Vettel tegi eksporttooted saarlastele kättesaadavaks (2)

Lõppeval aastal on Vättal tegutseval kalatööstusel Vettel hästi läinud. Aasta alguses oodati kogu grupi käibeks koos Soome tehase ja Rootsi kalakasvatustega 45 miljonit eurot ning plaanid on täitumas.

Vettel OÜ emafirma PR Foodsi juhatuse liige Indrek Kasela rääkis, et nad tegid sel aastal investeeringuid Vättal asuvas Vettelis miljoni euro ulatuses. Osteti uus fileerimisliin ja laiendati ka ladu.

“Kohalikud peaksid meie suure kalapildiga veoautosid nägema tihedalt sõitmas mandri ja tehase vahet,” tähendas Kasela.

Töötajate arv püsib stabiilselt 145 inimese juures ja Kasela sõnul proovitakse ikka spetsialiste mandrilt koju tagasi meelitada. Vettel kui PR Foodsi üks ettevõtetest on tema sõnul kindlasti Eesti tublimaid toiduainetetööstuse ettevõtteid ja suuremaid eksportijaid.

Sel aastal avastati enda jaoks uuesti Jaapani turg ja müüdi sinna Indrek Kasela andmeil ligi poole miljoni euro eest kalamarja. “Jaapan on kindlasti üks nõudlikumaid ostjaid ja samas tulusamaid ning seal loodame oma mahte oluliselt kasvatada,” tõdes ta. 2016. aasta suhtes ollakse sealses turus kindlad ja optimistlikud ning latti alla kindlasti ei lasta.

Uusi tooteid teeb Vettel pidevalt oma välisturgude jaoks ning sellest sügisest on nende eksporttooted müügil ka Saaremaa tarbijate ühistu suuremates poodides. “Tundus lihtsalt imelik, et Saaremaa parima kalatööstuse tooteid kohalikus poes polegi,” põhjendas Kasela.

Kasela sõnul on nad kohalikele poodidele teinud ka odavamad hinnad. “Sest, mis seal salata – meie edu taga on kvaliteetsem ja kallim ning osaliselt enda kasvatatud kala, mis seni on olnud taskukohasem Soome tarbijale,” selgitas ta. “Me kasvatame ju ise ligi 2,5 miljonit kilo kala Põhja-Rootsis ja Soome saarestikus.”

Indrek Kasela kinnitusel saab saarlane aru, mis õige kala on, ja seega loodetakse, et kohalikud Vetteli kaubamärgi Heimon Kala poest ka kenasti üles leiavad.

“Mandril müüb meie tütar­ettevõte Gurmé suuremates poodides ja ligi 10% meie käibest tuleb siiski Eestist,” märkis ta. “Jõulukampaaniat teeme ka sel aastal, et saarlastel kala ikka laual oleks.”

Print Friendly, PDF & Email