Saaremaa laevatootja Baltic Workboats AS teeb jagunemise teel eraldi ettevõtte Five Wind Energy OÜ, kuhu koondab energiatootmise.
“Mingeid suuri plaane meil ettevõttega pole, lihtsalt tahame eristada põhitegevuse ja energiatootmise. Need on kaks täiesti eri tegevust, üks on laevaehitus ja teine energiatootmine, need ühes ettevõttes võivad segadust tekitada,” ütles ettevõtte juhatuse liige Margus Vanaselja BNS-ile.
Kuigi kaks suurt tuulikut asub laevatehase territooriumil, on energiatootmine Vanaselja sõnul täiesti eraldi äriprojekt. “Seal toodetakse tegelikult üle hästi palju, need on suured tuulikud. Osaliselt see elekter läheb tehasesse, ülejäänu läheb võrku,” lisas Vanaselja.
Praegu osaleb Baltic Workboats paljudel riigihangetel, kuid seal on Vanaselja sõnul paljud asjad veel lahtised, mistõttu ei saa sellest täpsemalt rääkida. “Me oleme ühes kohas võitjaks kuulutatud, aga see on vaidlustatud ja kõik need asjad alles selguvad,” ütles ta.
Juba alustatud suurematest töödest lõpetab ettevõte tuleva aasta lõpus Hiiu- ja Saaremaa vahel sõitma hakkava parvlaeva ehitamise.
Saaks enne selle Kihnu Virve korralikult sõitma, siis vahest alles võtakse järgmise laeva ette!
Laululugu ütleb nii: Kord iga pidu saab otsa..!! sest eks see, et valminud laevadel on pidevad probleemid tööshoiuga, levib kui kulutuli mööda maailma..ning milleks mässida nende probleemsete laevadega kui tuulikud lükkavad ka raha kukrusse– ja mitte vähe..Eks tuleb jälle osa töölistele põhjus otsida ning uksetaha saata..
Kas Hiiu-ja Saaremaa vahel sõitma hakkav praam tuleb sama nigel kui Kihnu Virve?
Jah, see tuleb kolmas sellest seeriast!
Tundub, et kommentaarid on sarjast “ise küsin, ise vastan”. jõudu ja jätkugu sappi ;)
“… Osaliselt see elekter läheb tehasesse, ülejäänu läheb võrku,” lisas Vanaselja.
Ega ikka ei “lähe” küll!
Hetkel osaliselt läheb elekter tehasesse, ülejäänu MÜÜTE võrku! Kui Saaremaa laevatootja Baltic Workboats AS teeb jagunemise teel eraldi ettevõtte Five Wind Energy OÜ, siis viimane “Osaliselt MÜÜB elekteri BWB tehasesse, ülejäänu MÜÜB võrku!”
Vastavalt kehtivale Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadusele hakkab tuulikult tehasesse “mineva” elektri pealt Riigile nüüd ka aktsiisimaks jooksma.
Hästi “läheb”, hea lahendus!
Kihnu Virvel pole muud viga midagi kui ainult see, et osa laevateest, kus sellega sõitma peab on mõeldud kohalikele kakuaamidega rallitamiseks. Suurema laevaga saab seal ainult ilusa ilmaga sõita.
Laevateel pole viga midagi, probleemid on just sadamates http://arhiiv.saartehaal.ee/2015/12/19/sellesugisene-ilm-on-kihnu-virvele-suureks-takistuseks/ :
“Pärnumaa ühistranspordikeskuse vanemlogistik Avo Rahu kinnitas, et veetaseme kõrgus mõjutab laeva sildumist sadamates, eriti Manijal. Tema on veendunud, et laeva projekteerides on midagi unustatud, sest sadamates saavad laeva aparellid töötada vaid nullilähedase veetasemega. Rahu teadmise järgi on samad probleemid Vormsi sõsarlaevaga.”