Linn keerab liikluse pea peale (43)

TULEVIK: Taksojuht Rein Talistul tulevikus Pihtla tee ja Tallinna tänava ristmikul paremale kiikamiseks põhjust väga ei ole. Tee kesklinna on suletud.  Foto: Raul Vinni

TULEVIK: Taksojuht Rein Talistul tulevikus Pihtla tee ja Tallinna tänava ristmikul paremale kiikamiseks põhjust väga ei ole. Tee kesklinna on suletud.
Foto: Raul Vinni

Kuressaare peatänava uuendamise plaan näeb ette, et ühelt tähtsamalt ristmikult kaob otse kesklinna sõitmise võimalus. Võimalikud ümbersõiduplaanid pole mõeldud nii suurele autodevoolule.

\Serverk-ÜHISTÖÖ201516-0615 Tallinna tänava lõigul KaKuressaare linnavalitsus pani hiljuti avalikule väljapanekule Tallinna tänava uuendamise plaanid. Ettepanekuid sai teha tänaseni. Plaanidel ei ole kaasas ühtegi seletuskirja ja osa võimalikke lahendusi tekitab tõsiseid küsimärke.

Suurim muudatus liikluses tuleb Pihtla tee ja Tallinna tänava ristmikul. Teadupoolest sõidavad sealt ristmikult vasakpööret tehes kesklinna enamik Pihtla poolt tulevaid sõidukeid ja ka bussijaamast Sõrve poole sõitvad bussid. Uue plaani järgi kaoks kesklinna suundumise võimalus sellelt ristmikult ära. Säiliks küll sümboolne vasakpöörde tegemise võimalus, kuid seda vaid nii palju, et saaks kohe “puukiriku juurest” ehk siis Karja tänavale ära pöörata. Mööda Tallinna tänavat kesklinna suunduvale sõidurajale takistab keeramist pidevjoon. Tõsi, kesklinna parklatesse saaks, kui pöörata Karja tänavalt Uuele tänavale, kuid sealne kitsas tänav vaevalt autodevoolule vastu peaks.

Saarte Häälele uue võimaliku liiklusskeemi kohta arvamust avaldanud sõiduõpetaja Margus Kivi ütles, et tema isiklikult ei näe küll põhjust, miks peaks seal sellise liiklusskeemi tegema. “Nähtavus on seal hea ja laiust ka piisavalt. Kindlasti kergendaks vasakpööret “vanal ristmikul” (Pihtla teelt Tallinna tänavale), kui Karja tänava ots oleks samamoodi ühesuunaline nagu ülejäänud tänav, siis ei segaks Karja tänavalt paremale keeravad autod Pihtla tänava vasakpöörde sooritajaid,” arutles Kivi.

Tema hinnangul suurendab uus plaan kindlasti kitsa Karja tänava alguse ja Uue tänava koormust. “Lisaks näen tulevikus probleemi, et teadmatusest või tahtlikult, jõudmaks kiiremini ja mugavamalt kesklinna, hakatakse üle pidevjoone sõitma,” arvas Kivi.

Seaduskuulekad autojuhid hakkavad tema sõnul seal ehk parempööret harrastama ja siis kohe esimesel võimalusel keset liiklust vasakule keeramist, et jõuda kesklinna viivale sõidurajale.
Kindlasti tõuseb ka Pihtla poolt tulijate hulk, kes valivad marsruudiks Transvaali tänava, et sooritada väga pimedal ja ohtlikul ristimikul vasakpööre “Ruubi poe” juures.

Uue võimaliku liikluskorralduse üle imestas ka taksojuht Rein Talistu, kelle sõnul on see ristmik bussijaamast kesklinna sõitmise kontekstis suisa asendamatu. “Aga kust siis bussid sõitma hakkavad?” küsis ta. Transvaali ja Tallinna tn ristmiku peale Talistu oma sõnul mõtlema ei hakka, see olla suisa ohtlik.

Võimalik, et selle plaaniga on Kuressaare linnavalitsus ellu viimas ideed muuta kesklinn autovabaks või ühesuunaliseks. Selliseid ideid on varemgi välja käidud. Miks nii tehti ja millised oleksid alternatiivid, Kuressaare linnavalitsus eile vastama ei soostunud.

Pressiesindaja Geili Heinmaa sõnul korjatakse kõik laekunud ettepanekud kokku ja siis antakse ka vastused. Pressiesindaja sõnul on tulnud küsimusi ja arvamusi ka nimetatud ristmiku kohta.

Saarte Hääl küsis arvamust ka projekti koostanud büroo Klotoid esindajalt Indrek Himmistilt, kuid tema palus kõik küsimused suunata linnavalitsusele ehk tellijale. Linnavolinik Anton Teras opositsioonilisest Reformierakonnast ütles, et see projekt on nii uus asi ja tema pole veel jõudnud sellega tutvuda. Ajakirjaniku käest projektist lähemalt kuulnud, arvas Teras, et see on kummaline küll. Tema sõnul peaks linnavalitsuses olema küllalt spetsialiste, kes peaksid kohe projektide kitsaskohad likvideerima, mitte tegema hiljem vigade parandust.

Print Friendly, PDF & Email