Karmim alkoholipoliitika, kas poolt või vastu? (8)

viin

Saarte Hääl küsis Kuressaare meelelahutusasutuste pidajailt, mida nemad arvavad alkoholipoliitika karmistamiseks kavandatavatest seadusemuudatustest.

Plaanitavate piirangute hulka kuulub ka keeld korraldada happy hour’it ehk pakkuda alkoholi mingitel kellaaegadel tavalisest soodsamalt. Eelnõu järgi ei tohi alkoholireklaam edaspidi sisaldada helilisi ja visuaalseid kujunduselemente, televisioonis ei tohi seda näidata enne kella kümmet õhtul ning täielikult keelatakse alkoholi välireklaam.

Keit Grass, Pritsumaja Grill & Bar’i juhataja:

Väga hea nendest piirangutest kuulda just ei ole – igasugused piirangud mõjuvad ju ettevõtlusele ning muudavad meie, ettevõtjate elu raskemaks.

Otseselt happy hour’it me veel teinud ei ole, aga edaspidi oli mõttes teha küll.

Kindlasti tahetakse neid piiranguid seada hea eesmärgi nimel – on ju näha, et probleem on suur. Samas pole ma kindel, et seadusemuudatused end õigustavad, et neist loodetud kasu on.

Mina arvan, et piirangutega alkoholitarbimise osas korda majja lüüa ei suudeta, sest probleem on kinni eelkõige inimestes endis.

Rait Rätsep, pubi Mönus Villem juhataja:

Olen nende Ossinovski välja pakutud seadusemuudatuste plaanidega vaid pooleldi kursis.

Meil Mönusas Villemis happy hour’eid ei ole. Kunagi on neid olnud küll, aga see asi ei toiminud eriti. Nii et see keeld läheb meist mööda.

Mina isiklikult ei usu eriti, et alkoholipoliitika karmistamine inimesi vähem jooma paneb. Ma ei ole väga süvitsi uurinud statistikat, kas mõned aastad tagasi kehtestatud kella kümnene piirang on alkoholitarbimist kuidagi mõjutanud, aga pigem arvan, et ei ole.

Muidugi ei poolda ma ka alkoholi propageerimist, aga alkoholireklaamile seatavaid uusi nõudmisi ma mõistlikuks ei pea. Vaevalt et Ossinovski välja käidud muudatustest erilist kasu on ja et need kedagi joomast takistavad. Ossinovski võib ju proovida nagu Gorbatšov kuiva seadust teha, aga nagu vanarahvas tavatses öelda: valitsus, kes õllehinda tõstab, kaua ei püsi.

Andres Altrof, Vaekoja pubi esindaja:

Kuna seadusemuudatust pole vastu võetud, on ainult eelnõu, pole ma nende plaanidega nii hästi kursis. Kas piirangutest ka tolku on, et rahvas vähem jooks, ma ei oskagi öelda. Sõltub ju, kus ja kuidas alkoholi müüakse ja kus seda keelama hakatakse. Mingil määral see keeld happy hour’eid pidada meid küll puudutaks, aga mitte eriti. Korraldame neid ju väga harva, kui toimuvad kampaaniad koostööpartneritega.

Gert Nepper, ööklubi Privilege omanik:

Kuna olin vahepeal ära, pole ma sellesse teemasse süvenenud. Happy hour’i osas niipalju, et selle sõna võib ju ära kaotada, aga see, mis hinnaga ma viina müün, reglementeeritud ju ei ole. Praegu rahvas happy hour’i ajal ikka koguneb ja ostab, aga mitte nüüd nii, et kui happy hour kaob, siis meil midagi väga hullu juhtub.

Ma arvan, et alkoholireklaamist lasevad end mõjutada eelkõige noored. Mina leian, et telekas ei peaks alkoholireklaami üldse näitama ja alkoholimüük poodides võiks lõppeda varem, näiteks kell kaheksa.

Arvan, et kui alkoholireklaam keelatakse, kohti vähemaks jääb ja see müügikellaaeg natuke muutub, siis jääb joomist kindlasti vähemaks.

Kristjan Lillimägi, ööklubi Diva tegevjuht:

Igasuguseid mõtteid ja väljaütlemisi tuleb viimasel ajal nii palju, püütakse panna igasugu keeldusid ja raame, et ma ei jõua nende kõigiga kursis olla. Ma ei oska praegu seda kommenteerida – enne, kui seadusemuudatusi pole vastu võetud, võib ju mõelda, mida tahes. Elame sinnamaani ja vaatame, mis saab. Ma usun, et läbi see nendel küll ei lähe. Kas ükski keeld on midagi parandanud? Mina ei ole seda veel näinud.

Print Friendly, PDF & Email