
TÖÖD JAGUB: Baltic Workboatsi projektijuht Erik Aleksejev näitas Saarte Häälele ja lehe lugejaile veidi ettevõtte “köögipoolt”.
Foto: Irina Mägi
Oma 15. tegutsemisaastat tähistava laevaehitaja Baltic Workboats AS-i juhid tõdevad, et tööd neil jagub, ent uute tellimuste saamise nimel käib äge võitlus kahtlemata igal pool.
Baltic Workboatsi juhatuse liige ja üks omanikest Margus Vanaselja on seda meelt, et kuna 15 aastat pole ettevõtluses just ülearu lühike aeg, läheb neil ikkagi hästi. Mainida tuleb kindlasti sedagi, et väga suure osa ettevõtte töötajaskonnast moodustavad saarlased, kellest väga paljud on Baltic Workboatsis töötanud juba 10–15 aastat. Väga heade töötajateta oleks keeruline välja jõuda sinna, kuhu on jõutud.
Vanaselja meenutas, et juba algusaegadel otsustasid nad loobuda allhanke tegemisest.
See tähendab aga, et iga tellimuse saamiseks lõppkliendilt tuleb ise väga palju vaeva näha ja kogu tootearendus ise teha. “Selle tulemuseks on, et 15 aasta jooksul on meie tootmisstandardid olnud pidevas parenemises ja tänaseks kardinaalselt muutunud,” rääkis Vanaselja.
Et praegusel ajal konkurentsis püsida, tuleb samuti ettevõtte juhatusse kuuluva ekspordijuhi Jüri Taali sõnul ehitada nüüdisaegseid kõrgtehnoloogilisi laevu. Alati tuleb välja tulla mingi uue lahenduse või tehnoloogiaga, et teistest eristuda. Samas peab tooteportfell olema küllalt mitmekesine.
Sel aastal alustas Baltic Workboats laevaga, mis kannab projektinumbrit 90150. “See tähendab, et tegu on 150. alusega, mis tehases ehitusse läks,” nentis Taal. Ta lisas, et töö hulgaga on nad rahul, ent uute tellimuste saamise nimel käib äge võitlus igal pool.
Margus Vanaselja möönis, et aegu on ettevõttel olnud igasuguseid. Väga halvasti pole asjad aga siiamaani õnneks veel olnud. “2007. aasta buumiaja tipus oli tõsine probleem tellimuste täitmise ja tööjõu leidmisega. Ka inseneride leidmine Saaremaale pole olnud lihtne,” tunnistas ta.
Väga tähtis tellimus oli ettevõtte teise omaniku Märten Vaikmaa sõnul Rootsi piirivalvele viie patrull-laeva ehitamine. Laevad maksid 4 miljonit eurot tükk. “Tegime selle projektiga oma tootmisstandardite tõstmises väga suure hüppe,” kinnitas Vaikmaa.
Suurim laev, mis nad seni on ehitanud, on 45-meetrine parvlaev Vormsi saarega ühenduse pidamiseks. Selliseid laevu on neilt tellitud kokku kolm.
Ka tulevikuplaanid on ettevõttel väga selged. “Lähitulevikus tahame oma tooteportfelli veelgi täiendada eriotstarbeliste, kuni 60-meetriste laevadega,” avaldas Vaikmaa. “Need oleksid erinevad uurimislaevad, praamid, puksiirid, offshore supply ehk avamere varustuslaevad jne.”
Ettevõtte 2014. majandusaasta aruanne ütleb, et nende müügitulu oli 22 miljonit eurot ja puhaskasum ca 3 miljonit.
Läinud aastal anti klientidele üle üheksa uurimislaeva, üks poilaev, üks kalakaitselaev ja kaks lootsilaeva. Aasta lõpu seisuga töötas ettevõttes 134 inimest.
Muidu asjalik firma kui nii väljast vaadata,sees aga oleks nagu Hiina müür millest ühelpool kontor ja teiselpool töölised, millest mõni lipitseja aeg- ajalt üle kraabib — keeltkandma ja punkte teenima..
Jh.
See nagu lasteaed, kõik käib kella järgi. Kas tõesti see mõned minutid siia sinna on nii tähtsad, et inimest pingesse ajada. Kellapealt tööle, kellapealt pausile, kellapealt lõpetamine jne.
Töölistel tekib depressioon ja sellega töökvaliteedi langemine või ei taha tööd teha suhtumine, väsimus jne.
Aga nii olen ma vähemalt kuulnud, ehk asi ikka nii hull ei ole :)
Alati on ju võimalik hakata ise laevu ehitama ja maksta endale nii palju palka, kui vaja on ja käia tööl nii nagu ise tahab :-)
Milleks vinguda, et tööl käia on paha?
Pole see asi nii hull ühti, mitte kedagi ei ole seal ahelates, kellele ei meeldi võib ukse kinni panna– mis distsipliini puutub siis sellise palga eest ( mis ületab mitu Saaremaa keskmist)Võiks ikka rügada küll!