Kuressaares Pihtla teel bussijaama juures juhtus eile lõuna ajal liiklusõnnetus, kui jalgrattur hakkas sõites ülekäigurada ületama, kuid ei märganud vasakult tulnud sõiduautot.
Politsei tuvastas ratturil joobetunnused ja kuna ta kaebas jalavalu, viidi ta kontrollimiseks haiglasse.
Politsei pressiesindaja Kaja Grak ütles, et juhtunu uurimiseks alustati väärteomenetlust. Fotol on menetlustoiminguid tegemas Kuressaare politseijaoskonna patrullitalituse välijuht komissar Andrus Tänak.
See, et purjus oli, ei saa pahaks panna, et auto alla ajas teda ülekäigu rajal?
Auto peaks teed andma, olgu või maani täis mees, süüdi peaks jääma ju autojuht.
Olen tähele pand, et osad autojuhid näevad teel joobetunnusega inimest, sii nad ongi hetkega kohe julmemad ja sõidavadki meelega kas kiiremini või lähedalt mööda hirmutamiseks või ülbusest. Arvestage, ka meie autojuhid oleme vahel purjus. Olgem mõistvad.!
Eks see ole järjekordne näide jalgratturite nahaalsusest
Pidevalt sõidavad ilma vaatamata ülekäigu rajale ja vahest nii ootamatult et olen isegi pea aegu otsa sõitnud mõnele
Lausa hirmutav vahest sõita kui jalgrattur kõrval sõidab kuna kunagi eei tea milllal ta arvab et võib üle tee sõita ja selle pärast peaks ka autojuhid ettevaatlikumad olema ja purjus peaga ei tohi samuti jalgrattaga sõita et arvatavasti jääb süü ikka jalgratturile
…hmmm, mida kaitsed neid jalgrattureid, kas oled samast jõugust, õppi selgeks liikluseeskirjad- jalgrattur peab jala, ratas käekõrval, ületama sebra,mitte sõitma ülbelt ise autole ette,kui autojuhtidele tehakse iga pisema rikkumise eest trahvi, siis oleks aeg politseil karmilt vaja jalgrattureid hakata karistama, täitsa süüdimatud need jalgratturid, tekitavad ise ohtlikke olukordi tahtlikult
Unusta ära liikluseeskirjad, juba mitu aastat paneb liiklusreeglid paika Liiklsseadus.
See hmmm on aga lihtsalt idioot — “Arvestage, ka meie autojuhid oleme vahel purjus. Olgem mõistvad.!”
Sinutaolise oina mõtteviisiga on ka need velohullud, kellele on liiklusseadus poogen. LS´s on must/valgel kirjas-“jalgratturil on õigus ületada vöötrada sõites,kuid PEAB andma eesõiguse autole, väljaarvatud kui auto on pöördel”. Kui jalgrattur tahab saada sebrat ületades eesõigust, tuleb vokilt maha, st.kvalifitseerub jalakäijaks ja ületab sebra TIPA/TAPA.Nii lihtne see ongi, kuid paistab, et mitte kõigile jõukohane mõista.
Loetavuse TOP saavutatud ja hmmmmilt täiesti mõistusevatane kommentaar kohe lisaks tähelepanu tõmbamas.
Probleem algab juba pealkirjast
Rattur jäi “sebral” auto ette. No krt, et “jäänud” ju – Rattur SÕITIS “sebral” auto ette.Hirmuga mõtlen, mis hakkab toimuma Slupi ristis, Tooma Konsumi juures – seal on ju nüüd jalgrattatee keske sõiduteed ja läheb diagonaalis üle ühe sõiduraja J.Smuuli tänava ühest kõnniteest tehtud “kergliiklustee”ks!
Liiklusseaduse järgi peab auto jalgratturile teed andma kui too ületab ülekäigurada jalgratast käekõrval lükates. Kui ülekäigurajal rattaga sõites alla jääb ei ole autojuht süüdi. Ülekäigurajale keeravat jalgratast on peaaegu võimatu vältida kui tema sind ei näe
+1
“Kui ülekäigurajal rattaga sõites alla jääb ei ole autojuht süüdi.”-õige jah, kuid paraku see velohull lõhub ka auto ära ja kuna tema on liikluskindlustamata, siis remonti tuleb teha autojuhil omast taskust. On ka teine võimalus, anda see vokitaja, tsiviilhagi korras, kohtusse.
Hea, et see teema jutuks on tulnud. Jalgrattaga liiklemine on ju nii lihtne. Võtame kasvõi liikusseaduse ühe punkti:
“Kui teel on omaette jalgratta- ja jalgtee ja tee reguleerimata lõikumiskoht, välja arvatud parkla, õueala, puhkekoha ja teega külgneva ala juurdesõidutee lõikumiskoht, peavad jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht andma teed teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega seatud teisiti.”
Lapselegi selge. Vanurist rääkimata. Mul ainult näedsa läks mõtlemiseks mitu head hetke. Aga suren sellegipoolest lollina.
“Kui teel on omaette jalgratta- ja jalgtee ja tee reguleerimata lõikumiskoht, välja arvatud parkla, õueala, puhkekoha ja teega külgneva ala juurdesõidutee lõikumiskoht, peavad jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht andma teed teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega seatud teisiti.”
Selles ühes lauses on jalgrat… mainitud kahel korral. Järele jääb ainult 169-2=167 jalgrattaga seonduvat asja Liiklusseaduses. Kui oleme sellega ühele poole saanud, siis vaatama mopeediga seonduvat — palju lihtsam, ainult 112 korda Liiklusseaduses. Kui ka sellega oleme ühele poole saanud, siis proovime korra lihtsalt jala liigelda, jalakäija — krt, jälle läheb keerulisemaks 127 korda.
Lihtsam on vist jääda hobusega liiklema — loomveok — ainult 14 korda mainitud ja Loomveokit, ratsa- või kariloomi tohib teel juhtida vähemalt 10-aastane isik.. Või mõtleme 101 korda — kes küll nii lolli seaduse kehtestas?!
Uskumatu, et see rattur sebraga sõites auto alla jäi. Kuid veelgi uskumatum on see, et meie kliimas sebrasid elab.
Kas jalgratturil ikka vest oli seljas:D ? Jalgrattur kui liikumiseks kasutav kondimootoril liikumisvahendit ei saa sebrat ületada:D Sebra on mõeldud jalakäiale! Tõukav inimene oma ajamasinat on jalakäia. Rattur on on tegevuses isik kes juhib rattal, rattastel liikuvat vahendit. Kus on politsei silmad? Eksitate siin rahvast nüridustega.
Kuule, kui üles ärkad, siis lase oma jutt kellelgi eesti keelde panna. Aga ilmselt on sul vale mõte.
See, mida kirjutab Sander, ongi kogu tõde? Paneb imestama hoopis see miks on neid jalgratastega liiklusõnnetusi veel nii vähe juhtunud, arvestades senist jalgratturite käitumist liikluses!
:) :) :)
Parim kommentaar, hommikul kohe tuju hea!
Fakt on see, et alkojoobes jalgrattagasõitja aeti ülekäigurajal, temale vasakult lähenenud autoga alla, mis näitab, et auto pidi päris kiiresti sõitma, et ei saanud pidama ja muidugi joomane jalgrattur lihtsalt ei näinud autotulesid ohtlikus läheduses. Vaadake pilti, teksti juures, kus politseinik Tänak möödab pidurdusjälje algus või lõpppunkti kaugust bussijaamapoolsest teeservast, mis ületab 2.meetrit. Pildi peal ei ole näha, kas seal on pidurdusteekonna algusjälg või hoopis vereplekid?Näha on seda, et pidurdusteekond kulgeb keset sõiduteed ja väga pikalt üle “sebra”,ükskõik kummast otsast vaadata, mis viitab ilmselgelt suurel kiirusel pidurdamisele, selliseid pidurdusjälgi võib ainult maanteel kohata. mingi tähtis tegelane kiirustas ja tulemus… ka ülikaine kepikõndija oleks alla jäänud. teatud tegelinskid ütlevad selle kohta, et siin on palju mõtlemisainet. Jah, on küll, kui on millega mõelda?
See on tõesti hea ning kuldaväärt kommentaar. Küll on hea, et huumor pole siitilmast veel otsa saanud.
Fakt on see, et alkoholijoobes jalgrattur sõitis autole ette. Mõtle, mitte ära mõtle üle!
OLi kuidas oli, aga fakt on see, et Volli oli siis paugu otsas kui puu käis.
Kui natuke õiglust ilma saada, siis tuleks jotad kuulutada “persona non krataks”, teisisõnu lindpriiks. See joodikukalts lõhub ära sul auto ja jätab psüühikasse ka pikaks ajaks trauma. Müstika, et siin veel keegi muliseb mingitest telgjoontest ja kiirusest. Jotasi tuleks “davit ja davit”, kuid paraku tuleb essuks sekeldusi, sest jotad ning narkarid on riikliku kaitseall.