Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas vastuseks Saaremaa ettevõtjate liidule (SEL) seoses parvlaevaühendusega, et nõudlust rahuldavate lahenduste leidmine on parasjagu käsil.
Ministeeriumi transpordi asekantsler Ahti Kuningas märkis oma vastuskirjas SEL-ile, et nad mõistavad, kui oluline võtmetegur on Saaremaa majanduse jaoks parvlaevaühendus Muhu ja mandri vahel. Ta kinnitas, et nad on koostöös vedajaga välja töötamas lahendusi järgmisel aastal liiniveo parimaks korraldamiseks. Seda selleks, et tagatud oleks nõudlust rahuldav transpordiühendus mandri ja Muhu vahel.
“Teavitame nimetatud lahendustest esimesel võimalusel ka üldsust, kui läbirääkimised erinevate lahendite rakendamise osas on jõudnud lõpliku tulemuseni,” kinnitas Kuningas.
Eelarvelised rahastamisvõimalused on asekantsleri andmeil 2016. aastal Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ tarbeks kokku 18,65 miljoni eurot. Tegelik tuleva aasta rahavajaduse prognoos on aga ligi 19,3 miljonit eurot.
Kuningas nentis, et parvlaevateenuse maksumus kasvab järgmisel aastal peamiselt kütuse kallinemise tõttu, mis tuleneb aktsiisitõusust, ka palgatõusust, väiksemate laevade kasutamisest (tuleb teha rohkem reise) ja uue lepingu kõrgematest hindadest. Eelarve puudujääk tuleb asekantsleri andmeil katta piletihinna tõusu arvelt, mida on planeeritud rakendada 1. veebruarist.
Lähiajal alustab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium hindade muutmiseks määruse eelnõu menetlust ning sellesse kaasatakse ka asjaomaseid maavalitsusi ja kohalikke esindusorganisatsioone. “Samas rõhutame, et kuna piletitulu on üks olulisi liiniveo kulude katteallikaid, siis on planeeritav piletihindade tõus otseses sõltuvuses võimalike reiside arvust ja seeläbi liiniveo kvaliteedist.”
..kui riik tahab Kuivastu -Virtsu vahele õiget lahendust leida,siis on see tõeline püsiühendus,SILD,TUNNEL,mida iganes,mitte see kemplemine laevadega bensiini,diisli mida iganes kallinemisega ,millega põhjus järjest hindasid tõsta.Sild,tunnel ei sõltuks ei bensiinist ,ei diisel kütusest,maksan oma silla maksu ja sõidan üle mis kell tahan,vat see on normaalne lahendus,mis te olete nagu kilplased,mõelge ükskord ajudega !
Ära unusta maagaasi. TS laevade “trump” oli ju UrvePalo arvates see, et need on juba projekteerituna võimelised sõitma maagasiga, mis on odavam, kuna maagaasil pole nii kõrget aktsiisimaksu…
…Akstiisimaksu, mida korjab see sama “riik”, mida UrvePalo esindas ja juba varem on võetud vastu poliitiline otsus ka maagaasile akstsiisimaks otsa keevitada aasta pärast — jälle “põhjus” piletihinna tõstmiseks.