Haigla sai kaks uut kiirabiautot

VÕTMED KÄTTE: Lauri Jalak saab Martin Puusepalt uute autode võtmed, sõidukite tehnilised passid on just rinnataskusse torganud haiglajuht Viktor Sarapuu.  Foto: Tõnu Veldre

VÕTMED KÄTTE: Lauri Jalak saab Martin Puusepalt uute autode võtmed, sõidukite tehnilised passid on just rinnataskusse torganud haiglajuht Viktor Sarapuu.
Foto: Tõnu Veldre

Kuressaare haigla ette sõitis eile päeval kaks uhiuut kiirabiautot. Uusi autosid võib tänavapildis eristada vaid värvi poolest – kui seni on silm harjunud nägema vaid kollaseid kiirabiautosid, võib alates eilsest näha ka uut valget autot.

“Kiirabi peab osutama arstiabi kakskümmend neli tundi, seitse päeva nädalas, hoolimata sellest, kas abivajaja on kindlustatud või kindlustamata, joodik või džentelmen, on ta metsas või järves. Kiirabi kohustus on jõuda kiiresti sündmuspaika ja seepärast on uued autod haiglale väga vajalikud,” ütles Kuressaare haigla juht Viktor Sarapuu Saarte Häälele.

Soovitatavalt võivad kiirabiautod olla töös 3–4 aastat. Pärast seda tuleb vanad autod vahetada uute vastu, sest nii oluliste tööülesannetega autod peavad olema valmis iga hetk sõitma. Vanad autod müüakse maha või ehitatakse ümber teiseks otstarbeks.

Saaremaal on kolm kiirabibrigaadi – üks Orissaares ja kaks Kuressaares. Seega läheb üks uus auto oma töökohustusi täitma Orissaarde ja teine valge jääb Kuressaarde. Uued autod eelnevatega võrreldes oluliselt ei erine, sest Eestis on kõik kiirabiautod vastavalt määrustele ja nõuetele ühesugused.

“Ei ole vahet, kas inimene saab abi Tallinnas, Tartus või Viljandis – autode välimus ja sisustus on samasugused. Autod erinevad ainult margi poolest,” selgitas Viktor Sarapuu.
Uuteks autodeks on Volkswagen Transporter, olulise aspektina tõi Kuressaare kiirabi juht Lauri Jalak välja, et auto on nelikveoline.

“Volkswagen on Saare maakonnale kõige sobilikum auto justnimelt teede läbitavuse poolest,” selgitas ta.

“Auto ei ole väga suur oma mõõtudelt ja seepärast on ta kiirabi tööks üks paremaid variante. Lisaks on nelikvedu vajalik, sest see annab suurema võimaluse läbida raskesti läbitavaid teid – näiteks paks lumi või pori.”

Näiteks tõi nii Kuressaare Kiirabi juhtiv kui ka kiirabiautojuhina töötav Lauri Jalak juhtumi, kus kord toodi kannatanu ära põllult ja sõideti samal ajal traktoriga kõrvuti.

Üks uus kiirabiauto koos sisustusega maksab 87 237 eurot. Autod ostis SA Kuressaare Haigla, kiirabiautodeks ehitas need ümber Profile Vehicles Baltic OÜ.

“Ühe auto ümberehitamiseks kulub kuskil üks kuni kaks kuud, kuid kõik juriidilised protsessid – näiteks arvele võtmine, võtab samuti omajagu aega,” rääkis ettevõtte esindaja Martin Puusepp.


 

Kiirabi arvudes

Kuressaare haiglas töötab kiirabis 42 inimest, ehk kui haiglas töötab 400 inimest, siis 1/10 sellest on kiirabis. Statistiliselt on Saaremaal aastas ligikaudu 34 000 inimese kohta 3 brigaadi peale kokku 5000 kiirabivisiiti.

Print Friendly, PDF & Email