
PROBLEEMNE KOHT: Patrullitalituse juht Matis Sikk kinnitab, et Kuivastu–Kuressaare maanteel patrullitakse iga päev. Foto: Tambet Allik
Politsei võttis senisest oluliselt suurema tähelepanu alla kihutamise Kuivastu ja Kuressaare vahelisel teelõigul, kus nii mõnedki parvlaevalt tulnud armastavad endiselt kiirust ületada.
“Politseipatrulli kohalolek on muutunud palju vähem etteaimatavaks kui varem,” märkis Kuressaare politseijaoskonna patrullitalituse juht Matis Sikk, kinnitades, et politsei on saanud positiivset tagasisidet selle kohta, et Muhus pidevalt kiirust mõõdetakse.
“Ilmselt ei kao kiiruseületamised lõplikult, kuid meie sagedasem kohalolek avaldab kahtlemata mõju nende arvule,” lisas Sikk.
Eelkõige üritab politsei oma kohalolekuga ennetada just suuri kiiruseületamisi. “Samas võib ka olla, et tabame rohkem kiiruseületajaid, kuna meie enda võimekus on kasvanud,” sõnas Sikk.
Patrullitalituse juht tõdes, et enamasti ületatakse kiirust just Kuressaare ja Kuivastu maanteel. Eelmise aasta oktoobri keskpaigast on Kuivastu ja Kuressaare vahel registreeritud kuus suuremat kiiruseületamist vahemikus 41–60 km/h.
“Lubatud sõidukiiruse väiksemaid ületamisi on sellel maanteel registreeritud 75,” lisas Sikk.
Kiiruseületamisi hoiavadki Siku hinnangul kontrolli all kõige paremini politseipatrullid: “Kiiruskaamerad on küll head asjad ja hoiavad liiklejad valvsad mingi kindla koha peal, kuid kui need kohad saavad juba tuttavaks, siis saab mujal korda hoida ikka politseipatrull, mis liigub pidevalt ja muudab oma asukoha ettearvamatuks.”
Ka eelmistel liiklustalgutel toodi probleemsemate kohtadena välja just Kuivastu ja Kuressaare vahelist lõiku ning Kuressaare linna. Lisaks märgiti ära näiteks Lümanda asula ohutussaar, mille kehva paigutuse tõttu suuremad sõidukid tihtipeale läbi vastassuunavööndi liiguvad.
Ülevaatamist vajavad Siku sõnul ka need kohad, kus on rohkem sõitmist hooajaliselt. “Nii sai Muhu vallavalitsusele tehtud ettepanek kehtestada Pallasmaa ja Nõmmküla teel väiksem kui 90 km/h kiirusepiirang, kuna teed on kitsad ja kurvilised, kuid suvel käib mere ääres palju rahvast,” mainis Matis Sikk.
Loomisel on liikluskomisjon
Taas on päevakorral ka maakondliku liikluskomisjoni moodustamine. Loodava komisjoni üks tegevusvaldkond olekski liiklusohutuse tagamine.
Maanteeameti Lääne regiooni hooldevaldkonna juht Enn Raadik ütles, et 30. jaanuariks on kokku lepitud kokkusaamine Saare maavanemaga, kus maanteeameti esindajad selgitavad, miks komisjoni tarvis on.
Liikluskomisjoni loomine oli Saaremaal tugevamalt päevakorral viimati 2013. aastal, kuid siis leiti, et liiklusküsimusi on võimalik lahendada ka ilma komisjonita. Nüüd on olukord veidi muutunud, sest liikluskomisjoni ettepanekute ja plaanide elluviimiseks on ette nähtud ka teatud summa. “See on liiklusohtlike kohtade kogu eelarvest mingi protsent, mis jaguneb 15 maakonna vahel,” selgitas Raadik.
Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson loetles, et komisjoni peaksid kuuluma politsei, päästeameti, suurima omavalitsuse, ühe teise omavalitsuse, omavalitsuste liidu, avalikke liinivedusid tegeva ettevõtte, piirkondliku teehooldusfirma ja tehnoülevaatusettevõtte esindaja ning üks inimene, kes autojuhte koolitab. Selleks nn teiseks omavalitsuseks on valitud Muhu vald, kuna parvlaevaliikluse tõttu on seal maakonna suuremaid liikluskoormusi.
Nutitelefoni äpp, millega reaalajas politsei asukohti näha ning jagada saab.
https://www.waze.com/et/
Mida rohkem kasutajaid, seda täpsemaks süsteem läheb.
Leiti ikka tõsine probleem, et 10km/h ületajaid liistule tõmmata.. hõlptulu ja saab lihtsalt linnukese kirja.
see tee võimaldab sõita enamat.selge,et trahviraha pärast passivad
10 km/h on nii mõttetu ületamine et neid kes seda teevad orjameelsest vajadusest reegleid rikkuda ongi vaja maha rahustada. Ma saan aru kui on kuskile kiire ja ületad 50 võrra. 10 km ületades võidad praamilt linna tulles parimal juhul 6 minutit. Seda siis kui ei pea mitte ühtegi möödasõitu tegema. Tegelikkuses võidad 1-2 minutit. Kus on point???
Täpselt- kus on point? Mingi lihtsalt niisama “lambist” panna kohe peale praamilt pääsemist klots põhja ja siis niipalju kui mootor kannatab kihutada on ikka väga madal level. Eriti veel mingi tühise paari mindi pärast?! Ja riskida oma ja teiste liiklejate elu ja tervisega? Mõttetu! Seega mendid- go on! Vähemalt natukenegi rahulikum on sõita linna poole :-) Kusjuures pea alati kui mandrilt tulen näen vaatepilti kus minust ammu mööda kihutanud jorsid passivad Liival või kusagil mujal ning oma rahuliku tiksumisega jõuan ikka enne neid linna.
Kasutan Waze rakendust ja Saaremaa kohta on asi IKKA VEEL väga algeline. Seda eriti teedevõrgu ja liiklusinfo kohta. Ometi tean väga paljusid kasutajaid. Lihtsalt roolis olles on targematki teha kui nuhvelit näppida ja nillida.
Aga kas sellest kasu on. Sõidan. Politsei on teepervel, aga mina tean seda ammu, sest vilgutajaid on palju. Kõik sõidavad korralikult ja kui siis läheb jälle kihutamiseks lahti, nagu noored vasikad kevadisel ajal.Mina arvan, et lollidele liiklejatele, kes panevad ohtu ka kaasliikleja, aitaks ainult kehaline nuhtlemine.
mis praamilt maha sõitmise järgselt toimuma hakkab. Mõnel on kohe haiglane vajadus paar kilomeetrit vastassuuna vööndis kihutada, peaasi, et autokolonnist mööda saaks. NII, ET POLITSEIPOISID, ANDKE TULD.
õige tegu!
Kui ikka raha hädasti vaja,saab seda ka lihtsamalt ja odavamalt tallinnast korjata.
Järvevana teel 100% kiiruseületajaid
Kui noored arvavad et 10 km/h üle tõmblemine pole rikkumine egas midagi siis peaksite ehk uuesti autokooli külastama.järsk libedus,inimene v loom teel jne on iga liigne kilomeeter ohuks just sulle kes sa roolis istud ja end kõva mehena tunned.
Mis ettearvamatu, kohalikud teavad kõiki neid kohti kuivastu maanteel kus patrulli oodata on.
Kolonnis võib ju sõita, aga siis tuleb ka pikivahet hoida korralikult. On selliseid, kes on tagumikus kinni, nii 5-10m, kui pidurdan , siis tagant sees.
Teine kontingent on selline, kes ei suuda gaasipedaalil jalga stabiilselt hoida, kord kiirus 80, siis 90, siis 75, jälle 90 jne., kõigutavad, mis kole. Katsud maha jääda, võtab ka hoo maha, tahad mööda minna, paneb juurde. Sõida kas või 80-ga, aga ühtemoodi. Selliseid lollpäid on kahjuks üsna palju. Kui teeolud lubavad 90-ga sõita, siis tuleb sõita, saab normaalse vahe sisse jätta ja rahulikult linnani kulgeda.
Viimased aastad on lubatud olnud 90km/h ja selle ületamine 10 võrra on tõmblemine? Varasemalt on pidevalt olnud lubatud 100 km/h ja see on olnud normaalne, lihstalt vabariigi kogu statistikat vaadates oleks vaja hukkunute arvu allapoole saada, seega tuleb igasuguseid suuremaid kiiruseid piirata ja võimalikult palju piiranguid kasutada. Seda ei vaata keegi, kui ohtu on liiklus Kuivastu-Kuressaare lõigul tegelikult. Praamilt tulijate kõige ohtlikum käitumine on tihedas kolonnis sõitmine. Need, kes sõidavad eesolijatest mööda ja jätkavad hiljem sama kiirusega ja need, kes kohe alguses kolonnist maha jäävad või peatuse teevad, käituvad õigesti. Miskipärast neil 90-95 kiirusega sõitjatel on vaja kogu distants üksteise tagumikus läbida ja sellega nii end kui teisi ohtu panna..
Ilmselt olen üks nendest, keda otsitakse.Mind häirib jõnksutamine ning seegi, kui pool normaalsest pikivahest veel kellelegi möödasõitjatest vahelepressimiseks sobib.Pealegi, kui saarlane mandrilt naaseb, on tal juba pikk päev roolis oldud ja pliiats pole enam väga terav.Ainuke, kordan ainuke tee sellest puntrast pääsemiseks on saada ettepoole nende seltskonda, kes oskavad ühtlaselt ja normaalselt sõita.Mis minutitesse puutub, siis haagist vedades ja kolonni lõpus loksudes tuleb sõiduaeg 17-20 minutit kauem kui haagiseta.6 minutit on arvutuslik, ent ees uimerdajad ei tea su arvutustest tuhkagi!
Ühe võtavad maha,kirjutavad pool tundi protokolli,samas sada kihutavad edasi…
Probleemi nn. nõelumisega teeb tegelikult oluliselt suuremaks see, kui laeva pealt lastakse sõiduautode vahele bussid ja rekkad, kes enamasti ei sõida enamusega ühes tempos. Praegusel ajal ei taha keegi sõita suure veoki sabas.
Saab küll. Toksid kiirushoidikule 90 ja ainult mõni üksik möödasõit tuleb teha
Kellegi tuli vast keks peale;komisjone on ennegi loodud(vt.riigikogus neid terve kuraditosin) – kui midagi vaja mitteärateha tee komisjon…