Uuest aastast läheb Kuressaare turu haldamine OÜ Kuressaare Bussijaam kätte. Ühe uue võimalusena nähakse ka turu laienemist teistesse kohtadesse.
Aasta viimasel päeval lõpeb linna turu rendileping Nordkapp OÜ-ga, kellel olid alguses turuga küll suured plaanid, mis jäid paraku ellu viimata.
“Turust on ei tea, kui kaua räägitud, aga asjad on tegemata jäänud sellepärast, et turul ei ole olnud head eestvedajat. Praegune haldaja on olnud liiga mugav,” märkis OÜ Kuressaare Bussijaam nõukogu esimees Taavi Rauniste.
Turu haldamiseks ja arendamiseks on Kuressaare bussijaamal esialgu kasutada 140 000 eurot, et turule veidi uut hingamist tuua.
Ühena esimestest töödest peaksid linnapildist kaduma turuväravates olevad putkad ja sissekäik turule saab veidi teise ilme. Samuti on kavas uuendada turuala. “Muudatusi, ma loodan, hakkab nägema juba uue aasta algusest,” ütles Taavi Rauniste. Suveks peaksid asjad olema tõsiselt muutunud.
Ühe ideena on Rauniste käinud välja ka turu osalise kolimise näiteks bussijaama. “Päris liha- ja kalalette sinna ei paneks. Võiks olla selline traditsiooniline turukaup: marjad, puu- ja juurviljad,” selgitas Rauniste. “Käsitöö aga, mille vastu tunnevad huvi just turistid, jääks kesklinna.”
Rauniste ütles, et bussijaamal on hea asukoht ja seal käib ka inimesi. Tema sõnul võiks turg bussijaamas toimuda kas kord nädalas või kuus turupäevana. “Ka OTT – Otse Tootjalt Tarbijani – võiks selle raames toimetada,” arvas ta.
Bussijaama nõukogu esimehe sõnul peaks linnaturule jääma peamiselt kohalik kaup. “Poola” kaup võiks tema arvates olla kuskil mujal. Samuti peaks turgu aktiivsemalt kasutama ürituste korraldamisel.
Palju on kurdetud selle üle, et linna turu tegevust pärsib parkimiskohtade puudus. Taavi Rauniste märkis, et tema ei toeta turu viimist kuskile kaubanduskeskuste juurde. Parkimiskohtade põuda leevendaks see, kui kesklinnas töötavad inimesed ei sõidaks iga päev autoga tööle.
“Töötajad võtavad ise oma klientidelt kohad ära,” arvas Rauniste kogu kesklinna kaubandust puudutava parkimismure kohta.
See on tõeliselt hea mõte, sest turg on praegu liiga linna südames ja autoga sinna on pea võimatu pääseda, aga kui teha korda bussijaama juures olev parkla, oleks asi lahendusele lähemal. Usun, et see meeldiks paljudele turu külastajatele. Praegusel kujul on endine turg ennast ammendanud, tuleks tõesti leida uusi lahendusi.
Esimene kõige tähtsam asi on siis , et lammutame putkad ja ilmselt sinna see ka jääb. Ei ole see turg toiminud ühe koha peal siis kahe koha peal, see on küll utoopia. Kaltsud minnema, korralikud müügipaviljonid, hinnapoliitika paika, üldine heakord saavutada, kaasaegne kalapaviljon, mitte need haisvad putkad ja turg töötab.
Täitsa nõus Sinuga, milleks kolida, risu maha, uut ja kaasaegset juurde ehitada ja asi hakkaks meie kesiste talupidajate juures ehk ka tööle. Pigem on probleem kaubas, mida müüa ja mida meie potipõllumeestel müügiks pakkuda pole.
Aga eks elu näitab, lootma peab!
Jopa “Kommunist” Kolla, seleta palun, kuidas “hinnapoliitika paika” panemine turumajanduse tingimustes välja nägema peaks.
bussijaam oleks õige koht küll turule,aga see poola träni võiks küll plemata olla,või keegi ostab seda veel,kohtu tänaval vist isegi veel pood,kus seda jama müüakse,aga ju siis ikka mõni ostab ,et ära tasub.
Turg on praegu täiesti õiges kohas. Kesklinnas patisaksad ja turistid ringi sebivad ja nemad need põhilised ostjad turul ju ongi.
Jumekas idee, kuna Kuressaare bussijaamahoone on linna jaoks selgelt ebafunktsionaalne ja liiga suur. Samuti on head parkimisvõimalused kaugemalt tulijatele. Turg oleks heaks konkurendiks Auriga keskusele, mis lõhnab pankrotiprojekti järele, kuna on ilmselgelt hoonemahtudelt liiga suur Kuressaare ja Saaremaa jaoks.
Linnal pole bussijaama üldse vaja, seda on vaja Saremaale ja Auriga pole üldse Kuressaares.
”Turu haldamiseks ja arendamiseks on Kuressaare bussijaamal esialgu kasutada 140 000 eurot, et turule veidi uut hingamist tuua.”
???
Raha ei kasva puu otsas!
Ei saa aru, kus kohast see 140 000 eurot tuli või tuleb. Kas selle sees on ka see kaasav eelarve à la Kuressaare raha või on see veel lisaks sellele?
Ka mina loodan, nagu Taavi Rauniste, et muudatusi hakkab nägema juba uue aasta algusest.
Oleks ainult see ”uus aasta” aasta 2015, mil saaks ajalehed kirjutada, et mingigi ”heade tuulte pöörises” plaan ka reaalsuseks on saanud selle linnavõimu käes!
SIHIKINDLUST asjadega tegelemisel!
Käed üles Metsavend! Sa oled ikka üks jobu, nii pikalt metsas olles keerab ära kindlasti.
Hinnapoliitika kohapealt pidasin silmas ikka muttide müügikoha hinda, see olevat liiga kõrge praegu.
Bussijaama hoonesse kõlbaks värske kraami ja talutoodete müük, turistide nänn aga kesklinna.Kui ainult “korrastamise” sildi all parkimiskohtade arv ei väheneks…
Ok, ei ole kommunist, tõmban kaitseriivi peale.
Keegi pakkus välja vägahea idee– aed maha , putad minema korralik kalapood ja terve suur plats olekski autode parkimiseks, ainult teha nii esimene tund tasuta, edasi tasuline –muidu kujunebki see autote hoidlaks (kus ümbruskondsed töötajad oma autosid hoiavad)–nagu praegune kesklinn Parkimise korra eest hoolitseks turukorraldaja..See bussijaama mõte on aga (surnult sündind laps)Neid kauplejeid niigi vähe mis seal veel poolitada ja see meeletu kohamaks vahest juhtub isegi nii et kaupleja maksab oldud päeva eest peale..
noortekeskuse ideest bussi jaamas?
Noortekeskus tuleb ju endisesse Kuressaare Põhikooli hoonesse.