Ajakirjanik andis Meie Maa kohtusse (10)

Kuressaare kohtumajas eile toimunud istungil nõudis ajakirjanik Arvi Tapverile kuuluv OÜ Sadhana ajalehte Meie Maa välja andvalt osaühingult Saaremaa Raadio 1100 eurot.

Hageja Sadhana OÜ väitel osutas firma juhatuse liige Arvi Tapver ajalehele teenust artiklite ja videolõikude valmistamisega. Seda kuni eelmise aasta suveni.

“Poolteist aastat maksid nad korrektselt arved ära. Ma saan aru, et lehel oli niiviisi mugavam vältida sotsiaalmaksu maksmist. Minu teada osutab samasugust teenust ka lehe peatoimetaja Veiko Visnapuu,” selgitas Tapver arvete esitamist artiklite eest. Visnapuu firma nimi on Köikse Kenam OÜ. Oma osaühingu kaudu on Saaremaa Raadio OÜ juhtimisel aastaid osalenud ka ettevõtte juhatuse liige Priit Rauniste.

Kostja esindaja vandeadvokaat Andres Tamm rõhus aga sellele, et Saaremaa Raadio OÜ ei saa tasuda kolmandatele isikutele, sest artiklite juures on Arvi Tapveri, mitte firma Sadhana OÜ nimi. Lisaks oli esitatud arve peatoimetajaga kooskõlastamata.

“Varem lepiti igas kuus kokku kirjutatud artiklite arv ja nende hind. Viimane arve oli aga tunduvalt suurem. Aasta keskmine arvesumma tuli 330 eurot. Nüüd aga 1100,” ütles Tamm.

Tapver põhjendas suuremat arvet kaks korda kasvanud töökoormusega. “Tol kuul oli minu teha nii majandusleht kui ka ooperipäevade telepilt. Arve vaidlustamiseks oli aega pea aasta. Seni seda tehtud pole,” väitis Tapver.

Kohtunik Külli Mölder andis osapooltele 1. oktoobrini aega uute tõendite esitamiseks. Kuni 15. oktoobrini on osapooltel aega kompromissi sõlmimiseks. Selle mittesaavutamisel jätkatakse istungiga 29. oktoobril.

Saaremaa Raadio OÜ esitas omakorda Tapveri vastu hagi, nõudes omavolilise sissetungimise ja võtme mittetagastamisega tekitatud kahju, mis ulatub 3327 euroni.


Arhiiv kadus salapärastel asjaoludel

Ajalehe Meie Maa endine kaastöötaja Arvi Tapver kinnitas eile, et lehte välja andev Saaremaa Raadio OÜ süüdistab teda arhiveeritud ajalehenumbrite kadumises.

Loo teeb kurioosseks arhiveeritud ajalehenumbrite hulk. Tapveri teada oli igat ajalehenumbrit hoiustatud 350 eksemplari. “Lehetoimetuse hoovi peal olevas kõrvalhoones olid 350-eksemplaristes kilepakendites hoiustatud ajalehenumbrid, mis nüüdseks on hävinud. Ma ei hakka seletama, mismoodi need hävisid või ei hävinud, aga mõte on selles, et isegi Vatikanil ei ole sellist arhiivi, milles iga eksemplari oleks 350 tükki,” rääkis Tapver.

Tema sõnul on tegu reklaamiandja petmisega. “Armas reklaamiandja, reklaam jõuab reeglina vähemalt 350 klienti vähem inimeste juurde, kui see, mis on trükiarvuks märgitud kuskil lehe päises,” tegi Arvi Tapver avaliku pöördumise.

Temale saadetud hagis olla kirjas, et arhiiv sisaldas üheksat aastakäiku Meie Maa ja Kodumaja numbreid (igast numbrist minimaalselt 350 eksemplari). Kodumaja ilmub kuus korda aastas, seega oli ladustatud minimaalselt 18 900 eksemplari.

Juurde olid lisatud fotod tühjast toast. “See peaks olema siis tõendusmaterjal,” imestas Tapver. Talle jäi ka arusaamatuks, miks politseisse pöörduti alles nüüd, kui ajalehepakid kadusid vähemalt aasta tagasi.

Kuna politsei on juhtunu uurimiseks alustanud väärteomenetluse, ta toimunust täpsemalt rääkima ei nõustunud.

Meie Maa tegevjuht Priit Rauniste kinnitas, et politseile on avaldus tehtud. Arhiiv sisaldas tema sõnul ajakirja Kodumaja kümne aasta numbreid, mille Arvi Tapver utiliseeris firma nõusolekuta.

Politsei pressiesindaja Kaja Grak ütles, et politseile on septembris laekunud avaldus, et ajavahemikus 1.–3. september 2014 on Kuressaares Komandandi tänaval sisse murtud garaaži ja kahjustatud seal hoiustatud esemeid.

“Juhtumi uurimiseks on käimas väärteomenetlus karistusseadustiku paragrahvi alusel, mis käsitleb omavolilist sissetungi. Teo toimepanija on selgitamisel, kedagi konkreetset selle juhtumiga praegu seostada ei ole alust,” teatas Grak.

Print Friendly, PDF & Email