Riik on valmis toetama Mõntu–Ventspilsi laevaliini (35)

AASTA SIIS OLI 2005: Läti-Saaremaa laevaliini avamine oli mõlemale poolele suur pidupäev. Esiplaanil vasakult Tiina Mõru, Eve Mets, Signe Tulk ja Kaidi Rahnik. Tagapool Kalle Kadarik, Arved Näälik, Alvar Nabi ja Raivo Kaseorg. Vasakul seisab Kaie Rõõm-Laanet. ERAKOGU

AASTA SIIS OLI 2005: Läti-Saaremaa laevaliini avamine oli mõlemale poolele suur pidupäev. Esiplaanil vasakult Tiina Mõru, Eve Mets, Signe Tulk ja Kaidi Rahnik. Tagapool Kalle Kadarik, Arved Näälik, Alvar Nabi ja Raivo Kaseorg. Vasakul seisab Kaie Rõõm-Laanet.
ERAKOGU

SA Saaremaa Turism koostatud liini tasuvusarvutustega tutvunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michal arvab, et “ideel on jumet” ja nüüd saab arutama hakata, kuidas täpselt liini taasavamist toetada.

Selle aasta mais tegid Saaremaa ettevõtjate liit ja SA Saaremaa Turism ühispöördumise majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile palvega otsida koostöös võimalusi Mõntu–Ventspilsi laevaliini taaskäivitamiseks. Ministeeriumi soovil koostas SA Saaremaa Turism ka analüüsi liini taasavamisega kaasnevatest kuludest ja tuludest.

“Nagu Eestile tervikuna, nii on saartele ühendused pea kõige olulisem võimalus teenida tulu ja majandust arendada. Leppisime saare ettevõtjatega kevadel kokku, et ettevõtjad teevad täpsemad arvutused ja siis vaatame koos. Ka pärast arvutusi saan öelda, et ideel on jumet,” kinnitas minister Michal eile.

Tema sõnul saab uurida Läti poole huvi ning koos ettevõtjatega arutada, millega ja millises suuruses saavad riigid ja omavalitsused asjale õla alla panna. “Ventspilsi–Mõntu liin tooks kahtlemata uusi külalisi ja tulu saarte ning kogu Eesti majandusele, seda ongi vaja,” sõnas minister.

Saaks käivitada 2017 mais

Ministeeriumi seisukoht on SA Saaremaa Turism juhatuse liikme Angela Nairise sõnul aluseks, mis võimaldab teha juba põhjalikumaid ettepanekuid, leida liinile opereerija, suhelda konkreetsemalt Läti-poolsete partneritega. Ta märkis, et kõigi positiivsete asjaolude kokkulangemisel on esimene võimalus liini taaskäivitamiseks 2017. aasta mais.

Aastatel 2005–2007 opereeris Mõntu–Ventspilsi liinil alusega Scania AS-i Saaremaa Laevakompanii tütarfirma SSC Ferries OÜ, mis lõpetas tegevuse majanduslikel põhjusel. Eesti riik ei olnud tookord valmis liini opereerimist toetama, küll aga toetasid laevaliini Ventspilsi vabasadam ja Ventspilsi linn.

Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles Saarte Häälele, et huvi ettevõttel liini vastu on ja sobivatel tingimustel võiks seda sõita küll. Võimalikust liinile sobivast alusest rääkides märkis ta kunagist kogemust parvlaev Scaniaga silmas pidades, et laev pidanuks olema pisut suurem, pisut kiirem ja pisut merekindlam. Täna võiks selles kontekstis rääkida parvlaev St. Olast.

Elavdaks kogu Eesti majandust

Neljal hooajal teenindati liinil üle 60 000 inimese, nendest välisturiste üle 39 000. Veel täna, seitse aastat hiljem, küsitakse Mõntu–Ventspilsi liini kohta infot, kinnitas Nairis, kelle sõnul näitab see, et Saaremaa ja Läti vaheline laevaühendus on vaja taaskäivitada. “Kuna liini veel mäletatakse ja mitmetel Euroopa reisikorraldajatel on alles paketid, kus selle ühenduse kasutamine sees on, siis on ka tunduvalt lihtsam alustada turundustegevust,” märkis ta.

Lisaks eeldatavale majandustulule elavdaks liin kogu maakonna turismimajandust ja annaks ettevõtjatele uusi võimalusi. Liin oleks kasulik ka Eesti mandriosale. Põhjuseks asjaolu, et märkimisväärne osa reisijatest kasutaks Ventspilsi–Mõntu liini ühe osana puhkusemarsruudist. Nii saaks Euroopast tulla läbi Saaremaa ja Hiiumaa Mandri-Eestisse ning sealt liikuda tagasi või vastupidi.

Lisaks turismimajandusele ja puhkusereisidele annaks liin Nairise sõnul võimaluse ökonoomsemalt tegutseda ka Saaremaa teiste valdkondade ettevõtetel, kes oma toodangut Euroopasse müüvad, näiteks elektroonika, puidutööstus, laevaehitajad jne.

Print Friendly, PDF & Email