Triigi sadam tuleb 2016. aastaks rekonstrueerida (4)

Vabariigi valitsuse eilsel istungil oli ühe punktina päevakorras transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kinnitamine perioodiks 2014–2020.

Kavas on kokku 17 projekti, mille maksumus on kogusummas 304,8 miljonit eurot, millest ühtekuuluvusfondi toetus moodustab 234,6 miljonit eurot.

Ka AS Saarte Liinid tegi mullu septembris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile oma ettepaneku transpordiinvesteeringute kava osas. See puudutab üheksat sadamat viies maakonnas.

Saarte Liinide juhatuse liige Peeter Oopkaup selgitas, et tegu on olemasolevate sadamate rekonstrueerimisega projekti “Avaliku liiniveo teenindamiseks riigi sadamate rekonstrueerimine” raames ning see puudutab Rohuküla, Heltermaa, Sviby, Triigi, Sõru, Vikati, Papissaare, Naissaare ja Kihnu sadamat.

“Kahjuks Vikati ja Papissaare sadam praegu Saarte Liinidele ei kuulu, seetõttu ei saanud vabariigi valitsus vastavat otsust teha,” tõdes Oopkaup. Samas märkis ta, et nende sadamate omandiküsimuses on muudatusi oodata.

Papissaare sadama detailplaneering peab tema sõnul enne Kihelkonna vallavolikogus kehtestamist saama mitme ametkonna heakskiidu, aga selleks kulub veel mitmeid kuid.

Heakskiidu saanud Triigi sadam tuleb Saarte Liinide juhatuse liikme sõnul tingimusteta rekonstrueerida 2016. aasta sügiseks, kui Hiiumaa ja Saaremaa vahelisele parvlaevaliinile peaks tulema uus parvlaev. “Praegu ei ole ei Triigi ega ka Sõru sadam võimeline uut parvlaeva teenindama,” põhjendas ta.

Triigi sadamas on Peeter Oopkauba sõnul vaja esmalt ehitada põhjapoolsele kaiküljele uus kaldaramp koos maha- ja pealesõidualaga ning teha süvendustöid, et laevaliiklus saaks toimuda ka sadama rekonstrueerimise ajal. Seejärel korrastatakse olemasolev ramp koos kaipoolega. Rekonstrueerimistööde projekt valmib Peeter Oopkauba sõnul 2015. aasta mais.

Print Friendly, PDF & Email