Lennunduse analüüs on tehtud uue aasta alguseks (3)

VAJA ROHKEM KOHTI: Õhusõiduk peaks tulevikus olema suurem – 40+ istekohta, leiavad ettevõtjad. SANDER ILVEST

VAJA ROHKEM KOHTI: Õhusõiduk peaks tulevikus olema suurem – 40+ istekohta, leiavad ettevõtjad.
SANDER ILVEST

Valupunkte oli regionaallennunduse analüüsi kohtumisel arutusel mitmeid: arutleti, kui suur on lennuühenduste toimimise mõju ja tulu saarte majandusele ning räägiti sellestki, kas ühenduse pidamise kulud kaaluvad saadava tulu üles.

Kohtumisel räägiti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja AS-i Tallinna Lennujaam tellimusel selle aasta lõpuks valmivas Eesti regionaallennunduse analüüsist. Lufthansa Consultingu ja rakendusuuringute keskuse Centar koostatavast analüüsist peaks selguma, kas saarte lennuühendust mandriga annab parandada.

Saaremaa ettevõtjate liidu eestvedamisel üleeile toimunud kohtumisel Tallinna lennujaama turundusdirektor Eero Pärgmäe ja rakendusuuringute keskuse Centar vanem-
analüütiku Janno Järvega osalesid lisaks ettevõtjatele Saare maavanem Kaido Kaasik, Kuressaare linnapea Madis Kallas, Saaremaa omavalitsuste liidu esindaja Veiko Viil ja turismiorganisatsiooni poolt Angela Nairis.

Muu hulgas otsiti vastust küsimusele, kas praegune liinivõrk on optimaalse suurusega, ja kui pole, siis milline oleks. Arutati, kui suured ja millise mahuga lennukid sobiksid kõige paremini avalikult tellitavatele liinidele. Puudutamata ei jäänud ka piletihinna teema ja küsimus, milline oleks kohalike omavalitsuste valmisolek osaleda lennuühenduse finantseerimises.

Saaremaa ettevõtjate liidu juhatuse esimehe Terje Nepperi hinnangul oli tegemist võtmeküsimustega Saare maakonna arengu ja isegi elu võimalikkuse seisukohalt.

Eero Pärgmäe tõi välja, et pärast pooleaastast hankeprotsessi ollakse lõpuks ometi punktis, kus saab alustada tööd analüüsi sisuga. Analüüsi põhikonsultant on Lufthansa Consulting ja nende põhiekspert Sven Kukemelk. Eesti poolt toetab analüüsi tegemist Centar ja Janno Järve.

Avakoosolek analüüsi teemal toimus juba möödunud nädalal ja Pärgmäel oli hea tõdeda, et arusaamine koostööst ja analüüsi eesmärgist on neil konsultandiga väga sarnane. Ta kinnitas, et plaan on analüüs selle aasta lõpuks valmis saada ja jaanuaris 2016 seda lähemalt tutvustada.

Ettevõtjad tuletasid kohtumisel meelde, et praegune liinivõrk ei ole kaugeltki optimaalse suurusega. Märgiti, et praegu kehtiv leping kestab veel 2017. aasta kevadeni. Ei peetud mõistlikuks hakata seda poole pealt muutma, vaid keskenduda pigem kohe uuele hankele.

Ettevõtjate kinnitusel on tulevikus kindlasti vaja vähemalt kahte lendu iga päev samadel kellaaegadel nagu praegu ja kellaaegu pole võimalik muuta. Need on aastate jooksul välja kujunenud, arvestades keskmist reisijaprofiili.

Õhusõiduk peaks tulevikus olema aga kahtlemata suurem – 40+ istekohta. Näiteks toodi ATR-42 tüüpi lennuk. Praeguse 18-kohalise lennuki peale ei saa ettevõtjate kinnitusel suuremaid rühmi planeerida ja nii pole lennuühendus jätkusuutlik. Pikemas perspektiivis võiks lisanduda aga veel kolmaski lend päevas – lõuna paiku.


Lennuki täitumus on suurenenud

Alates märtsist tõusis Kuressaare–Tallinna lendude täitumus Saaremaa ettevõtjate liidu andmeil umbes 10 protsenti. Lendude regulaarsus paranes, ei esinenud tõrkeid. Viimaste kuude reisijate arvud ja täitumuse tõi SEL kohtumisel ka lähemalt välja.

Kuu Reisijad Täitumus %
Juuni 1105 64
Juuli 1382 77,5
August 1259  72,8
September 1088 62,3
Oktoober 1154 64,4

Allikas: SEL

Print Friendly, PDF & Email