Head naabrid asusid üheskoos toodangut turundama ja müüma

HEA LÄBISAAMINE: Saaremaa DeliFoodi juhatuse liige Margus Puust, Saaremaa piimatööstuse müügijuht Roman Päll ja juhatuse esimees Ülo Kivine on leidnud hea koostöövõimaluse. MAANUS MASING

HEA LÄBISAAMINE: Saaremaa DeliFoodi omanik Margus Puust, Saaremaa piimatööstuse müügijuht Roman Päll ja juhatuse esimees Ülo Kivine on leidnud hea koostöövõimaluse.
MAANUS MASING

Ühe õue peal asuvad Saaremaa piimatööstus ja Saaremaa DeliFood otsustasid mullu koostööd tihendada – kuna omavahel ei konkureerita, siis miks mitte müügimehed koos tööle panna. Mõeldud, tehtud.

Saaremaa Piimatööstus AS ja Saaremaa DeliFood OÜ on kõrvuti asuvad piimatehased, mis mõlemad kasutavad oma tootmises Saaremaal lüpstud ja varutud piima. “Just see andiski ajendi ja mõtted liikusid selles suunas, et miks mitte teha koostööd ka müügi ja turunduse vallas, sest otseselt samade toodetega me ei konkureeri, aga Saaremaa on mõlema jaoks üks ja sama,” rääkis Saaremaa piimatööstuse juhatuse esimees Ülo Kivine.

Reaalsem koostöö sai mõlema tööstuse kinnitusel alguse sügisel. Siis vaadati koos üle müügimeeskond ja toodi sinna inimesi lisaks. Eelkõige on need inimesed seotud Saaremaa DeliFoodi müügijuhi Martin Luksi kinnitusel väljapanekute korrastamisega kauplustes. Samuti on head naabrid ühise stendiga olnud väljas juba kahel toidumessil, nii Tallinnas kui ka Soomes.

Kivine nentis, et teatud tegevus on tööstustel kattuv ja nad kumbki ei ole ka suurte struktuuridega ettevõtted, nii et ühist oli neil esialgu leida päris palju. Ta lisas, et lõplikud lepingud kaubanduskettidega on küll mõlemal erinevad ja need on ka teemad, kus koostööd ei tehta. Seda juba konfidentsiaalsuskohustusest tulenevalt. “Aga on valdkondi, mida saab koos teha, ja selles osas on areneda veel küll,” kinnitas ta.

Kindlasti on Martin Luksi sõnutsi selle aluseks usaldus ja teisega arvestamine, sest nagu öeldud, on neil tooteportfell siiski erinev. Näiteks see, mis puudutab toodete realiseerimise aegu. “Kui juustudel ja võidel on see pikem, siis jogurtid ja kohukesed on lühema realisatsiooniajaga,” selgitas ta.

Kivine möönis, et Eestis on sarnaseid koostöönäiteid kahjuks vähe. Pigem hoitakse omaette ja nagu kardetakse midagi koos teha, et “äkki keegi…”. Samamoodi arvab ka Luks, kelle hinnangul on hulganisti teemasid, kus ettevõtted saaksid ja võiksid enam koostööd teha.

Areneda on aga nii piimatööstusel kui ka Saaremaa DeliFoodil mõlema kinnitusel veel võimalik. “Võtame kasvõi tootearenduse, logistika või materjalide sisseostu,” nentis Kivine. “Tootmistöötajaid me esialgu veel vahetama ei hakka ja siin peame oma asjadega kumbki ikka ise hakkama saama.”

Milliseks kujuneb tulevik, näitab aeg, aga üks on kindel – saaremaine tooraine on mõlema tööstuse jaoks prioriteet number üks. “Püüame seda võimalikult kõrgelt väärindada!” kinnitasid mõlemad.

Print Friendly, PDF & Email