Elanikud jätkuvalt Roomassaarde plaanitava motokeskuse vastu (49)

KINDEL EI: Tuule tänaval elav Andres Tamm ei lepi plaaniga, et see ilus roheala asfalteeritakse. Pigem võiks sinna laieneda elamurajoon. Foto: Tambet Allik

KINDEL EI: Tuule tänaval elav Andres Tamm ei lepi plaaniga, et see ilus roheala asfalteeritakse. Pigem võiks sinna laieneda elamurajoon. Foto: Tambet Allik

Eile toimus Kuressaare linnavalitsuses Roomassaare motoraja rajamise teemaline kohtumine. 2011. aastast on ettevõtjad Ivar Kiil ja Raul Sink soovinud Roomassaare poolsaarele lennujaama vastu jäävale ja linnale kuuluvale maale rajada maailmatasemel motorada. Seni on asi jäänud kohalike elanike vastuseisu taha.

Arutelu juhtinud Kuressaare linnavalitsuse ehituskomisjoni esimees Tambet Kikas ütles pärast kohtumist, kus osalesid linnavalitsuse, arendaja ja kohalike elanike esindajad, et kõik osapooled toetavad mõtet motoraja vajalikkusest Saaremaal. “Küsimus on pigem selles, et leida juurde veel mõned sobivad asukohad, mille üle siis diskussiooni alustada. Tegemist on olulise ruumilise mõjuga objektiga, millel peavad olema ka alternatiivsed asukohad,” selgitas Kikas. Kõigepealt kohtub ta maavalitsuse spetsialistidega. “Edasi läheme nii kiiresti, kui saab,” lubas ta. Linnal on tema sõnul selles piirkonnas piisavalt maad. “Seega mingit konkreetset kohta kaardi peal ma näidata ei saa,” nentis Kikas.

Tema soov oleks näha konkreetset planeeringut, sest siis saaks rääkida ka näiteks müra summutamisega seotud tingimustest. “Elanike hirmud on põhjendatud, aga näiteks müratõkkevallide rajamise saab ajada üsna karmiks. Lihtsalt emotsioonidest lähtuda ei saa. Täna kuulub see ulme valdkonda, aga kogu kompleks võiks ju olla katuse all,” pakkus ta välja. Järgmine etapp oleks tema jaoks kokku leppida, kes ja mis tasandil algatab planeeringu.

Arendaja Ivar Kiil rõhutas eile, et tegu pole mitte lihtsalt motoraja, vaid multifunktsionaalse vabaaja- ja võistluskeskusega. Tema kindel soov on projektiga edasi minna. “See oleks ju Saaremaa jaoks üks tore asi, kuid Kuressaarest kaugel see rakendust ei leiaks,” väitis Kiil. “Pealtvaatajate poolest võiks see keskus ka Tehumardil asuda. Oluline on igapäevane rakendus. Seal saaks uisutada, rattaga sõita, ratsutada. Sinna tulevad tehnika- ja kardiring. Lapsed ei hakka aga käima linnast isegi 10 kilomeetri kaugusel,” põhjendas arendaja seni valitud asukohta.

Planeeringuga ta enne edasi ei lähe, kui Kuressaare linn on otsustanud, kas ta tahab seda keskust või mitte. “Saare maavalitsuse hoiak on positiivne,” väitis Kiil.

Kohalike elanike rahustamiseks lubas Kiil ehitada müravalli. “Sinna vahele tuleks kõrge müravall, millest talvel sõidetakse tõstukiga üles ja lastakse suuskadega alla. Müra kuuleks nad vaid korra aastas maailmameistrivõistluste ajal ja seda vaid siis, kui tuul on nende poole,” rääkis Kiil, kelle meelest on imelik see, et iga päev teed mööda sadamasse sõitvad palgiveoautod elanikke ei häiri.

“Riias on Bikernieki ringrada keset linna ja seda arendatakse kogu aeg edasi, mitte ei lükata buldooseriga kokku,” tõi ta näiteks. “Lõputult ei saa rahastustaotlusi edasi siiski lükata. Praegu me püssi põõsasse visanud veel pole,” kinnitas Ivar Kiil.

Koosolekul elanike esindajana osalenud Andres Tamm kinnitas, et tema ei ole Saaremaale motoraja tegemise vastu, kuid seda ei saa rajada linna. Juristina juhtis ta tähelepanu planeerimisseadusele, mille järgi mootorsõidukite alalisele võidusõidu- või testimisrajale kehtestatud nõuded on võrdsed tuumajaama või lõhkeainetehase rajamise nõuetega. Oma kodukoha kaitseks on ta valmis koguma kõikide selle piirkonna inimeste vastuhääled. Ühel korral on ta juba sada allkirja kogunud.

“Olen valmis tegijaid igati tunnustama, aga asukohaga ma ei nõustu. Jööri sigala kohta räägiti ka, et mingit haisu ei kaasne. Nüüd tunneb iga autosõitja sobiva tuulega neid aroome,” meenutas ta lähiminevikku.

Print Friendly, PDF & Email