Estonian Airi lõpp puudutas vähemalt pooltsadat saarlast (2)

OLID AJAD: Estonian Air on olnud lendajaks ka Kuressaare ja Tallinna vahel. IRINA MÄGI

OLID AJAD: Estonian Air on olnud lendajaks ka Kuressaare ja Tallinna vahel.
IRINA MÄGI

Otsus, et Estonian Air (EA) lõpetas tegevuse, pani Saaremaal asuvad reisibürood tegutsema. Kliente, kes siinsetest reisibüroodest on EA lennupileti soetanud reisidele, mis alles toimumata, on umbkaudu poolsada.

Reisibüroo Wris Saaremaa büroo juhataja Anne Saar tõdes, et neil on umbkaudu paarkümmend sellist klienti, kes on ostnud pileti Estonian Airi lendudele, mis ajaliselt alles tulemas. Käed on tööd täis – vormistatakse pileteid ümber ja saadetakse kliendile uus pilet.

“Ses mõttes meie kliendid kohapeal küll muret tundma ei pea, sest nende kõigiga võeti või võetakse veel ühendust,” kinnitas Saar. “Tegeleme kõigiga jooksvalt.”

Ta selgitas, et Wris tagastab neile, kellel selleks õigus, raha ja ostab kliendi soovil ka uued lennupiletid, kuhu vaja. “Oma lepingulisele kliendile teeme seda n-ö tasaarvelduse korras, tuleme oma klientidele vastu.” sõnas Saar.

Kui uus lennupilet läheb kallimaks, siis selle vahe küsib Wris siiski kliendi käest. “Me ei jää aga ootama aega, mil riik meile raha ära maksab, vaid selle osa krediteerime, kuniks riigilt selle tagasi saame.”

Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektori Kati Veskimäe sõnul olid eilsetel andmetel 30-l nende Kuressaare büroo kliendil lennupiletid EA lendudele, mis pidid alles toimuma. Veskimägi kinnitas, et nad on püüdnud kõiki oma kliente Estonian Airi puutuvas võimalikult hästi teavitada. Ta märkis, et EA lennupiletite omanikud said juba laupäeva õhtul e-kirja käitumisjuhisega, kuidas piletitega toimida. “Loomulikult on meile alates laupäevast ka palju telefonikõnesid ja e-kirju tulnud, kuid kõik meie reisikonsultandid on tööl ja annavad endast parima, et iga kliendi reisiplaan õnnestuks,” kinnitas ta. Klientidega võetakse piletite ümberbroneerimise teemal tema sõnutsi ühendust väljuvate lendude järjekorras.

Lennureisijatele, kellel oli pilet eilseks, tänaseks ja homseks, leiti või leitakse asenduslend. Uus broneeringu kinnitus saadetakse kliendile SMS-iga või e-meilile. Asenduslende pakutakse reisijale kogu marsruudi ulatuses sihtkohani ja tagasi ning ümberbroneerimist alustati väljuvate lendude järjekorras, mis tähendab, et esmalt väljastati piletid 8. novembri lendudele.

“Reisijale pakutakse asenduslend, mis on kõige sarnasem esialgse marsruudiga,” kinnitas Kati Veskimägi, lisades, et erisoove marsruudi või lennufirmade eelistuse osas ei ole kahjuks võimalik arvesse võtta. “Kui pakutav ümberbroneering millegipärast ei sobi ja soovitakse asenduslennust loobuda, siis saab raha tagasi küsida,” ütles ta.

Asenduslendude eest midagi juurde maksma Estraveli turundus- ja kommunikatsioonidirektori kinnitusel ei pea. “Riik hüvitab nii uue pileti maksumuse kui ka vajadusel täiendavad hotelliööd välismaal.”

Need reisijad, kellel on pilet 11. novembriks ja hiljemaks, saavad aga Kati Veskimägi kinnitusel kolme kuu jooksul riigilt piletiraha tagasi. Selleks on vaja esitada taotlus www.estonian-air.ee lehel oleva vormi kaudu. Piletite kompenseerimine algab 11. detsembrist, ent taotlusi saab esitada 8. veebruarini.

Erinevalt Wrisi reisibüroost Estravel lende ümber ei broneeri. Veskimägi nentis, et kui inimene soovib reisile minna, peab ta ise ostma uue pileti, mille leidmisel aitavad hea meelega siiski nii Estravel kui ka teised reisibürood.

“Tegemist on täiesti uue tehinguga ja klient on siin vaba nii ostukanali valikus kui ka kuupäevade ja lennufirmade eelistuses,” rääkis Veskimägi. “Samuti võib reisist loobuda ja tagasisaadavat raha muuks otstarbeks kasutada.”

Riik on otsustanud maksta riigi reservist umbes 5,5 miljoni euro ulatuses ärajäävate lendude eest hüvitust 20 000 isikule, kes on Estonian Airist ostnud kokku 40 000 lennupiletit.

Print Friendly, PDF & Email