Tuhandet autot ootab sundkindlustus (14)

KÄTTEVÕTMISE ASI: Saaremaa sõjavara muuseumi juhataja Margus Sinimets arvab, et Eestis on praegu väga palju autosid, mis pole enam ammu sõidukorras, aga on arvel. Sellepärast ka sundkindlustamise nõue. “Kaua seisnud autod tuleks registrist maha võtta. Seadus on ilmselt vastu võetud eesmärgiga, et 10, 15 või 20 aastat registris olnud autod, mida ehk polegi enam maamuna peal olemas, arvelt maha võetaks,” ütles Sinimets.  TAMBET ALLIK

KÄTTEVÕTMISE ASI: Saaremaa sõjavara muuseumi juhataja Margus Sinimets arvab, et Eestis on praegu väga palju autosid, mis pole enam ammu sõidukorras, aga on arvel. Sellepärast ka sundkindlustamise nõue. “Kaua seisnud autod tuleks registrist maha võtta. Seadus on ilmselt vastu võetud eesmärgiga, et 10, 15 või 20 aastat registris olnud autod, mida ehk polegi enam maamuna peal olemas, arvelt maha võetaks,” ütles Sinimets.
TAMBET ALLIK

Kui Saarte Hääl kirjutas juulis, et Saare maakonnas on liikluskindlustuseta, kuid registrisse kantud sõidukeid umbes 2000, siis praegu on neid hinnanguliselt jäänud ca 1000 ringis.

 

Oktoobris lõpeb aastane üleminekuaeg, mis vabastas liikluses mittekasutatavad sõidukid aastaks liikluskindlustuse lepingust.

Eesti liikluskindlustuse fondi (LKF) juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul on liikluskindlustuseta sõidukite arv kiirelt kahanenud. Kui seaduse jõustudes oli Eestis tervikuna liikluskindlustuseta umbes 100 000 sõidukit, siis suvel vähenes nende arv poole võrra ja eilse seisuga oli neid Potsepa sõnul üle Eesti ligikaudu 27 000.

Liikluskindlustus peab olema kõigil kasutuses olevatel sõidukitel, sh haagistel. “Üsna palju on neid, kes iga päev sõidavad autoga, kuid on nüüd enesele üllatuseks saanud meie käest teate, et neile võib rakenduda sundkindlustus,” rääkis Potsepp. Enamasti on selgunud, et kindlustus on lihtsalt unustatud sõlmimata.

Tihti võetakse sõiduk registris arvele, aga kindlustus jäetakse sõlmimata. Näiteks ostab inimene auto, mis vajab remonti, ja otsustab, et teeb kindlustuse alles siis, kui auto on töökorras ja sellega saab sõita.

“Tegelikult peaks registrisse kandmisel tegema ka liikluskindlustuse või auto registrist maha võtma seniks, kuni sõiduki töökorda saab ja sellega jälle sõitma hakatakse,” selgitas Potsepp võimalikku viisi, kuidas tekib sundkindlustus.

Teine võimalus on siis, kui viimasest poliisist on möödas rohkem kui 12 kuud. Sundkindlustus ei teki hooajaliselt kasutatavate sõidukite puhul. Kahe perioodi vahel, mis on vähem kui aasta, sundkindlustust ei rakendata. Sundkindlustustest pääsemiseks tehtavad toimingud võtavad aega loetud minutid.

“Liikluskindlustuslepingu sõlmimine võtab aega umbes 10 minutit. Kui sõiduk, mida ei kasutata, on jäänud registrisse, või inimene on sõiduki ära müünud ja uus omanik ei ole seda ümber registreerinud, siis maanteeametis on võimalik sõiduk registrist ajutiselt kustutada või teatada selle võõrandamisest, ja ka need toimingud võtavad aega mõne minuti,” rääkis Potsepp.

Kui sõiduki viimasest tehnoülevaatusest on möödas kaks või enam aastat ja/või liikluskindlustust ei ole olnud kaks ja enam aastat, siis selline sõiduk on liiklusregistris nagunii peatatud olekus ja sellisel juhul sundkindlustus ei rakendu.

Sundkindlustus lõpeb automaatselt, kui sõiduk registrist kustutatakse või sõlmitakse liikluskindlustusleping.

Print Friendly, PDF & Email