Väinamere Liinid OÜ juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul ei ole ettevõtlusminister Urve Palo sotsiaalmeedias avaldatud kirjutises, mis puudutab Väinamere Liinide nõudekirja, sisulisi ega konkreetseid vastuseid.
Urve Palo väidab oma Facebooki postituses, et hanke lõppemisel tehti Väinamere Liinidele ettepanek ausaks mänguks panna kaks pakkumist avalikult välja, et siis avalikkus saaks otsustada, kellel on õigus. Palo sõnul loobus Väinamere Liinid sellest pakkumisest.
Tõnis Rihvk väidab aga, et tegelik olukord oli vastupidine. “Väinamere Liinid on korduvalt soovinud riigihanke läbiviimise ja hindamise läbipaistvuse tagamiseks kõikide esitatud pakkumiste avalikustamist,” kinnitas Rihvk ja rõhutas, et oma soovist anti teada otse ministeeriumile.
Samuti on Rihvki sõnul sellest räägitud meedias. Näiteks kirjutas Ärileht juba eelmise aasta oktoobris, et Saaremaa Laevakompanii meelest on kogu summade ümber toimuva spekulatsiooni lõpetamiseks ja tõe jalgele seadmiseks jätkuvalt parim lahendus pakkumiste avamise protokolli avalikustamine majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt, kus nähtuvad pakkumiste osamaksumused.
Niisiis esitas Väinamere Liinid taas üleskutse ministeeriumile avaldada nii Väinamere Liinide kui ka Tallinna Sadama tütarfirmade pakkumised ja hindamisprotokollid. “Sõltumatud eksperdid võiksid analüüsida pakkumisi ja pakkumiste hindamiseks välja mõeldud nüüdisväärtusvalemit, et hinnata, kas see valem oli adekvaatne, kas aitas tagada hanke eesmärke ning kas pakkujaid koheldi võrdselt,” ütles Rihvk, kes kindlalt väidab, et Väinamere Liinide pakkumus on maksumaksja jaoks väärtuselt parem.
Palo väidab oma postituses aga vastupidist: “Võin endiselt kinnitada, et Väinamere Liinide pakkumine oli aasta peale 6 miljonit eurot kallim ehk 60 miljonit eurot 10 aasta peale.” Rihvk viitas, et see väide kummutati nõudekirjas esitatud faktidega. “Kui Palo jääb oma valeväidete juurde, peab ka tema esitama faktid,” nentis Rihvk.
Palo postitus lõpeb soovitusega Vjatšeslav Leedole ja tema sõpradele, kes võiksid tema hinnangul selle teema lõpetatuks lugeda.
“Küll hakkab äri Saksamaal ka paremini minema, kui oma energia suunata kiuslikkuse ja pettumuse asemel põhitegevusele – tööle,” lisas ta.
Rihvk märkis, et Saksamaa liini käekäigu pärast pole Palol põhjust muretseda. “Meil läheb Saksamaal nimelt hästi – meid on seal oodatud ja hästi vastu võetud, nõudlus on olemas,” kinnitas Rihvk.
Ta lisas: “Tõestasime end tööga kodumaal ja tõestame ka piiri taga. Eesti Vabariigi ettevõtlusministril peaks Saaremaa ettevõtte rahvusvahelise eduloo üle hea meel olema.”
Väinamere Liinid ootab seega jätkuvalt Urve Palolt valeandmeid sisaldava informatsiooni avalikku ümberlükkamist ja vabandust. Nimelt esitas Väinamere Liinid kolmapäeval nõudekirja Urve Palo meedias esitatu ümberlükkamiseks, mis puudutab Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinile vedaja ja laevade leidmiseks korraldatud riigihanke tulemusi.
taga nutta möödunud aasta lund? Mis läinud, see läinud. Kohe -kohe on uus minister pukis ja aasta pärast ka uued laevad liinil. Ahnus ajab upakile, nii on see vanasõna.
…ja löppkokkuvõttes taandub kõik valele ja ahnusele.rääkige mis tahate.Üks võidab valega konkursi,teine ei täida kohustusi(kas ei peaks hiiumaal teenendama uus parvlaev?)Kindel on see,et kannatavad tarbijad.
riigi vastutustundetus on viinud selleni, et viimased 4 aastat toiminud korralik praamiühendus on tänaseks ajalugu. ja pole vaja vinguda, et keegi teenib või keegi varastab, see selgus oleks pidanud olema ei tea juba millal. lõpuks kannatavad ikka nemad, kes igapäev sõidavad.
Üks vanasõna veel: Kuidas sina külale nii küla sinule! Mõttetu pseudoteema ja eneseõigustamine. Ise lasevad rahvale suure kaarega ja nüüd lunitakse rahva poolehoidu. Ja Harilaid ei too kindlasti mitte plusspunkte…
Kokkuvõtteks makstakse sellele jamale veel rohkem kui senise vedajaga jätkamisel oleks tehtud ning paraku on ka teenuse kvaliteet juba võtnud kursi ENSV aegadele…
Nii saab ju iga asja peale öelda ja sitta edasi keerata. Vsjo pohuj, eks. Mõ iz Talina.
Ühed mustad mõlemad !