
12 KILOMEETRIT: Toomas Magus osutab Kuressaare–Kuivastu maanteele, kus tuleval aastal tulevad põhjalikud rekonstrueerimistööd.
RAUL VINNI
Maanteeamet uuendab järgmisel aastal Kuressaare ja Masa vahelise teelõigu ning pikendab Kuivastu maantee äärset kergliiklusteed Lilbi teeristini.
Maanteeameti Lääne regiooni juhtivinsener Toomas Magus ütles, et Kuressaare–Masa 12,2 km pikkuse maanteelõigu tööd võib jagada erinevaks investeeringuks: Kuressaare ja Upa ristmiku vahelise maanteelõigu rekonstrueerimine, Upa ristmiku liiklusohutuse parandamine ja Upa ristmiku–Masa maanteelõigu taastusremont.
Kõige põhjalikum töö tuleb Kuressaare ja Upa vahelisel lõigul, kus maanteel on tekkinud kandevõime kaod, mistõttu tee alus vajab tugevdamist. Taastusremont Upa–Masa teelõigul näeb aga välja samasugune nagu tänavused teetööd väinatammil.
Maanteeameti Lääne regiooni hooldevaldkonna juht Enn Raadik ütles, et kõiki järgmise aasta plaane on veel vara avada, kuid igal juhul tahab maantee-
amet 2016. aastal rekonstrueerida ka Leisi ja Triigi sadama vahelise maanteelõigu.
“See on objekt, millest oleme päris palju rääkinud, ning võin 90-protsendise tõenäosusega kinnitada, et see remont tuleb,” sõnas Raadik. Kuna Triigi sadamal seisavad ees laiendustööd ja sadama kasutamine muutub võib-olla intensiivsemaks, siis on Saarte Liinid teinud maanteeametile taotluse parandada juurdepääsu Triigi sadamale.
Kõigile neile, kes elavad kaasa Sõrve maantee rekonstrueerimistööde jätkumisele, maanteeametil 2016. aastaks head uudist ei ole. “Projekt on küll valmis, kuid tuleval aastal ei plaanita seal midagi teha,” ütles Enn Raadik, kelle sõnul jätkub Sõrve maantee uuenduskuur edaspidi kindlasti.
Eile koos istunud Saare maakonna liikluskomisjoni koosolek arutas aga liiklusohtlike paikade ohutumaks muutmist.
Kui järgmisel aastal ehitatakse Saaremaal ohutumaks Kuressaare–Kuivastu maantee Upa ristmik ja Lümanda asulasisene ristmik, siis 2017. aasta töödest on praegu paigas Leisi alevivahe korrastamine. Kuressaare maantee Leisis saab alates õigeusu kirikust kuni Rannamaatee ristmikuni uue teekatte ning tee vasakusse äärde rajatakse kergliiklustee ja paigaldatakse valgustus. Samal ajal ehitab Leisi vald vallamaja juurest koolimaja juurde kergliiklustee.
Saare maakonna liikluskomisjoni esimees Karl Tiitson ütles, et komisjoni liikmetel on 2017. aasta tööde tarvis lisaks Leisi aleviku teetöödele valiku tegemiseks välja pakutud järgmiste liiklusohtlike paikade projekteerimistööd: Mereranna tee ja Pihtla tee ristmik, Nõmmküla ristmik, Pärsama küla ristmik, Sikassaare tee uuendamine ja kergliiklustee ehitamine ning Ratla ja Tagaranna bussipeatuse valgustus.
Algatuseks likvideerige niipalju kruusateid aastatega kui vähegi võimalik.
Sel aastal pidi tulema Mändjala-Tehumardi lõik ka, aga jäi ära, mis põhjuseks oli, pole artiklit näind või jäi kahe silma vahele?
Ma ka ei saa aru, muudkui parandavad parandamist mittevajavaid teelõike. Viige parem kruusateed tolmuvaba katte alla, oleks tolku rohkem.
Kuressaare Upa lõik vajaks ammu kordategemist, muul olsal pole väga häda midagi.
Aga Upa ristmiku liiklusohutuse parandamine tähendab ilmselt jälle kiirendusradade eemaldamist, nagu Nasvalgi
Kärla- Sauvere vahel..millal sinna asfalt pannakse???
sinna pole vaja
Upa ristmiku liiklusõnnetustest meenub vaid mõne aasta tagune Leisi poolt tulija mats maanteekraavis.Küll olen korduvalt pidanud hädapidurdama Leisi suunalt väljasõitjate pärast kes lihtsalt ette keeravad.Seega-oht on seal…
Ma olen ka aastaid imestanud nende Leisi poolt tulijate ajuehituse üle. Ma ei tea mis neil kõigil seal viga on, aga nad näivad arvavat, et kiirendusrajalt on täiest OK peateel liiklejale ette keerata. Ma pole kiskil mujal sellist asja kohanud.
Samas, kui kiirendusrada ära võtta, ei muutu see ettekeeramine kohe kindlasti mitte ohutumaks.
Kiirendusrajalt tulijale peab teed andma. Idioot!
Kiirendusrajal olija peab andma teed maanteel olijatele! Idiooot
Idu1 on idioot kuubis.
Sel aastal remonditi Kihelkonna lõiku. No küll aru ei saa, et seal tee paremaks oleks läinud. Kummaline tehnoloogua oli ka, purustati vana asfalt peal ära ja tambiti uuesti kinni.
§ 17. Tee andmise üldised kohustused
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
…
7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;
§ 48. Pöörded
(5) Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile.
Ega Idu äkki Leisi tee ääres ei ela?
Ei tea millal saab Karala-Kihelkonna, Lümanda-Tehumardi, Üru-Pidula, Kärla-Sauvere, Aste küla-Kaarma, Tõrise-Eikla. Karja-Eikla jne jne mustkatte alla? Milleks tappa sama palju raha ühele teele kui kõigi nende eelnimetatud teede mustkatte alla panekuks. Suht kindel, et sinna läheb sama palju.
Kruusateed tuleks ikka kõigepealt mustkatte alla viia. Igal pool. See peaks eesmärk olema, sinna tuleks panustada. Ise tahame, et elu külades välja ei sureks. Maainimene peab ka autoga lihtsamini koju pääsema, bussid ju ei käi.
Olen kahe käega poolt, et just Kuressaare-Masa lõiku uuendatakse. Kasutan seda teed pidevalt, enamasti on kuiv ilm juhtunud. Ükskord sattusin ka ööpimeduses sõitma, vahetult pärast vihmasadu – kuiva ilmaga ei saagi aru, kui suured rööpad sisse on sõidetud. Vihma järel olid sooned vett täis, optimaalne sõidukiirus oli kuni 40 km/h, sest kiiremini sõites oli täielik vesiliug. Tihedama liiklusega (nt praamilt tulijate kolonnis) oleks lausa jube sõita, sest pooled inimesed alla 90 km/h ei ole võimelised sõitma…