
TULEVIK: Taksojuht Rein Talistul tulevikus Pihtla tee ja Tallinna tänava ristmikul paremale kiikamiseks põhjust väga ei ole. Tee kesklinna on suletud.
Foto: Raul Vinni
Kuressaare peatänava uuendamise plaan näeb ette, et ühelt tähtsamalt ristmikult kaob otse kesklinna sõitmise võimalus. Võimalikud ümbersõiduplaanid pole mõeldud nii suurele autodevoolule.
Kuressaare linnavalitsus pani hiljuti avalikule väljapanekule Tallinna tänava uuendamise plaanid. Ettepanekuid sai teha tänaseni. Plaanidel ei ole kaasas ühtegi seletuskirja ja osa võimalikke lahendusi tekitab tõsiseid küsimärke.
Suurim muudatus liikluses tuleb Pihtla tee ja Tallinna tänava ristmikul. Teadupoolest sõidavad sealt ristmikult vasakpööret tehes kesklinna enamik Pihtla poolt tulevaid sõidukeid ja ka bussijaamast Sõrve poole sõitvad bussid. Uue plaani järgi kaoks kesklinna suundumise võimalus sellelt ristmikult ära. Säiliks küll sümboolne vasakpöörde tegemise võimalus, kuid seda vaid nii palju, et saaks kohe “puukiriku juurest” ehk siis Karja tänavale ära pöörata. Mööda Tallinna tänavat kesklinna suunduvale sõidurajale takistab keeramist pidevjoon. Tõsi, kesklinna parklatesse saaks, kui pöörata Karja tänavalt Uuele tänavale, kuid sealne kitsas tänav vaevalt autodevoolule vastu peaks.
Saarte Häälele uue võimaliku liiklusskeemi kohta arvamust avaldanud sõiduõpetaja Margus Kivi ütles, et tema isiklikult ei näe küll põhjust, miks peaks seal sellise liiklusskeemi tegema. “Nähtavus on seal hea ja laiust ka piisavalt. Kindlasti kergendaks vasakpööret “vanal ristmikul” (Pihtla teelt Tallinna tänavale), kui Karja tänava ots oleks samamoodi ühesuunaline nagu ülejäänud tänav, siis ei segaks Karja tänavalt paremale keeravad autod Pihtla tänava vasakpöörde sooritajaid,” arutles Kivi.
Tema hinnangul suurendab uus plaan kindlasti kitsa Karja tänava alguse ja Uue tänava koormust. “Lisaks näen tulevikus probleemi, et teadmatusest või tahtlikult, jõudmaks kiiremini ja mugavamalt kesklinna, hakatakse üle pidevjoone sõitma,” arvas Kivi.
Seaduskuulekad autojuhid hakkavad tema sõnul seal ehk parempööret harrastama ja siis kohe esimesel võimalusel keset liiklust vasakule keeramist, et jõuda kesklinna viivale sõidurajale.
Kindlasti tõuseb ka Pihtla poolt tulijate hulk, kes valivad marsruudiks Transvaali tänava, et sooritada väga pimedal ja ohtlikul ristimikul vasakpööre “Ruubi poe” juures.
Uue võimaliku liikluskorralduse üle imestas ka taksojuht Rein Talistu, kelle sõnul on see ristmik bussijaamast kesklinna sõitmise kontekstis suisa asendamatu. “Aga kust siis bussid sõitma hakkavad?” küsis ta. Transvaali ja Tallinna tn ristmiku peale Talistu oma sõnul mõtlema ei hakka, see olla suisa ohtlik.
Võimalik, et selle plaaniga on Kuressaare linnavalitsus ellu viimas ideed muuta kesklinn autovabaks või ühesuunaliseks. Selliseid ideid on varemgi välja käidud. Miks nii tehti ja millised oleksid alternatiivid, Kuressaare linnavalitsus eile vastama ei soostunud.
Pressiesindaja Geili Heinmaa sõnul korjatakse kõik laekunud ettepanekud kokku ja siis antakse ka vastused. Pressiesindaja sõnul on tulnud küsimusi ja arvamusi ka nimetatud ristmiku kohta.
Saarte Hääl küsis arvamust ka projekti koostanud büroo Klotoid esindajalt Indrek Himmistilt, kuid tema palus kõik küsimused suunata linnavalitsusele ehk tellijale. Linnavolinik Anton Teras opositsioonilisest Reformierakonnast ütles, et see projekt on nii uus asi ja tema pole veel jõudnud sellega tutvuda. Ajakirjaniku käest projektist lähemalt kuulnud, arvas Teras, et see on kummaline küll. Tema sõnul peaks linnavalitsuses olema küllalt spetsialiste, kes peaksid kohe projektide kitsaskohad likvideerima, mitte tegema hiljem vigade parandust.
Aga kuskil peavad ju ka avariid juhtuma hakkama, kui neid muidu väga palju ei ole, siis tuleb lihtsalt vägisi suure potentsiaaliga kohti juurde luua.
Loodetavasti ei lähe see läbi. Katseks võiksid linnaisad tõesti Ruubi poe juures kesklinna poole vasakpööret harrastada. Aga sinna just sõiduvoog suundub, sest Uus tänav viib paljude jaoks tupikusse.
Juba Raekoja tänavalt Tallinna tänavale liikluse keelustamine oli mõttetu. Nüüd soovitakse justkui müüriga linn kaheks jagada.
Lisan probleemi kirjeldava pildi (Kuressaare Sõnumitest!):
http://www.meiemaa.ee/pilt.php?id=19402
Juhin tähelepanu sellele, et Tallinna tänava ühe külje kõnniteest on kavas teha ”kergliiklustee” (Liiklusseaduse mõistes jalgratta- ja jalgtee).
Absurdsus!³ (absurdsus kuubis)
Aastakümnete jooksul on neid skeemitamisi olnud kõikvõimalike – üks tobedam, kui teine. Mõtlesin siis, et ok – millaski lähevad vanad peerud pensile ja ehk tuleb mõni targem asemele, kuid “tutkit, brat” – nüüd siis “taibude” poolt selline skeem, et kesklinna saab hakkata Sõrve sääre kaudu sõitma. Kaugel seegi, et läbi Somaalia või Süüria…
…Ajakirjaniku käest projektist lähemalt kuulnud, arvas Teras, et see on kummaline küll. Tema sõnul peaks linnavalitsuses olema küllalt spetsialiste, kes peaksid kohe projektide kitsaskohad likvideerima, mitte tegema hiljem vigade parandust. …
Aga kas on?
Liikluskomisjon
(Kinnitatud Kuressaare Linnavalitsuse 18.03.2014 korraldusega nr 193)
Taavi Kurisoo – abilinnapea, komisjoni esimees
Madis Pihel – linnainsener
Urmas Raik – Kuressaare Linnamajanduse juhataja
Aare Allik – politseikapten, Kuressaare politseijaoskonna piirkonnavanem
Arvo Kereme – haldusdirektor, Kuressaare Ametikool
Paavo Põder – liikluskorralduse spetsialist, OÜ Klotoid
Aivo Tasane – liikluskorralduse osakonna peaspetsialist, Maanteeameti lääne regiooni Kuressaare esindus
Õnneks on veel olemas ka maakondlik liikluskomisjon:
Esimees: Karl Tiitson – Saare Maavalitsuse arendusnõunik
Aseesimees: Enn Raadik – Maanteeameti Lääne regiooni hooldevaldkonna juht
Sekretär: Aivo Tasane – Maanteeameti Lääne regiooni liikluskorralduse osakonnapeaspetsialist
Liikmed: Matis Sikk – Politsei- ja Piirivalveameti Lääne prefektuuri Kuressaare politseijaoskonna patrullitalituse juht
Margus Lindmäe – Päästeameti Lääne päästekeskuse Saaremaa päästepiirkonna juhataja
Veiko Viil – Saaremaa Omavalitsuste Liidu büroo direktor
Madis Pihel – Kuressaare linnainsener
Aare Saar – Lääne-Saare valla taristute peaspetsialist
Raido Liitmäe – Muhu vallavanem
Mati Maas – Atko Liinid OÜ Saaremaa osakonna juhataja
Meelis Kaubi – Saare Maavalitsuse haridus-ja sotsiaalosakonna juhataja asetäitja hariduse alal
Teeme katusorganisatsiooni ka ning likvideerime Saaremaal omavalitsused ja siis läheb elu heaks! :)
Praegune eskiis on väga tugevas vastuolus hea projekteerimistava ja ohutu liikluskeskkonna põhimõtetega ning puudub tervilik lähenemine kogu lõigu pikkuses. Liiatigi on liiklusohtlikke kohti juurde(!) projekteeritud, mis on täiesti vastuvõetamatu. Kummaline on ka Mõnusa Villemi ja Tehnikäri juurdepääsu likvideerimine ning ülekäiguraja kavandamata jätmine Maxima kaupluse kohale. Proovige ka vasakpööret Stokkerisse :)
Mõelge veel midagi jaburamat välja ja kesklinn muutub iseenesest autovabaks, keegi ei viitsi sinna kõrvaltänavatele ukerdama tulla. Siis saavadki need mõned turistid, kes veel jäänud on, seal uhkes üksinduses mõnda vana maja vaadata, sest muud seal tulevikus sel juhul enam pole. Paraku on tänapäeval nii, et kuhu autoga ligi ei saa, siis sinna inimene ei lähe, on ka muid kohti, nii lihtsalt on.
Vaadates eeltoodud pilti…oletame et ma siis tahan teha vasakpööret ja sealt omakorda Karja tänavale, ehk siis reastuda Tallinna tänava vasakpoolsele sõidureale…samas sissesõit Tallinna tänaval (kuivastu poolt tulles) antud sõidureale on suhteliselt lähedal ristmikule…seega kokkuvõttes võid ootama jäädagi sinna Pihtla teele, sest iial ei tea, kes (kuivastu poolt tulles) sõidab otse või reastub vasakule, otse sulle ette…sisuliselt nii lühikese mahasõiduga pead terve sõidukiterea ära ootama, et olla kindel, et keegi vasakule ei reastu ja sulle sisse ei sõida
Kas need kodanikud, kes meie linnavalitsuses neid asju planeerivad, üldse aru ka saavad, mida nad teevad???
Appi kui idiootne plaan! Krt tehke iga ristmik ringristmikuks parem, isegi see on parem idee. Või krt-pange lõpuks 1-2 foori siia linna. Kas on palju palutud? Ma võin juba ette ära öelda et mina teie pidevjoont järgima ei hakka… pistke peesse see..
Lähevad korraliku ristmiku kallale samas on kuressaares ohtlikke ristmikke lausa sadades..olen ka nende pärast korduvalt teatud hr ühendust võtnud aga nad ei oska vist vastata :-)…
Ruubi nurk on ohtlik nii ülekäivate jalakäijate jaoks kui ka autojuhtide jaoks…ristmikud korda!!ja liiklusmärgid võiks kh nähtavad olla igal ristmikkul !
Vaatan, et kõik kommenteerijad teavad väga hästi kuidas liiklusskeem Tallinna tänaval peaks lahendatud olema. Siit küsimus, kas te projektile parandus ettepankud esitasite? Ilmselt vastus ei, sest pärast vinguda on parem kui ise aktiivselt oma elukeskonna eest seista!
On ju öeldud kui sinna väga vaja, siis foor
Samas on linnas tunduvalt hullemas olukorras ristmikke, see Pihtla ja Tallinna oma pole üldse teab mis hull ja need oote järjekorrad pole ka pikad, nähtavus hea ja tee lai.
Seega KUI vaja kindlasti teha, siis foor
Ja vaata imet: mõni meist on teinud ettepanekuid lausa terve nn. kesklinna liikluse parandamiseks(Roomassare teest J.Smuuli tn välja + Auriga juurest Tuulte Roosini), kuid nagu ikka on see olnud ja jäänud “hüüdjaks hääleks kõrbes”.Sealjuures polnud need parandused mitte tädi Maali või naabri Jüri vaimusünnitis, vaid aastaid praktiseerinud endise liikluspollari sulest.
Ringristmik = OK!
Valgusfoor= sisuliselt “pidur”
Ettepanekud siiski esitatud. Aga Sinul? :)
Misasja te jälle sääl linnavalitsuses jukerdate ??? Tehke parem Kaevu tänav korda !!! See on niiöelda peatänav KG-sse.Kui palju lapsi ja vanemaidki inimesi käib iga päev seda teed edasi-tagasi??? Kuid könnitee Kaevu tänavas on suisa ohtlik .Ise olen juba tööle minnes seal jalga nii vigastand,et olin kuu aeg liikumatu …
Tundub, et Vinni ei ole peale esimese projektilehega tutvumist edasi suutnud minna, ju käis üle jõu. Aga eesmärk on täidetud – kommentaare on palju. Tänapäeva “ajakirjandus”.
Ikka on sõnumitooja süüdi. Mine peegli ette!
pole vaja igale poole autoga treppi sõita!
Lahenduse autor? :)
On ikka!
Tallinna tänava ühe külje kõnnitee? Seal ongi ju kõnnitee ainult ühes küljes. Teisel pool sõidavadki ainult jalgrattad. Mugavei ole, sest teeäär on kraavi poole kadu ja ilma mustkatteta. Kergliiklustee on ainuõige variant, sest Selveri eest alates on see olemas suunaga Aurigasse ja keerates Ringteele.
Misasja?, Jutt on sellest ristmikust.
http://www.meiemaa.ee/pilt.php?id=19402
Nägu pildilt näed, on seal ühest kõnniteest kavas ”kergliiklustee” teha. Sinna ei mahu kaks lapsevankritki üksteisest mööda, jalgratturid ei mahu sinna kivimüüri ja sõidutee vahele jalakäijate sekka ammugi ära.
Absurdsus!³
Kui sa pole tähele pannud, siis seda praegu juba tehaksegi!
Kui Kuressaare oleks lihtsalt üks turismilinn, siis linna liiklusskeemi muutmiseks piisaks praeguse 30 km/h piirangu ala lihtsalt hoovialaks tegemisega, kui ei taheta autotransporti päris ära keelata kesklinnas.
Aga Kuressaare EI OLE lihtsalt üks turismilinn. Kuressaare ON Saare Maakonna logistiline keskus nii halduse, transpordi jne mõttes. Seega Kuressaare liiklusskeem ei ole ainult linnavõimu pädevuses.
Helina Turja Tallinna tehnikakõrgkooli 2014 aasta lõputööd “Kuressaare linna uue ühistranspordivõrgu kavandamine” oli näiteks sisult väga huvitav lugemine. Kahjuks aga täiesti mõttetu, sest Kuressaaret vaadeldi selles töös kui lihtsalt üht asulat aga mitte maakonnakeskust – töös kavandatav maakonnakeskuse ühistranspordivõrk teenidaks jällegi ainult Kuressaare elanikke ning oleks maakatele sama kasutu, kui praegune.
Liikluse kohalt olid Kuressaares kunagi tervitatavad tuuled – Kuressaare linna ja Kaarma valla kontaktvööndi ühisplaneering käsitles ka ühist liikluskorraldust. Kuressaare on aga ”Heade tuulte pöörises”.
On ju ilmselge, et Kuressarae linna liikluskomisjon ei ole sellises koosseisus teovõimeline. 2008 aastal kutsus Kuressaare kodanik Margus Birkenfeldt linnavalitsust liikluskomisjoni tagasi kutsuma, kuna liikluskomisjon ei saavata oma asjadega hakkama. Hetkel polegi vaja linnal mingit liikluskomisjoni, kuna maakonnakeskuse liikluskorraldus mõjutab palju rohkemat, kui Kuressaare linn.
Meil on olemas maakondlik liikluskomisjon ja Kuressaare komisjoni võib südame rahuga likvideerida. See on juba haldusreformi moodi tegevus!
Aga mida Sa siis sõidad treppi?!? Jäta oma p..rukaarik Auriga parklasse ja kõnni jala oma Uue tn korterisse! Ime, et veel IV korrusele ei kipu.
suretage jah kesklinn välja.
turist ka ei viitsi sinna jalgsi minna.
Ei Pihtla teelt ega Karja tänavalt saa selle skeemi järgi üldse Tallinna tänavale sõita bussi või veoautoga — ülekäigurajad on ümberpaigutatud nii, et sõiuautost suurem sõiduk peab seisma jääma seadusevastaselt vöötrajal, et juht saaks üldse näha, mis peateel toimub.
Ei pea isegi olema sõiduautost suurem auto-piisab ka pikema ninaga sõiduautost, et seadusevastaselt käituma peab. Ja neid kohti meie linnas on hulgi,kus peab peateele ette sõitma selleks,et üldse midagi näha, mis seal peateel toimub.
Uue rajatise kavandamisel ei saa tugineda asjaolule, et “kuskil on ju selline ohtlik lahendus olemas”. Rekonstrueerimised on suuremahulised ehitustööd rajatise tehnilise seisukorra ning ohutuse jms parendamiseks. Avaliku ruumi objektide puhul on kohatu kuidagi teisiti lähenedagi.
Mõistus jää koju ja ära jäta neid planeeriaid seekord üksinda. Kas midagi veel huvitavamat ja ajuvabamat lahendus ei võiks välja pakkuda. Neid leidub kesklinnas nii mõnigi, aga juurde tekitada on lollus.
sa kelgid nagu …. plika või on sul mingi kompleks…
Loodan tarkade meeste targale mõistusele. Tallinnas elav tuttav ütles,et Kuressaares olevat ohtlikum liigelda, kui neil. Ei tea võrrelda, sinna liklema ei kipu aga Kuressaares varabaküüned kougaeg piduril.Smuulist Tallinna tänavale vasakpööret tehes peab validol hammaste vahel olema. Tooma poe parkimsplatsilt elusalt välja sõites oled nagu emamedali ära teeninud.
Kui sa joodik raha maha joonud, autot omada ei jaksa ja lubades ilma jäänud, siis ära tule siia hüppama, kuhu teised minna tohivad. Sa ei ole mingi keelaja kellelegi.
Kuule jobutropp: MIDA sa “vi..unen” mind sõimad?!? “Kesklinn autovabaks” oli see, kes siin pröökas kui Petlema pa.ahärg! Ja SINA, EAJ-s oled selle ütleja, mida mina teen või mitte? Minu poolest ehitage sellele kesklinnale Hiina müür ümber, pange kaitseliit kuulipildujatega “võskadesse” – sinna “”autovabasse pa.aauku” ei tule ma isegi palumise pealemakstes. Eriline Citi – MEGAIRW!
Kus need “targad mehed” küll välja võetakse? Äkki on kellelgi mõni “pagulane”- liiklusspets Somaaliast tulekul? On paljud teised ja olen ise Kuressaare “ajuvabast” liiklusskeemist juba aastaid kirjutanud ja ettepanekuidki teinud,kuid nagu üks mu tuttav tavatseb öelda: ennem räägid 100 aastat paigalseisnud kiviaia suvalises Muhumaa võpsikus 4m edasi, kui Kuressaare liiklusskeem liiklejasõbralikuks muutub.
Lihtne aga geniaalne
põdrad koju!
Kaka? No ma ei või!
Mitte pea peale ei keerata seda liiklust, vaid täiegs p…e.
arvasin juba, et Indrek Himmist on pumba juures tagasi…