Hea müügikonsultant on asjatundlik ja suhtlemisaldis (8)

MITMEKESINE TÖÖ: Kaupluse müügitoe juhi Sirja Neilinna ja kaupluse juhataja Marika Mägi hinnangul on töö K-rautas vaheldusrikas. TAMBET ALLIK

MITMEKESINE TÖÖ: Kaupluse müügitoe juhi Sirja Neilinna ja kaupluse juhataja Marika Mägi (paremal) hinnangul on töö K-rautas vaheldusrikas.
TAMBET ALLIK

Kuressaare ehituskaupade kauplus K-rauta otsib oma meeskonda müügikonsultanti, kes oleks hea suhtleja ja soovitavalt ehitusvaldkonnaga ka varem kokku puutunud.

Kaupluse juhataja Marika Mägi sõnul on kandideerima oodatud tublid mehed ja naised, kel oleks teenindajale sobivad isikuomadused.

“Avatud, lahke, vastutulelik, sõbralik ja õpihimuline,” loetles Mägi. “Need on põhilised kriteeriumid.”

Kindlasti on olulised omadused ka kannatlikkus ja pingetaluvus. “Sageli on vaja lahendada klientide erinevaid probleeme, seega ei ole klienditeenindaja töö alati ainult rõõmus ja positiivne,” tõdes Mägi.

Huvi õppida ja areneda

Ta märkis, et igale probleemile leidub kindlasti lahendus. Klientidele parimate lahenduste leidmine ja soovitamine ongi teenindaja töö peamine eesmärk. “Keeruliste olukordade lahendamine teeb meid tugevamaks,” tõdes ta. “Nii saame ka ise pidevalt õppides edaspidi veelgi paremini toime tulla.”

Klienditeenindaja töö kõige olulisem osa on kliendi soovide väljaselgitamine. Vahel ei pruugi teenindaja aga kohe arugi saada, mida klient täpselt tahab. “Siis peab olema kannatlikkust välja uurida, mida klient soovib, ja tema jaoks parim pakkumine teha,” lausus Mägi.

Tööpakkumise nõudmistes on keeleoskuse koha peal kirjas, et kandidaat peab oskama eesti keelt. Kuna sageli külastavad kauplust inimesed, kes eesti keelt ei oska, tuleb kasuks ka mõne võõrkeele – näiteks inglise, vene või soome keele valdamine. “Suvehooajal on meil väga palju soomlastest kliente, kelle kodupood on Soomes K-rauta,” märkis Mägi.

Ainuüksi heast teenindus- ja keeleoskusest ehituskaupluse üldehituse osakonnas töötamiseks siiski ei piisa. “Võid ju olla väga hea suhtleja, ent väga raske on siin hakkama saada, kui ehitusest midagi ei taipa,” tõdes juhataja. “Kuna müügikonsultant on inimene, kes annab klientidele professionaalset nõu, peaks ta olema ehitusvaldkonnaga kokku puutunud või omama teadmisi ehitusmaterjalidest. Klient ju poodi tulles sageli ei tea – ega peagi teadma –, missugust tööriista ta vajab või millised materjalid omavahel kokku sobivad.”

Juhataja sõnul korraldab K-rauta oma töötajatele palju toote- ja müügikoolitusi. “Ainult koolitustest aga ei piisa, et oma alal professionaaliks saada. Ka endal peab olema huvi õppida ja end oma valdkonna asjadega kursis hoida,” rääkis Mägi, nentides, et kui oled soovitaja rollis, siis pead ennekõike ise end valdkonnaga kursis hoidma. “Tihti tulevad kliendid näiteks ajakirjanduses reklaamitud uudistoodete kohta pärima ning väga oluline on, et ka müügiinimesed oleks uutest toodetest teadlikud.” Juhataja lisas, et kui tekib küsimus, millele kohe vastust ei tea, tasub konsultandil küsida kolleegilt või teema kohta ise lähemalt uurida.

Peale klientidega suhtlemise, nende teenindamise ja nõustamise on müügikonsultandil teisigi ülesandeid: kaup ja infosildid välja panna ning õiged hinnad lisada.

Tähtis on ka see, et kauplus oleks korras ja näidisalad näeksid head välja. Klient peab tundma end kaupluses hästi ja mugavalt.

Töö graafiku alusel

Müügikonsultandid töötavad K-rautas täistööajaga graafiku alusel. “Kauplus on avatud seitse päeva nädalas, tööpäevadel kella kaheksast hommikul kaheksani õhtul,” ütles juhataja.

Omalt poolt pakub rahvusvahelise ettevõtte Rautakesko AS Kuressaare kauplus huvitavat ja mitmekülgset tööd, toredat kollektiivi ja stabiilset töötasu. Lisaks põhipalgale on seal välja töötatud töötajate motivatsioonisüsteem – kui eesmärgid saavutatud, on garanteeritud ka lisatasu.

“Hoolime oma töötajate heaolust,” ütles Marika Mägi. “Lisaks palgale pakume töötajatele mitmeid muid motiveerivaid faktoreid, aga neist räägime kandidaatidega personaalselt.”

Juhataja sõnul on tähtis, et K-rautas töötav inimene oleks huvitatud oma töö tulemustest. “Meie peamine eesmärk on rahulolev klient,” tähendas ta.

“Praegu läheb meil hästi – Kuressaare kauplus on päris ilusaid edusamme teinud ning kuigi Kuressaare ja saare rahvaarv kahaneb, kasvab meie klientide arv pidevalt. See teeb rõõmu.”

Print Friendly, PDF & Email