Coop uusi poenimesid ei too

VANA NIMI SUUPÄRASEM: STÜ Aste poest sisseoste tegev Evi Aer kuulis tarbijate ühistute ärinime muutmisest “Aktuaalsest kaamerast”. “Vana nimi on ikkagi suupärasem, mis sest, et pikem, peaasi, et eesti keeles. Mida see Coop Saaremaa tähendab? Tarbijate jaoks jääb Aste pood ikka Aste poeks. Mina olen kauplusega rahul.” TAMBET ALLIK

VANA NIMI SUUPÄRASEM: STÜ Aste poest sisseoste tegev Evi Aer kuulis tarbijate ühistute ärinime muutmisest “Aktuaalsest kaamerast”. “Vana nimi on ikkagi suupärasem, mis sest, et pikem, peaasi, et eesti keeles. Mida see Coop Saaremaa tähendab? Tarbijate jaoks jääb Aste pood ikka Aste poeks. Mina olen kauplusega rahul.”
TAMBET ALLIK

Ligi sajandi tegutsenud Eesti tarbijateühistute keskühistu ehk ETK kannab nüüd nime Coop Eesti. Ehkki Saaremaa tarbijate ühistust sai seeläbi Coop Saaremaa, ei tähenda see, et tuntud kaupluste nimed muutuksid.

Coop Saaremaa juhatuse esimees Peeter Kilumets ütles, et ETK jaoks oli tegemist pikalt kaalutletud jõulise sammuga tulevikku. Ta selgitas, et Coop on rahvusvaheline tarbijateühistute võrgustik, mille liige on ETK olnud 2005. aastast. Nüüd ühtlustati ka oma äriline kaubamärk, muutudes nõnda ühtsemaks sisemiselt ja paremini mõistetavaks rahvusvahelistele koostööpartneritele.

Kilumets kinnitas, et tarbijate ühistud, mis hakkavad kandma Coopi märki, jäävad juriidiliselt tegutsema oma senise nime, põhikirja ja rekvisiitidega. “Oleme jätkuvalt Eesti kapitalil tegutsevad ning eestimaalasi ja meie külalisi teenindavad ettevõtted,” lausus ta.

Ajalooliste eripärade tõttu olid ETK ühistute logod ja visuaalne identiteet väga erinevad. Nüüd on kõikidel ühistutel sarnase kujundusega logod ja ühine katusbränd, mille all tuuakse välja kohalik nimi. “Ka Saaremaa tarbijate ühistu hakkab kasutama Coop Saaremaa logo,” ütles Kilumets.

Ühistupoodide nimed ei muutu aga kindlasti. “Näiteks Rae Konsum ja Tooma Konsum jäävad ikka sama nime all tegutsema,” kinnitas Peeter Kilumets.

Mida see “Coop” aga tähendab, kuidas seda mõista? Kilumetsa selgituse kohaselt on Coop lühend sõnast cooperative, mille eestikeelne vaste on “kooperatiiv”. “Seega hääldame me ka oma uue kaubamärgi nime k-ga ehk Koop,” selgitas ta.

Coopina tahab ETK osaleda rohkem rahvusvahelises koostöös. See tegevat neid tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega, aga samuti kohalike suurtootjate ja maaletoojatega. See peaks omakorda andma võimaluse pakkuda tarbijatele senisega võrreldes mitmekesisemat kaubavalikut. “Suhtleme edaspidi rohkem globaalselt, ent kaupleme jätkuvalt lokaalselt,” tähendas Kilumets. “Kui selle tulemusena hakkavad näiteks mõne rahvusvahelise suurettevõtte tooted maksma kohalikus A ja O kaupluses vähem, võidavad koostööst kõik.”

Peeter Kilumets toonitas, et Saaremaa tarbijate ühistul on olnud pikaajalised ja tugevad traditsioonid. Juba 110 aastat tagasi moodustati Tornimäel Pöide tarvitajate ühisus ning samas majas tegutseb ühistu kauplus senini. Üldse on Coop Saaremaa omandis praegu 28 poodi, tootmistsehh, kohvik ja väike võõrastemaja Laura. “Coop Saaremaa klientomanikud ehk ühistute liikmed toimetavad jätkuvalt kõikse-kõikse eestimaisemate ja kokkuhoidvamate kaupluste arengu nimel,” kinnitas Kilumets.

Coop Eesti kuulub Euro Coop´i, mis ühendab 4500 ühistut, 450 000 töötjat, 36 000 müügipunkti ja üle 30 miljoni kliendi.

Euro Coop tegutseb 20 riigis, olles Euroopa suurim ühistute võrgustik, millega liitunute aastane koondkäive oli möödunud aastal 76 miljardit eurot. Seda on ligi üheksa korda rohkem, kui on Eesti 2015. aasta riigieelarve kogumaht.

Print Friendly, PDF & Email