Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Laevad on tekkinud kahtlus, et Poola tehas Remontowa Shipbuilding ei pruugi ehitatavat kaht parvlaeva õigeaegselt valmis saada, mistõttu riigifirma on koostanud riskistsenaariumid ning läheb järgmisel nädalal tööde seisu inspekteerima, kirjutab Postimees.
“Poola laevatehase esitatud raportid näitavad küll mõne etapi mahajäämust, kuid laevatehas on seni kinnitanud, et valmimise lõppkuupäeva pole edasi lükatud,” ütles TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar. “Riskide maandamise nimel tegeleme varuplaanidega, et tagada liinivedu ka siis, kui näiteks mõni laevadest ei saa õigel ajal valmis või tekib muid tõrkeid,” lisas ta.
Selleks et parvlaevad ka pärast 1. oktoobrit saartele sõidaksid, on TS Laevad välja töötanud viis võimalikku lahendust juhuks, kui uued parvlaevad ei valmi ning tuleb üheks kuni kuueks kuuks prahtida teiste laevafirmade praame. Samas ei ole TS Laevad teinud säärast ettepanekut Saaremaa Laevakompaniile, mis praegu saarte ja mandri vahel ühendust peab.
“Sadama uued juhid peavad hanget prioriteediks ning teavad, et kvaliteedis järele anda ei tohi, sest inimeste ootused laevadele on kõrged. Kui ka peaks juhtuma, et mõni tähtaeg venib või tekib muid ettenägematusi, peab sadam kasutama plaani B, näiteks kasvõi seniks teisi praame rentides,” ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal.
“Selline varuplaan on neil igaks juhuks ka valmimas. Riigi poolt on lepingus Tallinna Sadamaga üsna suured leppetrahvid, mis ulatuvad miljonitesse, kuid meie jaoks on peamine, et inimesed saaksid kvaliteetselt veetud ja uued laevad vastaksid kvaliteedinõuetele,” lisas minister.
No nii – hakkab peale!
Teeme nagu lennuliiklusega – vana vedaja lööme minema ja siis jaanipäeval jälle lendame; üle mere siis jöuluks, no kui praamid valmis saavad?
Vahet ju pole, kas riik võtab miljonid Tallinna Sadamast välja dividendi või trahvina. Mõisa köis.
Huvitav oleks see, millised trahvid poolakatele peale pannakse? Nende ülemakstud miljonite eest saab päris palju venitada.
Jah, ega türklased ja poolakad ei ehita neid norrakate laevu mitte esimest korda ja astutakse jälle sama reha otsa.
See siiani pidevalt haibitud laevaehitus on graafikust ees ei tähenda sisuliselt midagi muud, kui tellija peab järgmise summa üle kandma. Tallinna Sadam on eriti kehvas seisus — keeldusid ju pangad laevaehitust rahastamast selle korruptsioonijama tõttu TSis.
Raha aga on vaja ja varem kui plaaniti — laevaehitus on graafikust ees. Laevaehitusgraafik=maksegraafik (mitte segi ajada lõpptähtajaga) st laevaehitus on jagatud etappideks — metallitööde algus, kiilu panek, vette laskmine, käigukatsetused ning lõpuks üleandmine tellijale ning iga etapp tähendab viiendiku summa kohest ülekandmist ehitajale.
Norrakate varasem kogemus on samade laevade ja samade ehitajatega täpselt selline — esialgset etapid läksid tohutu kiirusega ning kui ehitajal oli lõviosa rahast käes, siis koera sabast ülesaamine osutus nii ajaliselt, kui ka rahaliselt, kõige kulukamaks. Kõik see on kenasti kajastatud norrakate merendusfoorumites.
Sisuliselt kordan jälle ennast — http://arhiiv.saartehaal.ee/2015/08/28/altkaemaksuskandaal-viib-ka-praamiarini/comment-page-1/#comment-740100
Suur Aitähh, Urve Palo!
PS. Anonüümne kirjutas Vahet ju pole, kas riik võtab miljonid Tallinna Sadamast välja dividendi või trahvina. ja sama asi oli siis, kui kohus trahvis Rahandusministeeriumi. Rahandusministeerium pidi trahvi maksma. Maksiski – trahviraha korjab Rahandusministeerium!
PPS. Üks asi jääb segaseks. Miks Tallinna Sadama boosud lähevad järgmisel nädalal tööde seisu inspekteerima?
Sellega tegeleb ju igapäevaselt “meie” Baltic Workboats? Kas on juhus, et vaid kolm päeva tagasi oli teises lehes hirmutav kirjutis pealkirjaga: “Vanaselja: lennuühenduse kadumine võib viia pankrotini”? ;)