
MITMEKESINE TÖÖ: Kaupluse müügitoe juhi Sirja Neilinna ja kaupluse juhataja Marika Mägi (paremal) hinnangul on töö K-rautas vaheldusrikas.
TAMBET ALLIK
Kuressaare ehituskaupade kauplus K-rauta otsib oma meeskonda müügikonsultanti, kes oleks hea suhtleja ja soovitavalt ehitusvaldkonnaga ka varem kokku puutunud.
Kaupluse juhataja Marika Mägi sõnul on kandideerima oodatud tublid mehed ja naised, kel oleks teenindajale sobivad isikuomadused.
“Avatud, lahke, vastutulelik, sõbralik ja õpihimuline,” loetles Mägi. “Need on põhilised kriteeriumid.”
Kindlasti on olulised omadused ka kannatlikkus ja pingetaluvus. “Sageli on vaja lahendada klientide erinevaid probleeme, seega ei ole klienditeenindaja töö alati ainult rõõmus ja positiivne,” tõdes Mägi.
Huvi õppida ja areneda
Ta märkis, et igale probleemile leidub kindlasti lahendus. Klientidele parimate lahenduste leidmine ja soovitamine ongi teenindaja töö peamine eesmärk. “Keeruliste olukordade lahendamine teeb meid tugevamaks,” tõdes ta. “Nii saame ka ise pidevalt õppides edaspidi veelgi paremini toime tulla.”
Klienditeenindaja töö kõige olulisem osa on kliendi soovide väljaselgitamine. Vahel ei pruugi teenindaja aga kohe arugi saada, mida klient täpselt tahab. “Siis peab olema kannatlikkust välja uurida, mida klient soovib, ja tema jaoks parim pakkumine teha,” lausus Mägi.
Tööpakkumise nõudmistes on keeleoskuse koha peal kirjas, et kandidaat peab oskama eesti keelt. Kuna sageli külastavad kauplust inimesed, kes eesti keelt ei oska, tuleb kasuks ka mõne võõrkeele – näiteks inglise, vene või soome keele valdamine. “Suvehooajal on meil väga palju soomlastest kliente, kelle kodupood on Soomes K-rauta,” märkis Mägi.
Ainuüksi heast teenindus- ja keeleoskusest ehituskaupluse üldehituse osakonnas töötamiseks siiski ei piisa. “Võid ju olla väga hea suhtleja, ent väga raske on siin hakkama saada, kui ehitusest midagi ei taipa,” tõdes juhataja. “Kuna müügikonsultant on inimene, kes annab klientidele professionaalset nõu, peaks ta olema ehitusvaldkonnaga kokku puutunud või omama teadmisi ehitusmaterjalidest. Klient ju poodi tulles sageli ei tea – ega peagi teadma –, missugust tööriista ta vajab või millised materjalid omavahel kokku sobivad.”
Juhataja sõnul korraldab K-rauta oma töötajatele palju toote- ja müügikoolitusi. “Ainult koolitustest aga ei piisa, et oma alal professionaaliks saada. Ka endal peab olema huvi õppida ja end oma valdkonna asjadega kursis hoida,” rääkis Mägi, nentides, et kui oled soovitaja rollis, siis pead ennekõike ise end valdkonnaga kursis hoidma. “Tihti tulevad kliendid näiteks ajakirjanduses reklaamitud uudistoodete kohta pärima ning väga oluline on, et ka müügiinimesed oleks uutest toodetest teadlikud.” Juhataja lisas, et kui tekib küsimus, millele kohe vastust ei tea, tasub konsultandil küsida kolleegilt või teema kohta ise lähemalt uurida.
Peale klientidega suhtlemise, nende teenindamise ja nõustamise on müügikonsultandil teisigi ülesandeid: kaup ja infosildid välja panna ning õiged hinnad lisada.
Tähtis on ka see, et kauplus oleks korras ja näidisalad näeksid head välja. Klient peab tundma end kaupluses hästi ja mugavalt.
Töö graafiku alusel
Müügikonsultandid töötavad K-rautas täistööajaga graafiku alusel. “Kauplus on avatud seitse päeva nädalas, tööpäevadel kella kaheksast hommikul kaheksani õhtul,” ütles juhataja.
Omalt poolt pakub rahvusvahelise ettevõtte Rautakesko AS Kuressaare kauplus huvitavat ja mitmekülgset tööd, toredat kollektiivi ja stabiilset töötasu. Lisaks põhipalgale on seal välja töötatud töötajate motivatsioonisüsteem – kui eesmärgid saavutatud, on garanteeritud ka lisatasu.
“Hoolime oma töötajate heaolust,” ütles Marika Mägi. “Lisaks palgale pakume töötajatele mitmeid muid motiveerivaid faktoreid, aga neist räägime kandidaatidega personaalselt.”
Juhataja sõnul on tähtis, et K-rautas töötav inimene oleks huvitatud oma töö tulemustest. “Meie peamine eesmärk on rahulolev klient,” tähendas ta.
“Praegu läheb meil hästi – Kuressaare kauplus on päris ilusaid edusamme teinud ning kuigi Kuressaare ja saare rahvaarv kahaneb, kasvab meie klientide arv pidevalt. See teeb rõõmu.”
Tore lugeda, ainult üks lause on täiesti vale selles jutus.
” Klient ju poodi tulles sageli ei tea – ega peagi teadma –, missugust tööriista ta vajab või millised materjalid omavahel kokku sobivad.”
Klient läheb toiduainete poodi sooviga osta toorainet, et teha hakklihakastet. Kas klient hakkab poes teenindajat “peedistama”? Kas ma ostan veise- või seahakkliha. Või hoopis segahakkliha. Mul on selline tavaline eesti pere, mees,naine ja laps. Kui palju ikka vaja läheb 250 grammi või 350 grammi. Kuidas te ei tea? Te olete ju spetsialist! Palju ma pean jahu lisama? Ja millist jahu? Millist soola Teie kui spetsialist soovitate, peen-jäme-või meresoola. Pealegi ma ei soovi teha sellist tavalist igapäevast hakklihakastet. Ikka midagi teistsugust ja erilist. Ja enne kassasse minemist selgitab klient toidupoes teenindajale, et see kogus hakklihakastet, mis peale õhtusööki järgi jääb toob ta järgmine päev poodi tagasi ja soovib raha tagasi.
hmm, üks pildil olevatest daamidest on ju professionaalne kaubalaaduja. Poes ringi vaadates jääb tema alati silma – muudkui tõstab kaupa ühest kohast teise.
Huvitav kui tihti seel vahetuvad töötajad ja nüüd ka kaks läinud???
Mis juttu sa ajad leheveergudel? K-rautas pole öhtegi kompententset klienditeenindajat järele jäänud. On ainult koha täitjad. Arengu ruumi jätkub teil. Seda poodi ei tahagi kölastada, teenindajatel vingus näod ees.
Mis K-Rauta? Senukai kommijad.
Tundub küll, et seal kaupluses pole töötajad eriti asjalikud. Teadmised ja kogemused kesised. Ise pead ikka rohkem teadma, mida ostma lähed ja kust leida. Kuid ajab asja ära. Miks see kaadri voolavus seal nii suur on…?
poodides on kõik lollid, kohvikupidajad ei oska toitu teha ja on lollid, hotellide ja majutusasutuste töötajad on lollid, need kes saaremaa rallit korraldavad on lihtsalt sead, sest sõidavad neid teid pidi kus meiegi ja liiklus kinni ja on loomulikult ka lollid, ehitajad on eriti lollid, ametiasutused on kohe erakordselt lollid, elektroonika- ja kummitööstuses on kõik lollid, need kes autoga suudavad avarii teha (jätame erandid välja) on kõik lollid. õpetajad ja kultuuritöötajad on loomulikult ka lollid. ma ei viitsigi enam edasi kirjutada lollidest. miskipärast mulle tundub, et komenteerijad on saarlased ja ma arvan, et NEMAD ON KÕIGE LOLLIMAD (mina siis kaasa arvatud). ühesõnaga -> kes meie väikesel mättal miskit teeb on LOLL. kallid saarlased, olge nii kenad inimesed ja tundke rõõmu igast töökohast ja kohviku- või poepidajast kes saares olemas. iga “kuramuse“inimene ja firma kes miskit teeb, viib edasi seda aega kui vaja viimasel lahkuval saarlasel tuli väinatammil kustutada. muhulased jäävad eeldatavasti ellu, sest nuud nii ei kiru ja kakle omavahel.
Kui inimesed oleksid selles poes önnelikud, siis nad linnapeal kunagi ei kiruks seda olukorda ega otsiks uusi töökohti. Asjad on töeliselt halva maigulised.