Leedo: jahile minnes ei peaks hirmu tundma (2)

SUURE VÄINA LAEVASTIK: Regula, Ionas ja Muhumaa jaanipäeva paiku Suures väinas reisijaid vedamas. Foto: Kalmer Saar

SUURE VÄINA LAEVASTIK: Regula, Ionas ja Muhumaa jaanipäeva paiku Suures väinas reisijaid vedamas. Foto: Kalmer Saar

Kuu aja pärast Saksamaal avatava üle Elbe jõe suudme kulgeva laevaliini tuleviku suhtes on Saaremaa laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo positiivselt häälestatud ega pelga sellega seotud riske.

“Eks iga uus äri on seotud riskiga, kuid näiteks jahile minnes ei peaks hirmu tundma,” ütles ta. “Kõik ettevalmistused tuleb aga hoolikalt ära teha, et võimalikud riskid miinimumi viia, ja sellega me praegu ka tegeleme.”

Laevakompanii omanik kinnitas, et vähemalt praeguse seisuga on nad valmis, et 19. augustil avada uus laevaliin Elbe jõe suudmes asuva kahe linna Brunsbütteli ja Cuxhaveni vahel, mis ühtlasi seob ka kahte tööstuslikult väga arenenud Põhja-Saksamaa liidumaad – Schleswig-Holsteini – Alam-Saksiga.

Leedo sõnul on Saksa pool sealsed sadamad hoolikalt ümber ehitanud, et neid meie parvlaevade jaoks kohandada. “Praeguste kavade kohaselt peaks liinil sõitma hakkama parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa,” märkis ta.

Leedo sõnul pole seni ükski nende laevadest seni veel Saksamaal käinud. “Parvlaev Saaremaa on praeguseni olnud Klaipedas taastusremondis, pole sealt kordagi lahkunud ja hakkab homme (so täna – toim) Saaremaale tagasi sõitma,” kinnitas Leedo, lükates nii ümber ajakirjanduses levinud spekulatsioonid, mille kohaselt olevat alus juba Saksamaal.

Rääkides käimasolevatest ettevalmistustöödest uue praamiliini avamisel, ütles Vjatšeslav Leedo, et laevade mehitamisega tegeleb Saaremaa laevakompanii. “Laevakompanii ei kao kuhugi ja seega ei peaks töölt lahtilaskmist keegi kartma. Meie mehitame laevad ise ja meie eelistus on, et meeskonda jääksid saarlased,” lausus ta ja lisas, et paljud laevakompanii töötajad on avaldanud soovi Saksamaale tööle tulla.

Samas ta möönis, et töötamine võõral maal seab siiski omad tingimused. “Meie ju soovime, et kliendiga vahetult kokku puutuv inimene meid emakeeles teenindaks. Nii on see ka Saksamaal. Kui töötame võõrsil, siis austagem sealseid kombeid,” selgitas Leedo ja märkis, et üks osa käimasolevatest ettevalmistustöödest ongi seotud keelekursuste korraldamisega neile, kes soovivad Saksamaale tööle siirduda.

Võõrsil tegutsemine seab aga omad tingimused ka Saaremaa laevakompaniile. “Kõrge elatustasemega riigis on siiski ka kõrgemad palgad ja töötasu maksmisel peame me jälgima Saksamaa miinimumpalka,” tõdes Vjatšeslav Leedo.

Vastates küsimusele, kas palgakulu suurenemine võib endaga ettevõttele täiendavaid majanduslikke riske kaasa tuua, ütles ta: “Karta ei tohi suuri väljaminekuid, karta tuleb hoopiski väikseid sissetulekuid. Kui sissetulek on palju suurem, siis ka väljamaksetega probleeme ei teki.”

Ses suhtes, et peagi avatav Elbe praamiliin toob suurema sissetuleku, Vjatšeslav Leedo eriti ei kahtle. “Pikkuselt on uus liin võrreldav Hiiumaa liiniga,” märkis ta. “Kuid arvesse tuleks veel võtta seda, et elanike arv Saksamaa selles piirkonnas on kümnetes kordades suurem ja aastas liigub seal pea 8 miljonit turisti. Nii et mastaabid on hoopis teises suurusjärgus.”

Print Friendly, PDF & Email