Saaremaa rallist on saanud Eesti suurim (3)

RALLIKAS VALMIB: Karl Jalakas pingutab, et valmis saada uus võistlusauto, mille kallal on töö käinud kaks aastat. “Saaremaa ralli nimel tõesti pingutan, aga kas valmis jõuan, 110% kindel ei ole,” tõdes ta. Irina Mägi

RALLIKAS VALMIB: Karl Jalakas pingutab, et valmis saada uus võistlusauto, mille kallal on töö käinud kaks aastat. “Saaremaa ralli nimel tõesti pingutan, aga kas valmis jõuan, 110% kindel ei ole,” tõdes ta.
Irina Mägi

Tiitli “suurim” võib Saaremaa ühele iga-aastasele tippsündmusele anda seetõttu, et võistlejaid on sel Eestis toimuvatest rallidest kõige rohkem.

Ralli korraldaja, MTÜ Saaremaa Ralli juhatuse liige Toomas Sepp tõdes, et nõnda võib iseenesest väita küll – Saaremaa ralli on osalejate arvult Eesti suurim.

Kaua siin nii ohtralt võistlejaid on olnud, ta peast päris täpselt öelda ei osanud. “Aga julgen väita, et viimased kümme aastat vahest küll,” möönis Sepp. Saaremaa rallil on tema andmeil olnud osalejaid ikka keskeltläbi 140–160.

Võrdluseks võib tuua, et teistel Eestis toimuvatel autoralli meistrivõistluste etappidel, näiteks Viru või Harju rallil, on osalejaid olnud Sepa andmeil keskmiselt 80–90. “Mõnikord on ka 100+ meeskonda stardis,” täpsustas Sepp.

Tänavu juuli keskel Tartus, Elvas ja teistel Lõuna-Eesti teedel toimunud auto24 Rally Estonia oli esmakordselt kirjas FIA ERC-sarja etapina ja stardis oli seal ca 60 meeskonda. Sepp märkis, et eks sealse ralli prioriteedid ongi vähe teised. “Kuna tegu on Euroopa autoralli etapiga, siis reeglitest tulenevalt on rahvuslike masinaklasside osalemine keelatud,” selgitas ta. Sellest on tingitud ka väiksem osalejate arv.

Rõõmustavat on Saaremaa ralliga seoses rallisõprade jaoks veelgi. Praeguse seisuga võib Toomas Sepa kinnitusel väita, et sel aastal toimub taas Kuressaare linnakatse. Lähemalt ta sellest siiski veel kõnelema ei tõtanud, nentides, et juhendi avaldamiseni on jäänud umbes kuu aega – eks siis ole lõplikult näha.

Tema andmeil kujuneb sellest ilmselt pigem 2000. aastate alguses sõidetud klassikaline linnakatse. “Aastaid kasutatud Kalda puiesteed ei ole enam võimalik ralli sõitmiseks kasutada, kuna sinna paigaldatud tänavavalgustuspostid asuvad teele liiga lähedal,” põhjendas Sepp.

Linnakatse pole aga ainus, mida oodata. Korraldaja kinnitusel on ralli teisel võistluspäeval plaanis ka mitu uut lisakatset. Järjekorras 48. Silveston Saaremaa ralli toimub tänavu 9.–10. oktoobril Lääne- ja Kesk-Saaremaa kruusateedel.


 

Rallisõitja: Saaremaa ralli on lihtsalt tasemel

Seni neljal Saaremaa rallil võistelnud Pihtla noor rallisõitja Karl Jalakas leidis, et siin on nii katsed kui ka korraldus olnud alati tasemel. Võrrelda ta oskab, sest on võistlustules olnud teistelgi Eesti rallidel. “On ka selliseid võistlusi Eestis, kus korraldus nii hea ei ole. Üks paremaid on see siin kindlasti,” nentis Jalakas.

Tallegi teadaolevalt on Saaremaa ralli Eesti suurim. Põhjuseks, miks võistlevaid meeskondi siin nii ohtralt on, võib tema arvates pidada sedagi, et rallisõitjatele lihtsalt meeldib Saaremaa. “Katsed on siin kõige vägevamad ja no see kiviaedade vaheline sõit… siin on kõik hoopis teine. Kõik tahavad Saaremaale tulla!”

Print Friendly, PDF & Email