Suurus on oluline. Lennuliikluses küll (5)

lennudSaaremaa ettevõtjate liit on veendunud, et Tallinna–Kuressaare–Tallinna lennuliin vajab stabiilsust, ent täpselt sama oluline on lennuki suurus. Kui praegu lendab liinil 18-kohaline lennuk, siis tegelikult oleks vaja vahest 40-kohalist lennumasinat. Miks? Põhjuseid on mitu.

Alles hiljuti edastas Saaremaa ettevõtjate liit (SEL) Saare maavalitsusele oma ettepanekud pealinna lennuliini tuleviku osas. Tallinna vahet lendav lennuk peaks olema suurem, lennud toimuma iga päev, lende peaks nägema ka rahvusvahelises süsteemis ning piletihind tuleks fikseerida vahemikus 25–30 eurot, olemaks motiveeriv ka kohalike elanike jaoks.

SEL-i juhatuse esimees Terje Nepper nentis, et kvaliteet tagab kvantiteedi ja pole kahtlustki, et suurem ja turvalisem lennuk ning stabiilsem lennuliiklus tooks reisijaid juurde. Seda näitas aastaid tagasi kõneka eeskujuna ka uute ja oluliselt suuremate parvlaevade liinile tulek. “Selle tulemuseks ei olnud tühjad praamid, vaid reisijate arvu hüppeline kasv. Sama efekt järgneb ka lennuliikluses.”

Oluline aspekt on Nepperi sõnul, et suurem lennuk sisendab inimestele kindlust. “Kohalik, olles tihti sunnitud olukorras, kannatab väikese lennuki välja, kuid turisti ja välispartnerit naljalt praegusele lennukile ei meelita,” tähendas ta. Lennuhirmu ja pagasiprobleemi tõttu on tänase seisuga lennuliikluses kasutamata oluline potentsiaal mitme turismisihtgrupi näol, näiteks tervise-, golfi- ja jahindusturistid.

Nepperi sõnul on kohalike turismiettevõtetega arutatud, et kui tuleb suurem lennuk ja lennuliiklus muutub stabiilseks, pannakse seljad kokku ja üritatakse ühiste jõududega potentsiaalsed lennureisijad kohale meelitada. “Ja kõige tähtsam eesmärk – lennuliikluse paranemisest võidab eelkõige kohalik elanik ja ettevõtja.”

Kertu Kalmus, Raido Kahm

Edasi loe tänasest Saarte Häälest.

Print Friendly, PDF & Email