Uusi autosid osteti veidi vähem kui eelmisel aastal

saarlaste uued autod 2015Kui läinud aasta esimese kolme kuu jooksul kanti maakonnas esmaselt registrisse 159 sõiduautot, siis tänavu samal ajal oli registrikandeid 140.

Seejuures on märkimist väärt, et vähem kui pooled uutest registrisse kantud sõiduautodest olid sel aastal tänavuse väljalaskeaastaga. Kokku oli neid tänavu vaid 59. Tuttuute ehk niinimetatud tutikate sõiduautode arv oli seni maakonnas liikunud ikka pigem tõusvas joones.

Toyota on saarlaste lemmik

Mullu esimeses kvartalis oli väljalaskeaastaga 2014 autosid registrisse kantud 87 ehk suurem osa kõigist registreeritud uutest autodest. Aasta enne seda registreeriti tutikaid autosid esimeses kvartalis 74.

Maanteeameti tehnoosakonna registreerimistalituse peaspetsialisti Aime Parve andmetel on tänavuse väljalaskeaastaga sõiduautodest saarlaste vaieldamatu lemmik Toyota. Selle erinevate mudelite koguarv, mis kolme kuuga registrisse kanti, pani pika puuga ära kõigile ülejäänud markidele. Erinevaid Toyotasid registreeriti kokku 17.

Järgmisel kohal on lemmikutest samuti juba vanad tuttavad Hondad ja Hyundaid. Mõlema erinevaid mudeleid registreeriti ühtekokku aga tublisti vähem – kõigest kaheksa.

Neile järgnevad Škodad ja Nissanid. Ka nende mudeleid on registreeritud võrdselt, kummagi margi erinevaid mudeleid kokku kuus. Umbes sama palju kui Škodad ja Nissanid meeldivad saarlastele ka KIA-d. Neid on aasta esimeste kuude jooksul ostetud viis.

Ülejäänud marke ja nende erinevaid mudeleid, mille väljalaskeaasta on 2015, on esimese kvartaliga esmaselt registreeritud üks-kaks. On ka täiesti nulliringiga marke.

Kõige eksklusiivsem on tänavu Saare maakonnas registrisse kantutest vaieldamatult ajakirjanduses nn imeautoks kuulutatud elektriauto Tesla Model S. Ka see kuulub tutikate hulka, kuna selle väljalaskeaasta on 2015.

Vanim on 1981. aasta Mazda

Vanim tänavu esmaselt registreeritud sõiduautodest on Mazda 323, mille väljalaskeaasta on 1981. Üheksakümnendatel aastatel on arvele võetutest toodetud kaks autot – Volkswagen Golf (1994) ja Toyota Avensis (1999). Kõik ülejäänud esmaselt registreeritud autod on uuemad.

Terves Eestis registreeriti tänavu liiklusregistris esmaselt 10 228 sõiduautot, neist 4925 uut ehk väljalaskeaastaga 2015. Mullu samal ajal oli esmaselt registreeritud sõiduautosid kokku 10 263, neist 4745 olid uued.

Seega on esmaste registreeringute hulk kahanenud ka kogu Eesti arvestuses, ent uhiuute sõidukite soetamine liigub üleriigiliselt erinevalt Saare maakonnast ikkagi tõusvas joones.


Uusi autosid liisivad üle 45-aastased mehed

Swedbanki koostatud Baltikumi eratarbija statistilisest ülevaatest selgub, et uute autode soetajad olid Eestis suures osas üle 45-aastased (52%) kliendid.

Swedbank Liising AS-i juhatuse liikme Tarmo Ulla sõnul oli sooline jaotus uute autode müügi osas kõigis kolmes Balti riigis üsna sarnane. “Uusi autosid ostavad kõigis kolmes Balti riigis eelkõige mehed – ca 65–70%. Naiste osakaal jääb kõigis kolmes Balti riigis 35% kanti.”

“Eestis uue auto soetanud klientidest 60 portsendil jäi sissetulek vahemikku 500–1500 eurot kuus, sealhulgas 32 protsendil klientidest vahemikku 1000–1500 eurot ja 28 protsendil klientidest vahemikku 500–1000 eurot,” ütles Ulla.

Kui Eestis eelistati uut autot soetades enim väikeautosid ja väikesi keskautosid, siis Lätis ja Leedus olid uutest autodest enim eelistatud linnamaasturid ja sportautod. Uute autode liisimisel olid Eestis ja Lätis eelistatuimad automargid Volkswagen ja Toyota, Leedus eelistati pigem Škodat ja Nissanit.

Majandustoimetus

Print Friendly, PDF & Email