Kübassaare lähedal päästeti kaater (4)

VALMIS PÄÄSTMA: Päästjatel olid kaasas ka kuivülikonnad veealusteks töödeks. Foto: erakogu

VALMIS PÄÄSTMA: Päästjatel olid kaasas ka kuivülikonnad veealusteks töödeks. Foto: erakogu

Laupäeval kell 9.59 teatati merevalvekeskusele, et Virtsu sadamast umbes 20 kilomeetrit lõuna poole on mootorjaht madalikul, pardal üks inimene.

“Asukoha täpsustamisel selgus, et jaht asus Udriku lahes Kübassaare poolsaarest edelas. Leket ei olnud, aga ümbruskonnas olid kivid ja oht, et jaht võib vigastada saada,” rääkis politsei pressiesindaja Kaja Grak.

Abivajaja poole asusid teele Kuressaare politseijaoskonna merepäästepatrull ja Pöide vabatahtlikud merepäästjad.

Kell 12.25 jõudsid abivajaja juurde Pöide vabatahtlikud merepäästjad ning jaht vabastati madalikult ja jäi lähedusse ankrusse, et ilma paranemisel teekonda jätkata.

Muhu merepääste seltsi kontaktisik Mihkel Jürisson selgitas, et kell 10 hommikul laekus neile merevalvekeskuselt info abi vajavast kaatrist, mis on madalikule sattunud. Hiljem täpsustati, et alus asub Kübassaare lähistel merelahes.

“PPA saatis Roomassaarest teele päästekaatri, kuid see ei pääsenud abivajajale ligi. Merelaht oli madal ja tihedalt kivisid täis. Seetõttu kutsuti uuesti Muhu seltsi vabatahtlikud päästetöid läbi viima,” selgitas Jürisson.

Esmalt käis kaatri tehnilist seisukorda ja reisijate tervist hindamas Mark Muru. Selgus, et tegu on leedulasega, kes oli tulnud eelmisel õhtul oma Soomes registreeritud enam kui 8-meetri pikkuse kaatriga tuule tõustes Kübassaare lähistele varju otsima.

“Kuna ankur ei pidanud, triivis alus öösel madalikule. Lepiti kokku, et oodatakse tuule vaibumist. Seetõttu said Muhu merepäästjad koguda lisajõudusid ja teha korraliku päästeplaani. Kohale tulid lisaks minule ja Imre Vokile, kes me tulime Kallaste valvesadamast, Mark Muru, Andres Hanso ja Raido Peet Pöide valvesadamast ning Olaf Orgse Lõunarannast,” loetles Jürisson.

Ligipääs abivajajale oli keeruline, kuid tuule vaibudes oli võimalik siiski kivide vahel edukalt manööverdada. Päästetav kaater sai kivide otsast lahti kaks tundi pärast operatsiooni algust. “Aluse juurde alustati sõitu õhtul kell 17 ja kell 18 läksin ma abivajaja pardale, et koguda isiku kohta andmeid ja jagada edasisi juhtnööre. Veerand tundi hiljem alustati pukseerimist, rääkis,” Jürisson.

Print Friendly, PDF & Email