
KIIRUST MÕÕTMAS: “Juhus on pime,” arvab arestikambri vanem, komissar Rein Rand, märkides, et kiiruseületajaid võib põhimõtteliselt kohata kõikjal, kus autod liiguvad.
MAANUS MASING
Saaremaal on liiklustalguteks valmistumisel märkimist leidnud üle kahekümne koha, kus kiiruseületamist peetakse liikluses ohuallikaks.
“Isegi kesklinnas sõidetakse mõnikord mööda,” tõi Taavo Tenno autokooli sõiduõpetaja Hannes Rauk välja, viidates, et kiirusepiirang 30 km/h sugugi kõigile püha ei ole. Ta tõdes, et kiirust ületatakse mitmel pool ja konkreetseid kohti on raske välja tuua.
Üldpilt on tema hinnangul aga pigem normaalne. Võrreldes Tallinnaga on Kuressaare tema sõnul hea koht, kus sõitma õppida.
Kuni 10. aprillini kogub politsei ettepanekuid 21. aprillil toimuvateks liiklustalguteks. Politsei- ja piirivalveameti Facebooki lehel olevale kaardirakendusele saab märkida kohad, kus kiiruseületamine on liikluses ohuallikaks. Talgute päeval teeb politsei nendes paikades liiklusjärelevalvet.
Saare maakonnas oli eile pärastlõunaks ära märgitud 25 kohta, millest 16 asub Kuressaares. Kõige tihedamalt oli märgistatud kesklinna piirkond. Linnast väljas on märkimist leidnud näiteks Tornimäe ja Mustjala külas asuvad tänavad ja ka mitmed Kuressaare–Kuivastu tee lõigud. Üle Eesti on ära märgitud umbes 3000 kohta, millest pooled asuvad Tallinnas või selle läheduses.
Kuressaare politseijaoskonna patrullpolitseinik, üleminspektor Ahto Aulik ütles, et väiksemaid kiiruse ületamisi tuleb üsna tihti ja põhimõtteliselt igal pool ette.
“Palju on hajameelsust,” märkis ta ja lisas, et näiteks laiematel teelõikudel unustatakse kiirusepiirang ära või ei tajuta seda. Üks selline koht on Auriga keskuse ja Marientali ringi vahele jääv lõik, kus kiirusepiirang on 50 km/h. Päris retsidiivseid või n-ö teada-tuntud kiiruseületajaid Auliku hinnangul Kuressaares siiski pole.
PPA juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigo sõnul on liiklustalgud inimeste ja politseinike ühine viis liikluse turvalisemaks muutmiseks. “Laekunud ettepanekutele tuginedes saame olla just seal, kuhu inimesed meid ootavad. Tähtis on ka see, et talgud panevad inimesi liiklusturvalisusele mõtlema ning loodetavasti ka ise ohutumalt käituma,” rääkis Loigo.
Eelmised liiklustalgud toimusid 2014. aastal ning siis laekus PPA-le ligi 3000 ettepanekut, neist üle 800 puudutasid sõidukiirust. 21. aprillil toimuvad liiklustalgud on Euroopa liikluspolitseinike võrgustiku ühine ettevõtmine.
Vaat, kui kena – tuleb välja et polegi vaid mõned üksikud pühad, vaid lausa iga päev Kiiruspiirangu Püha! Tea, kas on lootust et kunagi tööst ja koolist vabad päevad kah saab?
Eks sellel ole pöhjus, kui mööda sõidetakse ka 30-ne alas. Kui sõiduki kiirus on tuntavalt alla lubatu (Kuressaares päris tavaline), söidumaneer ebakindel ja söiduvötted veoautole omased (vasakpööre paremast teeservast), siis ei maksa imestada ja vihastada kui mööda sõidetakse.
Kontrollige spidomeetreid ja tasuks ka pisut enesekindlust hankida ning söiduvötted üle vaadata.
Kuressaare Salme liin 17 km ongi ainult üks kiiruspiirang. Tulge mõistusele. Kergliiklustee olemas ja ikks maanteel 70 lubatud.
Ehitati Smuuli ja Pika tänava ringristmik. Piirkonda ümbritsevad praegugi märgid “teetööd” ja kiirusepiirang 30 km/t. Huvitav – kui kaua?
iga hinna eest trahve teha võiks tõesti üle vaadata mõnede piirangute mõttekus! Kuressaarest Salmele muud polegi kui piirangud. Sõidan seda teed igapäevaselt, Mändjala 50 km alas on uue tee loomisest saati on soovitud vöötrada kasutada minu puhul, kahel korral. Edasi kohe 70-ne ala, milleks? Ei ole märganud seal teel ei lapsi ega vanureid jalutamas ainult jalgratturid kes ei pea liikluseeskirja millekski ning sõidavad kahe-kolme kaupa kõrvuti. Pärast soiuvad, et nendega ei arvestata. Olid ajad jah kui suurürituste ajal juua täis kalkarid keset teed lällasid aga siis saab ju ajutised piirangud kehtestada. Läätsa 70-ne ala. Kehtestati kunagi ammu kui seal teel liikus palju koolilapsi ja jalgratastega inimesi kes käisid Läätsal poes. Enam pole lastekarju ega poodi aga “fööniga” riigikassa täitjaid näeb seal pidevalt. Mis eesmärki need piirangud ikkagi täidavad?
Kodutöö tegemata. Tutvuge liiklusseadusega, sealt saate ka vastuse kiiruspiirangu mõjuala kohta asulas.
Pühalehm on ainukene püha – muu udujutt ja demogoogia käigu kassihänna alla
Lõpetage see 30 piirang Kuressaares ning selle asemel sulgege kesklinn alates Torni ristist kuni Kitzbergi ristini.
Linn muuta rahvale avatuks koos kohvikute ja muude kultuuti üritustega, et tekiks midagi uut ja huvitavat, muidu ela nagu auulis, autod tuiskavad pidevalt ringi, vaata, et ei riivaks söögilauda.
See on hea mõte
See on tõesti hea mõte, pange kesklinn autodele kinni, siis hakkaks ka kesklinnast väljapoole mõni kohvik või söögikoht tekkima. Keegi ei viitsi niisama sinna kesklinna jalutada ja kesklinna piiril juba praegu parkimiskohad otsas!
Sinusugustele ei kehti ükski reegel, kui ainult siis korralik trahv, kui seegi!
Kuni jooned maha tehakse! Sellest ka varasemalt juttu olnud
Söö kodus, mitte tänaval..
sel juhul on targem juba Kuressaare linn hoopis lukku panna, inimesed Tallinna küüditada ning jätta see üksik turist surnud linna uitama.
Olen ka selle poolt et linn võiks olla kinni autodele…pole ju raske paar meetrit oma jalgu liigutada…kesklinnas võiks olla üritused…
pole mina kihutaja aga kur… vihaseks ajab küll kui pead kümnete km-te kaupa 70-ga venima. Vahepeale maiuspalaks paar surtsu 50-t ka.
Millal jooned maha tehakse?