemisel või loa kehtetuks tunnistamise korral.
Tiitson tõdes, et lepingu ülesütlemine oli tingitud Aviesi lennuettevõtte sertifikaadi peatamisest tulenevast keelust tegutseda lennuettevõtjana.
“Sellest keelust tuleneb Aviesi võimetus teha lende, mida tuleb käsitleda kui lepingu sätestatud veoteenuse osutamise ühepoolset lõpetamist enne lepingu kehtivuse lõppu,” selgitas Tiitson.Trahv peeti maavalitsuse arendusnõuniku sõnul kinni Aviesile makstavast toetusest märtsis tehtud lendude eest.
Mis puutub ärajäänud lendudele müüdud piletitesse, siis tarbijakaitseametist öeldi, et üksikud reisijad on ameti poole ses osas siiski pöördunud. “Tarbijakaitseameti poole on seoses Aviesi lendude lõpetamisega tänase (eilse – toim) seisuga pöördunud neli tarbijat, kes on küsinud teavet oma õiguste ja edasise toimimise kohta,” ütles tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda.
Aviesi omanikult ja juhilt Allan Sollilt Saarte Häälel eile kommentaari saada ei õnnestunud.
kuna Saare MV on ainuke organ, kes seadusejärgselt organiseerib lennuliiklust saarte ja mandri vahel, siis peaks tekkima saarlastel nüüd seaduslik öigus esitada trahv Saare MV, kuna viimane pole suutnud tagada temale seadusega pandud kohustusi. Liiklus ju seisab, söbrad.
Õigust räägid, Priit.
Paistab, et oled koolis mõne tunni vahele jätnud, et siin tarkpead mängid?
Kuidas sa siis aru ei saa, et MV on määranud teenuse eest vastutavaks ametiks Aviesi, see tähendab, et leping sätestab Aviesi lendude korraldamist mandri ja Saaremaa vahel. Seega ei ole MV süüdi selles, et tema allkäija oma kohustusi ei täida ja on lennuameti seisukohalt ohtlik.
Kui ehitusel midagi nihu läheb, siis tellija jaoks on vastutaja peatöövötja, see peaks ju selge olema. Millise alltöövötja pärast midagi juhtus, pole tellija asi. Antud juhul vastutab vaid alltöövötja, aga peatöövötja, kellel puudus plaan B oma seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks reisijate ees.