Liiklussegadus oli linna näpukas (6)

UURIVAD PLAANI: Tallinna tänavaga tutvusid eile Kuressaare abilinnapea Mart Mäeker, Linnamajanduse juhataja Urmas Raik, praktikant Ander Roosipuu, linna vanemarhitekt Mari Reimal ning heakorra- ja haljastusspetsialist Katrin Reinhold. Kõrvaloleval joonisel on näha uuendatud võimalik liiklusskeem. Foto: Tõnu Veldre

UURIVAD PLAANI: Tallinna tänavaga tutvusid eile Kuressaare abilinnapea Mart Mäeker, Linnamajanduse juhataja Urmas Raik, praktikant Ander Roosipuu, linna vanemarhitekt Mari Reimal ning heakorra- ja haljastusspetsialist Katrin Reinhold. Kõrvaloleval joonisel on näha uuendatud võimalik liiklusskeem. Foto: Tõnu Veldre

Kuressaare linnavalitsus palus linna peatänava uuendamise eskiisi kohta avalikkuse arvamust, samas kui eskiis oli vigane. Seda märgati alles siis, kui avalikustamine oli lõppenud ja Saarte Hääl sellele tähelepanu pööras.

Paar päeva tagasi kirjutas Saarte Hääl, et Kuressaare kesklinnas võib ära kaduda üks peamine kesklinna sisenemise võimalus. Nii võis välja lugeda linnavalitsuse kodulehel olnud Tallinna tänava uuendamise eskiisprojektist, mille kohta oodati linnakodanike arvamusi. Toona soovis ajaleht ka linnavalitsuselt kommentaari Pihtla tee ja Tallinna tn ristmiku kohta. Linnavalitsuse pressiesindaja Geili Heinmaa siis kommentaare ei jaganud ega viidanud ka sellele, et eskiis oli vigane. Kuigi ajaleht polevat olnud esimene, kes sellele tähelepanu pööras.

\Serverk-ÜHISTÖÖ201516-0615 Tallinna tänava lõigul KaLinnavalitsuse eile toimunud ringkäigul Tallinna tänaval selguski tõsiasi, et tegu oli vigase dokumendiga, millest linnavalitsuse spetsialistid ei olnud varem vigu leidnud. Pihtla tee ristmikul selgitati ajakirjanikule, et vasakpööre Pihtla teelt kesklinnatsooni, mille eeldatav likvideerimine palju pahameelt tekitanud, siiski jääb. Linna kodulehel olla ekslikult olnud tööversioon, millele märgitud pidevjoon. Kaasasoleval joonisel oli sellele kohale tõepoolest märgitud katkendjoon.

Ühiselt leiti, et rattapoe poolt tulles võiks kõnnitee arvelt sõiduteed laiendada, mis lihtsustaks Pihtla teelt parempöörde tegemist. Samuti muudetakse konkreetsemaks üle tee asuva parkla piirid, mis on seni markeeritud vaid pidevjoonega.

Lisaks vaadati üle ka kogu Tallinna tn uuendus.

Abilinnapea Mart Mäeker ütles pärast ringkäiku, et nähtud probleeme ühte lausesse kokku võtta ei saa. “Arutada on veel palju. Näiteks võiks tuua bussipeatuste vahemaad ja kaugused kauplustest,” tõi ta näite.

Rajatavate ringteede kohta arvas vahepeal kümme aastat Tallinnas elanud Mäeker, et pealinnaga võrreldes on Kuressaares liikluses probleeme vaid kaks korda päevas. Tund aega hommikul ja tund õhtul. “Ring teeb liikluse pigem ohutumaks ja sujuvamaks. Mingeid probleeme need küll tekitada ei tohiks,” leidis ta. Rahva pakutud asjakohased parandused viiakse projekti sisse, kuid täpsustatud projekti rahvale tutvumiseks enam välja ei panda.

Tööde algus Tallinna tänaval lükkub ilmselt järgmise aasta kevadsuvesse. “Praegu tegeleme veel projektiga. Aasta lõpuks selgub hanke võitja. Olenevalt talvest võivad tööd alata kõige varem märtsis,” pakkus abilinnapea.

Täpsustus!

Saarte Hääle 27.08.2015 artiklis „Liiklussegadus oli linna näpukas“ ilmunud
väide, et Kuressaare Linnavalitsus ei olnud teadlik avalikul väljapanekul
olnud liikluskorralduse skeemi vigadest, ei pea paika. Spetsialistid olid
avalikustamisperioodil eelprojektis leiduvatest ebatäpsustest teadlikud,
lõplik projekt on valmimisel.
Print Friendly, PDF & Email