Baltic Workboats kasvatab oma töötajaskonna kahesaja inimeseni (7)

SUURIM: Vastvalminud kuue õlitõrjelaeva projektijuht Aleks Notton näitas lahkesti ka Baltic Workboatsil praegu käsilolevatest suurimat tellimust – Vormsi laeva. Foto: Tambet Allik

SUURIM: Vastvalminud kuue õlitõrjelaeva projektijuht Aleks Notton näitas lahkesti ka Baltic Workboatsil praegu käsilolevatest suurimat tellimust – Vormsi laeva. Foto: Tambet Allik

Nasval laevu ehitaval AS-il Baltic Workboats (BWB) tööd jagub, tellimusi muudkui täidetakse ja uusi tuleb juurde. Nõnda on neil talveks vaja koguni poolsadat uut töötajat.

Just on BWB-s valminud kuus õlitõrjelaeva Kasahstani naftakompaniile. Need ootavad praegu BWB tehase kõrval kai ääres üleandmist. Pooled neist saadetakse tellijale maitsi teele järgmise nädala algul, pooled nädala teises pooles.

BWB üks juhtidest Margus Vanaselja rääkis, et uutest tellimustest ehitavad nad Leedu piirivalvele KB 312 tüüpi 27-meetrist patrull-laeva ning kõva töö käib selliste projektidega, nagu Stockholmi ülikooli uurimislaev, uurimislaev Kasahstanile, Vormsi ja Kihnu praam ja kaks lootsikaatrit Eesti Lootsile. Nõnda ongi Vanaselja sõnul selge, et praegusest 150-liikmelisest töötajaskonnast peaks talveks saama kahesajane.

Üleandmist ootavatest õlitõrjelaevadest rääkis Saarte Häälele lähemalt BWB tootmismeister Raivo Lepik, kelle sõnul on need Kaspia merele naftaplatvormide juurde minevad varustusalused. “Neil on kolmetonnine kandevõime ja ees väike aparell. Nende eripära on, et nad saavad sõita kaldasse kinni, ja seda seepärast, et seal pole väga palju sadamaid ja väiksem kogus varustust tuleb panna peale kaldalt,” selgitas Lepik.

Tootmismeistri kinnitusel nad tööpuuduse üle kurta ei saa, kuna laevaehituses ollakse tänu hangetele seotud üsna pikaajaliste lepingutega. Praegu on neil kõige suurem käsilolev töö kahtlemata Vormsi parvlaev. “Vormsi ja Kihnu praam ka tegelikult, need on meie kõige suuremad tööd,” tõdes Lepik. Detsembri keskel lastakse Riias vette uus raudkorpus 36-meetrise Kasahstani uurimislaeva jaoks. See jõuab aasta lõpuks Nasvale.

Jaanuaris jõuab kohale ka Kihnu parvlaeva korpus ning vastu kevadet oodatakse Stockholmi uurimislaeva korpust, millega kohapeal edasi askeldada. Viimane olevat paras väljakutse.

Ka Raivo Lepiku sõnul on neil talvel vaja 200 töötajat. “Kuna töömaht meil uuest aastast hüppeliselt kasvab, siis oleme lihtsalt sunnitud töötajaid juurde võtma,” nentis tootmismeister, kelle sõnul palkasid nad alles sügisel juurde 12 uut töötajat.

Mitmedki käivad end ise tööle pakkumas ja Lepiku sõnul võetakse head, haritud töötajad alati vastu.

Umbes aasta tagasi alustas BWB-s keevitajana tööd üks tragi naisterahvas. “Kaks aastat tagasi ta helistas, ütles, et on parasjagu keevitajakursustel, ja küsis, kas me talle keevitajana töö tagame. Ütlesime, et kui saare naine nii tubli on, et õpib keevitajaks, siis ikka saab. Kaheksa kuud oli vaikus ja siis helistas: “Tere, mul on nüüd kool läbi, ma tulen tööle!” Tere tulemast, loomulikult – väga tubli naine on.”

Kaadrivoolavus on BWB-s tootmismeistri sõnutsi õnneks väike. Töötajate hulgas on lisaks kohalikele nii rootslasi kui ukrainlasi. Viimased käivad BWB-s tööl juba 2004. aastast. “Neist on kindel punt jäänud, 12 meest. Käivad vaheldumisi kuuekaupa, kuna Eesti seaduse järgi saavad nad kohapeal olla pool aastat järjest,” rääkis Lepik.

BWB ehitas hiljuti vanasse Nasva sadamas nende naabriks olnud hotellihoonesse endale uue kontori, mis ühendati klaasgalerii kaudu juba olemasoleva kontoriga. Samas majas on ka töötajate söökla, koosolekuruumid ja elamispinnad neile töötajatele, kes kaugemalt pärit.

Print Friendly, PDF & Email