
RAHU, AINULT RAHU: Maavalitsuse arendusnõuniku Karl Tiitsoni sõnul pole inimestel põhjust karta, et AS Avies lepingu päevapealt üles ütleks. Foto: Tambet Allik
Rootsis päevapealt kolmel regionaalliinil tõsiste puudujääkide pärast lendamisõiguse kaotanud AS Avies kinnitab, et Tallinna–Kuressaare lennuliini lepingu katkemine Rootsis ei mõjuta.
Aviesi regulaarliinide müügidirektor Marko Pleiats ütles Saarte Häälele, et vaatamata Rootsi lepingute katkestamisele suudab Avies mandri ja Saaremaa vahelise liini lepingut täita kuni selle lõppemiseni 2017. aastal.
Saare maavalitsuse arendusnõuniku Karl Tiitsoni sõnul on Avies ka maavalitsusele kinnitanud, et firma on jätkusuutlik ning neil ei ole plaanis lõpetada Tallinna–Kuressaare–Tallinna liini teenindamist. “Saare maavalitsusel ei ole põhjust oma lepingupartneris kahelda,” lausus Tiitson.
Arendusnõuniku sõnul pole ka inimestel põhjust karta, et AS Avies lepingu päevapealt üles ütleks. Samuti pole inimestel vaja karta, et Aviesi lennukid ei ole tehniliselt korras. “Eelmise aasta sügisel läbis Aviesi lennupark lennuameti põhjaliku kontrolli ja kontrollimise käigus ei leitud lennupargil ühtegi puudujääki,” märkis Tiitson.
Kui Aviesi ja Saare maavalitsuse vaheline leping peaks mingil põhjusel ennetähtaegselt lõppema, on Saare maavalitsusel Tiitsoni sõnul vastavalt ühistranspordi seadusele õigus sõlmida uue vedajaga otseleping kuni kaheks aastaks.
Saarte Häälele on lennundust tundvad isikud väitnud, et Aviesi ootamatu loobumise korral lennuliini teenindamisest võib Saaremaa jääda halvemal juhul kuni aastaks lennuühenduseta. Kvaliteetne teenus maksab ilmselt rohkem, kui seni on Aviesile makstud, ning kui vedaja peaks tulema väljastpoolt Eestit, siis on kohe järgmine küsimus: kas jätkub raha, et graafikusse jääks 11 lendu nädalas.
Karl Tiitson ütles, et praeguse seisuga pole maavalitsusel silmapiiril ühtegi lennufirmat, kes võiks kohe Aviesi asendama tulla. Aviesi kasutatud väikelennukeid teistel Eesti firmadel pakkuda pole, ent alati on võimalus liisida selliseid lennukeid näiteks Estonian Airilt. Välistatud pole maavalitsusel ka abi otsimine välismaalt. “Mis sellisel juhul aga tegelikult saab, näitab aeg,” sõnas Tiitson. “Eks meil mingid plaanid on, aga neid ma tõesti ei avaldaks.”
Rootsi transpordiamet Trafikverket lõpetas märtsi alguses AS Aviesiga sõlmitud kolm teeninduslepingut päevapealt ega sõlmi Eesti lennufirmaga enam uusi lepinguid kahel hankel, mis lennufirma hiljuti võitis. Eestis teenindab Avies lende Tallinna ning Kärdla ja Kuressaare vahel. Ka neil liinidel on lennufirmal olnud raskusi sõiduplaanist kinnipidamisega.
Lennuameti eestkõneleja ja personalijuht Riina Muld ütles Postimehele, et Avies oli Eesti lennuameti suurendatud tähelepanu all juba oktoobrist 2013, mil ilmnesid esimesed märgid puudustest, mille kõrvaldamisega tegeletakse aktiivselt praeguseni. Lennuliinide teenindamise õigusest ilmajäämine sõltub aga sellest, kas ettevõte täidab EL-i regulatsioonist 965/2012 tulenevaid sätteid või ei täida. Kui regulatsioonist tulenevaid sätteid ei täideta, toob see kaasa tegevusloa peatamise või tühistamise.
Rootsi jamad muidugi saarlasi ei puuduta, sest neil ju teenusega oma jamad.Aga saarlased on kõigiga rahul ja Aviesil vaba voli.