Saare maakonna edukaim transpordifirma on Sarbuss (1)

VÕIB RAHUL OLLA KÜLL: Sarbussi logistikajuhil Ando Pulgal on rahuoluks põhjust – ettevõttel läheb hästi. TAMBET ALLIK

VÕIB RAHUL OLLA KÜLL: Sarbussi logistikajuhil Ando Pulgal on rahuoluks põhjust – ettevõttel läheb hästi.
TAMBET ALLIK

Eesti edukamate autotranspordifirmade edetabelist Saaremaa ettevõtteid välja noppides osutub, et saarlaste firmasid on seal kokku kolm. Edukaim neist Sarbuss AS.

 

Taavi Tuisu juhitud Sarbussi päralt on 2014. aasta tulemuste põhjal Äripäeva koostatud tabelis 16. koht. Mullu oli saaremaine transpordifirma 46. kohal, seega on tõus aastaga olnud märgatav. Käive oli Sarbussil mullu 3,6 miljonit eurot, ärikasum aga samal ajal üle 254 000 euro.

Sarbussi tegevjuht Taavi Tuisk tõdes, et tore on, kui midagi võrreldakse, aga see on ikkagi väga subjektiivne. “Pigem vaatan tabeli põhjal üldist pilti ja sektori käekäiku,” nentis Tuisk.

Läinud aastaga võib Sarbuss tema hinnangul üldiselt siiski rahule jääda. “Oleme jätkuvalt suurendanud veokiparki ja investeerinud suurema efektiivsuse saavutamiseks uutesse veokitesse,” rääkis Tuisk.

Põhiliselt veab Sarbuss kaupa Lääne-Euroopasse ja Skandinaaviamaadesse. “Kliendibaas kasvab iga aastaga ja jätkuvalt suureneb veokite arv Euroopa töödel,” kinnitas Taavi Tuisk. Praegu tegutseb Sarbuss 45 veokiga.

Teine Saaremaa transpordifirma tabelis on Saare Gaas OÜ, nemad on platseerunud 45. kohale. Agu Oolu juhitud firma käive oli mullu 1,9 miljonit eurot, kasum samas ligi 300 000 eurot.

Kolmas saarlaste transpordifirma edetabelis on ML-Transport AS. Sajaprotsendiliselt Meelis Lonnile kuuluv ja tema juhitud ettevõte on läinud aasta tulemuste põhjal 50. kohal. Märkimisväärne on, et aastaga on tehtud tõeliselt suur tõus – 2013. aastal oldi tabelis alles 100. kohal. Käive oli ettevõttel mullu 2,5 miljonit ja ärikasum 32 000 eurot.

ML-Transport tegeleb põhiliselt Eesti-Soome vaheliste vedudega, lisaks veetakse kaupa Lätti ja mingil määral ka Rootsi.

Meelis Lonn arvas, et firma suur tõus Äripäeva edetabelis tulenes vist sellest, et 2013. aastal oldi kahjumis ja 2014. aastal kasumis. Lonn rääkis, et 2012. aastal loobusid nad kõigist oma poolhaagisega autodest ning jäädi ainult osakoormate ja väikesaadetiste teenuse turule ehk praegu on neil n-ö tagaluuk-autod. “Turg on autodest nii pungil, et targem oli loobuda, kui kahjumit toota,” nentis ta. Sellist konkurentsi, nagu on veoturul, on Meelis Lonni hinnangul raske ette kujutada, kui sellega ise ei tegele. “Koormaid veetakse laevapileti hindadega,” sõnas ta.

ML-Transpordil on Tallinnas oma kaubaterminal, kuhu kaup päeva jooksul kokku korjatakse. Järgmisel päeval on kaup juba Soomes ja nii viis päeva nädalas. Veetakse kõike, ehitusmaterjalist kuni toidukaubani.

Töötajaid on praeguse seisuga 12, kellest kolm töötab Kuressaare kontoris. “Kliente on ikka juurde tulnud, oleme selle asjaga 24 aastat tegelenud. Meid sellel alal teatakse ja tuntakse, nii et iga päev on autod siit Soome minemas ja tulemas,” ütles Lonn.

Print Friendly, PDF & Email